Alla inlägg under oktober 2019

Av from-som-ett-lamm - 28 oktober 2019 10:38

Försöker att trycka ner all oror kring hur pengarna ska räcka till varje månad.
Senaste veckan har jag lyckats rätt så bra och mått mkt bättre iaf mentalt.
Förra helgen åkte jag in akut till SöS pga yrsel, visade sig att det var kristallsjukan, yrslade omkring här hemma och på jobbet, gjorde övningar jag fick av läkaren och på onsdagen var det helt borta för att komma tillbaka en sväng på lördagen, men kämpar på med övningarna varje gång jag känner av det och idag känner jag ingenting så i dag ska jag äntligen träna efter en veckas uppehåll :)

På fredag ska jag förmodligen på halloweenfest, om jag har råd med en flaska vin och kan låna ett månadskort av ngn ;)
Måste ju fan få göra nåt kul.....

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2019 17:38

Allt förändras.
Jag är på väg djupare in i min depression, tror jag, svårt att veta när tankarna är negativa och ledsna.
Veckorna utan barnen är olidliga och jag tar mig igenom dom pga att jag måste kliva upp och gå till jobbet. Visst, vissa dagar är bättre än andra, men aldrig förut har jag känt mig så ensam, så lämnad utanför, så övergiven.
Övergiven av människor jag bryr mig om, ingen har tid med en sorglig och tråkig människa, eller ingen vill ta sig tid. Jag trodde vänner hjälpte varandra, är det för mkt begärt att vänner kanske hör av sig, ringer, knackar på dörren. Jag har blivit ett obekvämt problem som är lättast att ignorera.
Jag har kanske andra referensramar än andra, andra tankar kring det, men jag hade hört av mig mer, stört mer, men det ska väll vara värt det , jag ska väl vara värd det, antar att jag inte var så viktig som jag trodde.
Kanske har jag dom här känslorna för att jag är deprimerad, inte vet jag, men ska det spela någon roll när man är riktiga vänner?

Pengar, vänskap, relationer, allt detta gör valet att flytta från den plats jag numera ser som mitt hem enklare. Jag ska titta på en lägenhet på annan ort i helgen, bryr mig igentligen inte om hur lägenheten ser ut, den är mindre men billigare, vilket betyder allt.
Och kanske blir det här vändpunkten i mitt liv, nytt ställe, nya människor, mer pengar.
Hoppas och tror att förändring hjälper mig igenom det mörka.



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards