Alla inlägg under september 2018

Av from-som-ett-lamm - 25 september 2018 22:43

I dag fick jag egentid med trollungen min, händer inte allt för ofta att hon väljer mig framför snapchat osv.
Vi pratade om känslor, förhållanden med kompisar och pojkvän.
Hon behövde prata av sig och ville ha lite goda råd, det fick hon, men mest lyssnade jag på henne....så härligt att höra henne filosofera om livet, hon är så klok, rättvis och modig, min lilla trollunge <3

Av from-som-ett-lamm - 23 september 2018 16:31


Skulle ha jobbat idag men glömde datorn på jobbet.
Så denna söndag har mest spenderats i soffan framför Netflix eller surfandes på paddan till Mannheimer och Skäringer podden :) ja förutom 1 timme på boxen.
Som Btw ska flytta till nya lokaler, något större med bättre ventilation, nytt och fräscht :)
Finns mycket minnen kvar i väggarna i lokalen vi flyttar ifrån så lite sorgligt känns det allt, men vi skapar nya fina minnen i den nya, det e jag säker på :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 22 september 2018 22:20

Det blev en stressig vecka men en lugn helg.
I fredags drog jag till boxen efter jobbet och segade mig igenom passet. Skulle gått på fest men var så slut så väl hemma kraschade jag i soffan efter mat och dusch.
Somnade tidigt och sov ut (så skönt)
Unnade mig en längre frukost framför morgonfyran.
Fixade uteplatsen, tvättade och städade.
Mötte upp S och M för ett glas vin på ett av haken i byn och åt sedan hämtmiddag hos dom <3
Tidigt hemma och i säng redan tio.
Snart är måndagen här och mina flickor likaså....längtar <3

Godnatt

Av from-som-ett-lamm - 21 september 2018 23:46

En av mina bättre vänninor slutade höra av sig för ett tag sen, har undrar varför och nu har jag frågat och fått svar.
Tydligen var det för något jag skrev här om henne som mitt x hade varit så snäll och upplyst henne om.
Hon och jag har pratat och det känns ok, ville ha svar och det fick jag.
Vad som däremot känns mindre bra, eller rättare sagt får mig att fundera lite är mitt x, vad fick han ut av att berätta det för henne och varför gjorde han det, vilka motiv hade han liksom och varför är han här inne och fluktar på mitt liv....nu igen??
Om jag skulle gissa så var det kanske någon slags hämnd för att han blev lämnad, han ville kanske ge igen på nåt sätt.
Hur som så skapade han en spricka i min och hennes relation och på ett sätt så tvingade han henne att välja sida, för mig veterligen har ju dom hörts under hela tiden vi inte har gjort det.
Och jag tror nog att det var det han var ute efter, så vad säger man...ehhh, grattis eller nåt, hoppas du är nöjd!
Tänk om jag skulle gå runt och berätta för hans vänner vad han har sagt och känt om dom och deras relationer.....men nä, så lågt skulle jag aldrig sjunka, och dessutom så pajar han sina relationer så bra själv så jag behöver inte hjälpa till ;))))))))

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 18 september 2018 08:55

På onsdag fyller hon 15 år.
Min förstfödda vackra dotter, klok som en bok med ett hjärta av guld och en ängels tålamod.
Så mogen och förstående så att det ibland känns som att hon är den vuxne och jag barnet.
Ibland lägger hon för mycket på sina tonårs axlar, ofta pressar hon sig för hårt, fast hon verkligen inte behöver, för hon klarar allt och lite till.
Hon gör mig stolt och imponerar på mig varje dag.
Min dotter, min bästa vän, min stora kärlek, jag älskar henne oändligt.

Av from-som-ett-lamm - 15 september 2018 08:24

Veckan har flugit förbi. Mycket jobb och ett lönesamtal som var mer som en örfil än som en löneförhöjning.
Jag sa som det var att jag inte var nöjd och hon ursäktade sig, som alltid.
Vad ska man säga, dags att leta nytt jobb, där man blir uppskattad både muntligt och i lönekuvertet.



Träningen har varit sparsam då jag valt att umgås med mina fantastiska barn, mest den äldsta, den yngsta frigör sig just nu så henne ser man knappt röken av, vet att det vänder och blir bättre, men det känns inget vidare, vi var super tajta för ett tag sen, nu not so much :(

I dag ska jag iaf få se henne spela match mot hennes gamla lag, kommer bli så spännande match :)

På söndag kommer det folk och tittar på min lägenhet, eventuellt byte på gång :). Vi ska kika på deras också men ärligt så skiter jag i hur den ser ut, den är billigare och större och det räcker för mig, håll alla tummar och tår att dom gillar min lägenhet nu.

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 13 september 2018 22:13

Blev nog för mycket av det goda och för lite sömn förra helgen och för mycket stress på jobbet för min mage har krånglat som aldrig förr i veckan. Min mage är lite som en måttstock för mig, att jag måste dra ner på tempot och äta bättre.
Får undvika både vin och godis i helgen annars kommer det bli ännu mer krångel.

Jag har ju tjejerna i helgen och vi ska bara ta det lugnt, har absolut ingenting inplanerat, skönt!
Jo, en sak, vi ska plocka fram höst och vinter garderoben och stuva undan alla sommar kläder, thats it!
Mhmmm, två saker till, trollis ska spela match mot sitt förra lag (sjukt spännande) och jag ska träna hela helgen :)

Men nu ska jag sova...godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 11 september 2018 17:00

Jag är helt slut efter helgen.
I fredags blev det O?Learys efter träningen och förutom mat så slank det ner mer än ett glas vin ;)
I lördags sov jag ut och mötte sen upp frugan och körde ett stenhårt pass, åkte hem och fixade mig (så gott det gick;) och sen drog vi på kräftskiva med ett gäng singel killar och tjejer.
Länge sen jag hade så kul, Singstar och skratt fram tills tidig morgon, var hemma halv fyra, inte illa för en gammal tant som mig ;)))



Sov halva söndagen och det lär nog ta ett par dagar till innan jag känner mig som människa, men kul va det :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards