Alla inlägg under mars 2015

Av from-som-ett-lamm - 30 mars 2015 10:26

Fy faaaaaaaaaaan....
Jag är så jävla trött på att ha ont någonstans hela jävla tiden!!!!!!
Det började med ryggskott i övre delen av ryggen, när det började ge sig fick jag nackspärr, sen var det knät, och sen nacken igen och nu ryggskott längre ner.
Ända sedan december har jag haft klippkort hos kiropraktorn och smärtan har bara bytt plats.
Folk säger saker som; bit ihop, du måste träna för att bli starkare mm mm
Jag vet redan att mer muskler ger en starkare kropp och jag biter ibland ihop så tänderna nästan går sönder....
MEN när man inte ens kan knyta skorna själv och knappt sover på natten för att man har så ont, så undrar jag på riktigt hur det ska gå till att träna, dessutom blir det värre varje gång jag tränar......
I dag ska jag träffa en massageterapeut som dessutom sätter nålar, just nu känns det mer som att jag bara vill dra täcket över huvudet och ligga där tills all smärta har gått över ......
Sjukttröttpådethär

Av from-som-ett-lamm - 28 mars 2015 19:27

Vilken härlig födelsedag jag fick.
Lagade mat halva dagen och vilade min trötta rygg framför twin peaks.
Kl sex började gästerna dyka upp.
Det blev en härlig mix av personligheter och när klockan var tolv och folk började gå hem så kändes det alldeles för tidigt att sluta en perfekt kväll :)




(Tyvärr lyckades min fina man undvika kameran men han var där, jag lovar ;)

I morse stack M iväg på fotbollscup och jag unnade mig lite sovmorgon...skönt!
Städade iordning i köket och avnjöt frukost framför morgontvn.
Blev sen upphämtad av våra bff's för att åka till boxen, dom för att träna jag för att stretcha, "rulla" och peppa :)


Nu sitter jag här och väntar på min underbara man som äntligen kommer hem <3

Trevlig lördag, alles

Av from-som-ett-lamm - 27 mars 2015 07:43

Ett år äldre, ett år visare....grattis till mig :))))

Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2015 14:35

Har sedan en tid tillbaka sluta döma människor.
Visst människor irriterar mig....fortfarande...MEN jag dömmer inte så snabbt längre.
Undrar om det också har med medicinen att göra....eller om det är en del av min mognads process....?

Jag har erkänt fel och brister, biktat mig och försökt göra bot och bett om ursäkt för "min del".
Och även om jag tror att det hos en del har landat rätt och hos andra fel, kanske har dom missbedömt min avsikt eller missförstått min bikt. Men det gör mig faktiskt ingenting....skön känsla....jag vet varför jag gjort det och det är allt som räknas, visst?!
Jag dömmer inte dom som väljer att missförstå eller missbedömma mig eller mina avsikter.
Jag känner bara lättnad, mognad och kärlek <3


Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2015 09:48

Jaha....så är onsdagen här och inget besked från skolan jag sökte jobb på.......men......det gör inget för nu satsar jag järnet på föreläsningen.
I går åkte jag med krokig rygg hela vägen till Sundbyberg där jag träffade en teaterchef som hjälpte mig med manuset.
Hon var grym, jag var grym (sa hon iaf, och jag kände mig rätt så bra faktiskt;).
Jag pratade i två timmar om föreläsningens innehåll och hon skrev.
Nu återstår att skriva rent manuset (hennes jobb) sen skickas det till mig och jag lär mig det utantill (mitt jobb)
Sen är det till att nöta på scenen, retorik uttryck tills teaterchefen är nöjd ;)
Och trots att det sitter en liten jävul på axeln som ibland viskar; "du ska inte tro att du är nåt" och "du klarar inte det här" och att jag ibland tänker att jag har någon slags övertro på mig själv.....så brinner jag och tror på mig själv, tror att jag kommer vara bra, att jag kommer hjälpa och förmedla något viktigt....jag kommer göra skillnad, så det så!!!



Av from-som-ett-lamm - 24 mars 2015 11:07

I går var jag och presenterade min föreläsning på stället som eventuellt vill ha den.
Dom verkade nöjda, sa saker som; precis så har vi också tänkt, ; det här du berättar om är så viktigt, ; du är så bra....osv osv
Nu ska chefen på stället säga sitt men det låter som det är klart.....vågar nästa hoppas :)))

Brände av en anställningsintervju också och ville nästan att jag skulle skriva på direkt, på plats.
Jag kände "så där"
Men får ändå besked på onsdag :)


Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2015 17:22

Jaha så ligger man här med ryggskottet deluxe.
Kände av ryggen redan i går när jag vaknade men gick trots det och körde en teamwod på boxen.....ibland är viljan starkare än vettet...eller kanske snarare, är huvudet dumt får kroppen lida....!!!!




Har precis kommit hem från kiropraktorn som tryckt, knäckt och dragit.
Han gav mig stränga order om att ta det lugnt dvs, inte arbeta på hela veckan, ta långsamma promenader, stretcha och framför allt inte träna......mhmmm......

Fan också!!!!!



Av from-som-ett-lamm - 21 mars 2015 14:47

I dag var en något bättre crossfitdag....kände mig inte helt värdelös när jag gick därifrån iaf ;)
Vi gjorde det här.
Uppvärmningen är den till höger.
Sen körde vi ett stenhårt tabatapass.....vi skulle tävla (som vanligt) det gick till så att man skrev ner den lägsta siffran under en intervall som man presterade, sen när hela passet var slut la man ihop sina poäng.
Jag kom trea av fem.....mhmmmm......det får jag väll ändå vara nöjd med :)

Nu ska jag ta mig en dusch och sen ska jag unna mig ett glas vin...
Glad lördag på er alles :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards