Alla inlägg under januari 2019

Av from-som-ett-lamm - 30 januari 2019 08:24

Jag är 14 år och utanför tågfönstret står en man och onanerar medans han tittar på mig.
Jag är 20 och någon tafsar på mig på en trång perrong i slussen.
Jag är 30 och en man tjatar, bönar och ber om sex, fast jag har sagt nej

Min dotter är 15 år och i en trång tunnelbanevagn tar någon på hennes kropp.

Jag frågar henne hur hon känner, vad hon gjorde.
Hon säger, ingenting.
Hon säger att hon inte är ensam och att det händer alla.
Jag säger det är din kropp och att ingen har rätten till den förutom du.
Jag uppmanar henne att höja sin röst, prata med sina kompisar, ta hjälp av varandra.

Min dotter är 15 år och har redan lärt sig att det finns män som tror sig besitta rätten till hennes kropp.

Mitt mamma hjärta blöder och jag tänker nästa gång är jag med henne och då ska jag bryta varje ben i kroppen på den man som anser sig ha rätten till min dotters kropp, och jag ska börja med hans äckliga händer så att han aldrig mer kan få en 15 årig flicka att känna ingenting!

Av from-som-ett-lamm - 24 januari 2019 21:36

Den här veckan har allt fokus legat på jobbet och i boxen.
Har bara tränat tre dagar denna vecka men det har varit tre riktigt tuffa pass och då räcker det gott och väl, en lär ju återhämta sig också :)


I kväll blir det tidigt i säng för i morgon vankas det kalas efter jobbet, kul kul :)
Resten av helgen tänker jag viga åt träning och vila...så jävla skönt!

Godnatt

Av from-som-ett-lamm - 19 januari 2019 13:04

Fredags kväll med barnen är likamed tacos och långa diskussioner/samtal om allt mellan himmel och jord.
I går var inget undantag, tacos och prat om sex och samlevnad. Är så tacksam över att mina barn inte har några som helst problem att prata med mig om allt, känns tryggt att veta att dom vänder sig till mig om dom funderar eller undrar över något :)
Somnade tidigt då en tuff vecka på jobbet och boxen totalt knäckte mig.


I morse blev jag väckt av Roger (är här ett dygn bara, innan han ska omplaceras igen) redan klockan halv åtta, inte hela världen då jag ändå skulle till boxen och köra lördags slakten med den bästa coachen :)


Jösses, slakt var bara förnamnet, helt slut och snart ska jag och S ta oss till Liljeholmen för match.....en lördagkväll...SUCK

Av from-som-ett-lamm - 12 januari 2019 19:27

Efter en slitsam men framför allt tung, lite obehaglig och overklig vecka på jobbet så var starten på helgen så välkommet och nödvändigt. Fredags aw med min fantastiska vännina, ett gott vitt vin och två timmar att ventilera både händelsen på jobbet och livet i övrigt.




Somnade tidigt och gick upp i skaplig tid för att hinna till lördags-slakten ;)
Svinkul pass med en överraskning i slutet som innehöll allt som jag älskar cleans i alla dess former :))
35 Synkade powercleans
25 synkade front squats
20 synkade squats cleans



Lunch och en stund hemma i soffan sen fika med T.
Resten av kvällen har jag ägnat mig åt vila....vilket är förståligt.
På`t igen i morgon

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 8 januari 2019 22:55

Så svårt att vända tillbaka dygnet efter lovet, dag två på jobbet och jag somnar inte förens runt ett, sover oroligt och vaknar fortfarande och svettas några gånger varje natt, trots att jag fått medicinen nu, inte super pigg när klockan ringer vid sex.
Var på boxen idag och krigade mig igenom woden, var klar på 15:21, ändå vara bra för att vara en gammal tant som mig ;)

Av from-som-ett-lamm - 7 januari 2019 21:10

Väninnan vi var hos i lördags har kattungar som är 4 veckor, man dör ju sötdöden.


Förövrigt en mycket rolig kväll med mkt spel och skratt :)

I söndags skulle jag träna men prioriterade sömnen och sov till elva...hajar ni, ELVA :000
I dag var första dagen på jobbet och snacka om trött, åt middag och somnade och sov i ca 2 timmar framför tvn, nu ett till avsnitt av sharp things sen sängen....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 4 januari 2019 23:50

Den här veckan har jag och tjejerna lagt fokus på välmående, det är ändå sista lediga veckan innan skolan drar igång igen både för dom och mig.
Måndag och tisdag spenderade vi i princip hela dagarna framför tvn, en och en annan avstickare till Ica bara, så skönt att bara vara i några dagar :)

Onsdagen fixade vi lite grejer hemma men annars rätt så slapp dag för oss alla tre.
Efter två dagars vila kändes det som jag hade fått spunk om jag inte tränat så både torsdag och idag tränade jag. Torsdagens pass brände jag av snabbt trots RX, men har man en bra hoppar-dag så har man, två första varven hoppade jag alla DU unbroken, det ni :)))
Dagens pass var riktigt grisigt, men blev ändå klar på 26;14, får en ju vara nöjd med :)


I går var vår extrafamilj här och gjorde kvällen rolig och mysig, vi lagade thaimat, snicksnackade och spelade kort :)


I morgon står ännu ett grispass på schemat och sen ska vi äta middag med vänner, supermysigt :)
Söndagen lär en ju förutom att träna fixa lite inför veckan som kommer, man kommer ju vara rätt så trött första veckan på jobbet :0

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 1 januari 2019 18:12

Älsk på det <3
Kvällar med prat och tända ljus, kortspel, promenader och bio mm står på schemat.
Som jag saknat dom <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards