Alla inlägg under april 2011

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2011 19:16

det e som att det aldrig tar slut.......jag har kännt mig stundtals låg i dag pga allt tjafs i går, vissa saker han sa till mig i går fick mig att anta att han kanske börjar få kalla fötter, inte vill längre, att han tycker mina fel o brister är så "dåliga" att han inte står ut med dom, att jag blir så elak och dålig när vi bråkar så att det inte finns nåt hopp för oss.....han säger i dag att det e klart det inte är så, men känslan sitter i och vill inte försvinna.....

Är han verkligen säker......helt säker!??

Samma diskussion i dag igen, fast mer därtill, om mig, om oss och vårt sätt att hantera konflikter, mest mitt sätt känns det som......är en dålig dålig människa, avbryter, hetsar honom, blir arg, gapar o skriker, säger taskiga saker mm mm mm

Hur ska jag tolka det annat än att jag e en skitelak person?....svårt liksom!


Nu kommer snart T, vi ska gå ut och ha kul....mhmmm...hur fan nu det ska gå till!!!


Av from-som-ett-lamm - 30 april 2011 16:41

Veckan som varit har bjudit på jobb, träning, umgänge med vänner, proteinrik mat, kärlek och lite tjafs.....

I går hade jag och M en rätt så allvarlig diskussion ang alkohol...igen...

Han ringde och frågade mig om han fick gå ut och ta några öl med sina gamal bajenpolare och se matchen......suck!

För det första blev jag asledsen av att han ens frågade mig, han har ju slutat vara ute och festat med sina polare för (trodde jag) sin skull, vår skull, för hans son skull...inte för att jag vill, kräver eller tycker det, gjorde mig så sjukt besviken :(((((

Sen blev jag orolig för att han tycker det verkar vara lämpligt att dricka med just dom, det är ju liksom då det har skitigt sig!!!!????

Jag både orolig, ledsen och förvånad och sa saker som inte va så snällt att säga och det gjorde nog han med, men när vi hade lugnat oss båda två och lyssnat på varandra så förstod både han och jag varandra, han förstod också att såklart skulle han inte ens frågat och att det inte är jag som ska styra eller kontrollera vad han gör, utan han själv, och det känns skönt :)


I dag är det valborg, T och M kommer över och äter middag med oss, sen ska jag o T ut och skaka rumpa ;)  NICE!

Nu ska dammsugaren fram...

Ciao




Av from-som-ett-lamm - 29 april 2011 06:54

Har varit urusel på att skriva och uppdatera, har liksom ingen skrivarlust!!


I går fick jag ett mail av min revisor där det kortfattat stog att jag skulle vara tvungen att betala vinstskatt istället för att skjuta upp den som jag trodde   

Jag blev helt hysterisk, på riktigt, ringde M och grät....mhmmmm.....mina hormoner är i obalans minst sagt.....

Så klart ordnade det sig, eller rättare sagt så väljer vi att förlita oss på vad skattemyndigheterna säger, fast fan va luddigt allt är :(


Bussen som ska gå från zinkensdamm till rönninge gård på bröllopsdagen är fixad så nu är allt gjort inför den stora dagen :)

Skönt att bara kunna vara och inte behöva fixa och trixa nåt mer....mhmm...nu när jag tänker efter så är det ju inbjudningarna kvar men det e ju bara roligt, ska fixas i helgen :)


Nästa vecka ska jag och m tattuera en varsin likadan stjärna, stället har vi inte bestämmt än, m har ju liksom inte så mycket plats kvar på kroppen att tattuera sig på. När jag tattuerade fjärilarna så diskuterade vi lite vart man skulle kunna ha stjärnan/stjärnorna och ett ställe är ju någonstans bakom örat ( ja, jag är en jävla härmapa ;)  annars blir det på benet och där vill jag nog inte ha någon tattuering...mhmmm....svårt....snacka om lyxproblem!!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 27 april 2011 07:17

NÖJD!

Utvilad, glad över fina vänner, ljuvliga barn,underbar man, ny fin tattuering som sitter som en smäck, solens värme och mycket mycket mer


  

Av from-som-ett-lamm - 26 april 2011 21:39

Ny tattuering på plats :)

Det blev två fjärilar, en med vingarna utslagna och en sedd från sidan, ett T i den ena för min äldsta och ett S i den andra för min yngsta...

Satte en på axeln mot bröstet till och den andra precis nedanför, ändrade placeringen flera gånger innan jag blev nöjd, och nu när dom är färdiga är jag mer än nöjd, både med placeringen och utseendet :)))))


Mina döttrar ringde i går för att berätta att dom var vid lillebrors grav och lämnade en blomma och tände ett ljus....fint av dom   

kanske börjar bli dax för mig att gå dit med dom också.....snart...när jag grejar det..nära nu!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 26 april 2011 07:04

Har haft en UNDERBAR påsk.....trots att lillstrumpan ramlade i torsdags och slog ut en tand och fick maginfluensa precis strax efter...stackarn!!

Barnen har cyklat och jag o M har fixat med hallen.

Vi har också hunnit med att fixa både uteplatsen,balkongen, grillat och hängt med goda vänner, avverkat middag med Ms släkt och shoppat!

Har ätit och druckit ohämmat och nu känner jag mig svullen och plöfsig...BLÄÄ!

provade mina jeans från förra sommaren, inge smart för självförtroendet, hade 26/27 då, nu har jag 28/29, det e FAN TVÅ STORLEKAR   

Så, nystart efter påsksvullandet och denna gång blir det inget kolhydrats återfall eller vindrickande bara för att solen skiner lite....så det så!!


I kväll ska tattueringen för mina barn äntligen bli av :)))

Det blir två fjärlilar, vart är ännu inte riktigt bestämmt, får bestämma det på plats, är faktiskt lite orolig för att det ska göra lika ont som sist, då jag gjorde stjärnor på magen/höften...men det går nog bra!!!


Nu ska här jobbas, har varit ledig alldeles för länge ;)


Ciao


Av from-som-ett-lamm - 22 april 2011 12:37

Sitter ute i solen i ett sommarlinne.....ÄNTLIGEN är solen o värmen här , tänker njuta hela helgen....eller....emellan hallbygge, lek med barnen, matlagning och städning!

Min yngsta ramlade i onsdags och slog ut ena framtanden dessutom blev tre andra tänder lösa och en stor fläskläpp oxå....när hon väl hade lugnat sig och somnat vasknade hon några timmar senare och kräktes ner hela trappan....magsjuk...blää!

Men i dag är hon frisk och än så länge alla andra i familjen också :)


I morse när jag vaknade kännde jag mig otroligt låg, lite ledsen, var länge sen nu, ibland kommer det liksom tillbaka och det precis när jag tror jag e safe......bara inse att "deprisioner" tar längre tid att "läka" än man tror, skönt är ju iaf att de låga perioderna infaller mer sällan än förut...


Nu är det dax för lunch och sen ska hela familjen sättas i arbete...STÄDA STÄDA STÄDA!!



Av from-som-ett-lamm - 21 april 2011 08:52

Äntligen långledighet, som jag har längtat, att få sova längre på morgonen, att få äta mysfrukost framför tvn med hela familjen, hitta på skojiga saker -gå på bio, picknicka i solen mm mm......

MEN, det e ju bara att glömma det nu, i natt blev lillstrumpan magsjuk, först ramlade hon o slog ut en tand sen blev hon magsjuk, jag och M har torkat spya, tröstat lessen liten och bytt sängar hela natten, har sovit i tre timmar....S U C K!   

Nu är det bara att vänta in nästa unge att bli magsjuk...FAN OCKSÅ!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards