Alla inlägg under januari 2018

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2018 23:04

Denna vecka tar priset i snabbast hittills, redan torsdag i morgon, vad hände?

Jag har tyvärr bara hunnit med ett träningspass denna vecka men om jag tränar helgen också förutom i morgon så får jag ihop fyra pass som är mitt minimum (helst) per vecka.


Hur som, hinner man inte till boxen hinner man göra annat, som att umgås lite mer m barnen, städa och tvätta :)

Nu, skönhetssömn

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2018 21:52


Startade dagen med teamwod på boxen :)


Direkt efter åkte vi till Better Bodies som hade utförsäljning.
Fyndade en hel del, bla en sån här :)


Resten av dagen/kvällen har jag spenderat med att tvätta, diska, plocka lite och slutligen ligga i soffan och sträcktitta på Enkelstöten.
Hade kunnat tänka mig att göra nåt lite mer socialt men en helg med mycket vila och återhämtning är bra det med.
I morgon kommer tjejerna, som jag längtar <3

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2018 20:23

Veckan har gått fort men varit tuff och min sista lektion för dagen kändes allt annat än rolig.
Efter lite övertalning hängde jag iaf med en stund på AW med ett gäng tjejer från jobbet.
Trevligt :)

Men efter två glas vin tackade jag för mig och gick upp till Ica och handlade lite smått och gott sen hem till soffan, film och det här....
(Som jag längtat efter just det här)


Klockan är bara halv nio och jag skulle utan tvekan kunna gå och lägga mig nu......jösses, jag e verkligen gammal ;)))))

Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2018 21:06

Jag har så svårt att hitta och jobba med mina muskler på ryggen och framför allt då vingarna.
I övningar där det är meningen att ryggen ska jobba lyckas jag alltid använda armarna och framför allt axlarna.
Dagens pass och dagens coach tvingade oss att iaf försöka hitta rygg musklerna.
Gick så där, men jag har lovat mig själv att jag ska hitta dom och jag ska använda dom i stället för axlar och armar.


I morgon är det äntligen fredag och jag var ju bjuden till V och dessutom ville ngr på jobbet ha med mig på AW men jag har bestämt mig för att gå direkt hem efter jobb och träning i morgon, behöver vila och bara vara, det har varit en tuff vecka.

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 24 januari 2018 21:14

I morse vaknade jag och kände mig sjuk :0000000
Resten av dagen var dimmig, med tungt huvud, halsont och snor.
Hoppade träningen och skyndade mig hem, väl hemma lagade jag mat, åt och passade då på att ta min allergimedicin och efter 30 minuter var jag typ frisk (mooorrrrrrrr)
I morgon är det jag som tar med allergimedicinen till jobbet, tänker inte missa träningen för att jag tror att jag är sjuk, så det så!

Eftersom jag kände mig piggare passade jag på att städa och tvätta några maskiner, lite nytta lär en ju göra om man e hemma tidigt ;)
I morgon har mina femmor simprov och med tanke på hur bra det gick med den förra femman så är jag inte ett dugg orolig.
(Ni kan kalla mig kameleonten;) dessutom ska jag hänga med några andra klasser till simhallen (vi måste ju vara tre vuxna med varje klass) så det kommer bli ett fasligt rännande till och från skolan, Mao så kommer dagen gå superfort, nice :)

På fredag är jag bjuden hem till V på lite födelsedagsparty och förutom V (som redan e där) dyker förhoppningsvis iaf några av mina favoritpersoner upp och förgyller kvällen <3

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 24 januari 2018 07:52

På jobbigt finns en hel del ytliga snobbar som verkar tror att dom är bättre än alla andra och deras jobb är viktigare än allas andra.
Har jag aldrig förstått mig på ytliga människor, heller inte människor som ser sig förmer än andra, människor som värderar andra efter utseende, pengar och berömmelse.
För mig är den inre kärnan på en människa viktigare, hur den personen agerar mot andra, hur den personen ser på andra och pratar med andra bevisar mer än vad ett fint ansikte gör.
De människorna jag väljer att ha nära mig är så mycket mer än yta, dom är genuina, ärliga och sanna mot sig själva, tacksam för er i mitt liv <3

Av from-som-ett-lamm - 22 januari 2018 21:45

Så trött i morse och hela dagen på jobbet var som ett töcken och när klockan äntligen var fyra och arbetstiden slut ville jag inget annat än hem och sova.
Men jag bet ihop och tog mig till boxen för ett benpass.

E2M 20min.

5 @ 70%
3 @ 75%
2 @ 80%
1 @ 85%
5 @75%
3 @80%
2 @85%
1 @ 90%
1 @ 95+
Maxrep @ 80%

Emom 16min.
1 Maxrep DU,S 40s
2 Max cal AB / Row 40s
3 Max pushup 40s
4 Max pullups


Och tur var väll det för jag tror ta mig sjutton svackan jag varit i pga diverse influensor, ryggproblem och ovilja är över.
Jag har inte lyft över 55 kg på flera månader utan tagit det super lugnt, i dag kändes 65 kg plättlätt :))))))
Och på den andra delen kände jag att flåset var betydligt mkt bättre än det varit på ett tag, äntligen är jag ur svackan :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 21 januari 2018 22:04

Vilken helg det blev, något intensiv men underbar :)

I fredags prioriterade jag bort träningen för att istället handla, städa och baka.
Frugan kom över och vi bakade kladdkaka och piroger, tjattrade och drack lite vin, mysigt :)


Upp tidigt och iväg till boxen för att heja på alla atleter som skulle tävla antingen team eller individuellt.
Svårt att beskriva känslan, värmen och kärleken i boxen när det hejas på den sista tävlanden som är på väg in i mål, måste upplevas, men jag kan säga så här, när tom den yngsta killen i boxen blir rörd av allt stöd så förstår ni kanske <3




Hem en snabbis för en powernapp (hur gammal är jag;) dusch och lite piff sen i väg på fördrink hos S och M.
Nästan lite sena släntrade vi in på middagen där nästan alla från dagens KM redan hade kommit.
Vilken kväll, så mycket skratt, glädje och kackel :)


Blev en sen kväll, men vad gör det när man har kul men människor man gillar :)
Upp någorlunda tidigt med lite huvudvärk från gårdagens vinintag som jag botade med frukost och krispig promenad i kylan
Återigen ner till boxen som idag firade femårs jubileum.
Dagens första event var 80?tals aerobics i kläder från åttiotalet.
GALET roligt :))))))
Sen hade boxen bjudit in yoga oraklet Isabel Alonso som körde skiten ur oss i 75 minuter, wow va stark den tjejen är på ställen där vi crossfitare inte ens visste att det fanns muskler (Hahahaha)




Jag tänkt att vara med hela dagen men efter lunchen somnade jag nästan i soffan på boxen så då gav jag upp och avbokade thaiboxningen och promenerade hem och har sedan dess halvsovit framför tvn.
Vilken härlig helg det blev, jag är tacksam för den dagen jag klev in på boxen, tänk all vänskap, kärlek och glädje jag hittat där <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards