Alla inlägg under augusti 2014

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2014 17:13

Lördagen började med två timmar på hästryggen, varav den ena timmen var i fältsits...OMG träningsvärken i dag är brutal!!!
Jobbade på lite här hemma sen fixade vi oss och anslöt till gårdens kräftskiva.
Skönt gäng, några gamla, några nya, kräftor, räkor, hummer och rosé.
En mkt trevlig kväll, hoppas på fler gårds fester framöver :)



I dag har vi slitigt med garderoberna i sovrummet.
Rom byggdes inte på en dag.
Inte Ikeas garderober heller :0
Halvfärdiga och med nästan alla kläder instoppade har vi precis städat färdigt, nu blire filmtajm :)

Ha en härlig söndag alles

Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2014 19:04

Veckan har gått fort, men den gör väll det när man jobbar från 8-21 varje dag....pust!!!
Men nu är sovrummet snart färdigt.
Vi har inredningen i garderoberna kvar och en sista strykning på väggarna.
Vi har att göra hela helgen så att säga ;)

Ska försöka hinna med gårdens kräftskiva också, även om jag inte känner mig så sugen.....en får ju bjuda på sig själv ;)
Några av grannarna är ju hel sköna folk, dessutom kommer sväris och hon är ju ett underbart sällskap.
Till stallet en sväng ska jag också hinna med.
En sak jag inte hunnit med denna vecka är träningen, å andra sidan har jag känt mig kass i kroppen så kanske behövdes det...eller nåt.
Blir lite småtjurig och låg när jag inte kan träna, inget undantag denna vecka....blä
Nästa vecka är barnvecka och då blir det till att träna när glinen gått och lagt sig, dvs så fort jag fått provsvaren...suck!!

Btw
Ni vet ju att jag var med i tv och pratade om hur det är att vara mamma till ett barn med adhd.
Det har blivit ringar på vattnet.
Jag och S har tackat ja till att bli intervjuade för en "dokumentär" utbildningsfilm om adhd.
Spännande, roligt och viktigt :)


Tjing, tjing!!

Aj

Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2014 12:47

Jag har ont i kroppen, eller snarare i leder och musklerna i fötterna och händerna.
Vänster tumme värker satan.
Vi har artros och fibro i släkten och det är ärftligt.
Också kite hjärtklappning som kommer och går.
Jag ska till läkaren idag och kolla upp alla krämpor, håll tummen!

Av from-som-ett-lamm - 27 augusti 2014 20:33

Tröttast!
Kroppen värker.
Jag vill ligga på soffan och käka praliner och glo på tv.
Istället springer jag nåt jävla slags maraton i trappan, först med nedrivna gamla garderoben och nu med nya från Ikea.....
Ghaaaaaaa!!!!

Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2014 09:47

Har påbörjat projekt nr 2, dvs gymmet som agerat sovrum som nu ska bli ett sovrum (efter 3 år) på riktigt :)
I går spenderade vi em/kvällen på ikea och köpte RIKTIGA garderober, dom levereras på onsdag :)
Rekommenderar ingen att åka till ikea den 25, Det var GALET!!




Vi lyckades rensa, plocka ur och plocka ner från väggar i går efter ikea (wow!)
I kväll rivs de gamla skrutiga "oriktiga" garderoberna där inne, eller iaf en, den andra ska T få, hennes är trasig....ja, vi har stora problem med bra förvaring i den här familjen :0
Resten av veckan ska det slipas, målas, skruvas och monteras garderober och förhoppningsvis är det färdigt på söndag....eller det måste det vara för på måndag kommer barnen.


Av from-som-ett-lamm - 24 augusti 2014 17:34

Helgen har varit något intensiv för en fotbollsfamilj som vår
Upp i arla morgonstund, Match för båda småttingar lördag, direkt efter snabbt i väg till stallets sen var det dags för gemensam storstädning.



Match för S på söndag, upp i ottan igen.
Fix inför loppisen och fika med svärmor <3

Nu tänker jag unna mig
Skål!


Av from-som-ett-lamm - 22 augusti 2014 08:11

I går blev det spontanmiddag med vår "familj"
De små lekte ute efter maten, M gick på styrelsemöte.
Kvar vid köksbordet blev jag, A (mamman till Ts bästis), T och hennes bästis O.
Förtroliga, djupa samtal om killar, skolan, mobbing och vänskap.
Underbar känsla att tjejerna föredrar att sitta med oss en hel kväll och öppna upp sig och prata om allvarliga saker.
Det är en ära att få ta del av deras inre, tankar och känslor.
Åh, vad jag hoppas det håller i sig till tonåren <3

Det kom upp en hel del oroväckande saker som jag måste ta upp med Ts fröken.
Förra året hade tjejgänget i T klass lite problem med en tjej som manipulerade, sa elaka saker, ljög och gjorde taskiga saker mot alla i gänget. De övriga tjejerna i gänget försöker vara snälla mot den här tjejen, låter henne vara med trots att hon inte är snäll och fortsätter i samma spår som förra året, ingen av tjejerna vågar säga ifrån.
T vill inte vara taskig mot henne, hon tycker synd om henne och är rädd för att hon ska ljuga och börja gråta om T säger ifrån och det trots att flickan i fråga är till och från väldigt elak mot T.
Det är en fin egenskap att inte vilja vara elak tillbaka, inte vilja göra någon ledsen.
Vi pratade länge om det här i går och kom fram till att T ska försöka säga ifrån på sitt sätt och på ett bra sätt även om tjejen börjar gråta.
Det känns inget kul att behöva "lära" sitt barn att tuffa till sig, att bortse från sin empatiska känsla och säga ifrån, men tyvärr är det nödvändigt i dagens klimat......känns fördjävligt faktiskt!!!
En annan sak som kom upp i går var hur killarna tilltalar flickorna (tack och lov inte i Ts skola) redan nu i femman, det är som att det har dragit sig ännu längre ner i åldrarna. Ord som hora, fitta och subba är vad flickorna får höra av pojkarna ....fy fan!!!!
Och här brister min pedagogiska sida och jag manar flickorna till att ALDRIG tillåta en sån kommentar NÅGONSIN, jag uppmanade tom till våld om ord inte räcker....inget jag är stolt över och jag tog tillbaka det och förklarade på ett mer pedagogiskt sätt hur man kan försvara sig mot sånt.
Det gör mig så ledsen, arg och orolig när klimatet i skolan är så hårt och kallt för jag vet ju att det blir värre längre fram, hur ska man bereda sina barn på manipulativa, elaka och taskiga "vänner" och killar som kastar glåpord och tafsar!?????

Av from-som-ett-lamm - 21 augusti 2014 14:22

Jag har tre uppfinningar.
Kan ju inte gå in på detalj men en är en vinteruppfinning, den andra en sommaruppfinning och den tredje en dagmamme uppfinning.
Jag googlade lite i dag för att kolla om uppfinningarna redan finns och döm av min förvåning när jag upptäckte att en av dom redan fanns (wtf) fast med en annan lösning än vad jag hade tänkt och typiskt nog är deras version patenterad :(
Det var dessutom den absolut bästa av uppfinningarna.
Men jag tänker vända mig till ett företag som sysslar med att tillverka prototyper och sen ansöka patent på min version och hoppas att det lyckas.
Såklart ska jag göra det med de andra två sakerna också och det är fan bäst att skynda sig innan nåt annat smartarsle hinner före även där ;)

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards