Alla inlägg under maj 2019

Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2019 23:22

Intensiv arbetsvecka.
Blev lite orolig för mitt hjärta som på senare tiden bestämt sig för att göra lite uppehåll och för att rusa lite då och då, och till råga på allt blev jag tok yr och illamående efter träningspasset i onsdags, visst det kan hända men det släppte liksom inte så på torsdagen tog jag mig i kragen och åkte in.
Blev noggrant undersökt med EKG under hela dagen, blodprov och hjärtröntken.
Jag har ett finfint hjärta men för att utesluta något helt ska jag ha ett EKG hemma i ngt dygn och sen blev jag remitterad till karolinska för sömnutredning...Mhmm...det var nog på tiden :)
To be continued

Annars har veckan flutit på bra med jobb, träning mm.
I fredags möte jag upp S för en AW som blev en middag men ändå tidigt i säng.
Lördagsmorgonen bjöd på en gästträning på boxen, ett spinningpass med världens bästa instruktör ;) och mello med trollungen min :)


När jag fyllde 50 fick jag en spadag av mina barn och idag var det dags, fick sällskap av S.
Grand hotell i Saltsjöbaden, massage, bubbelpool och lunch i en avslappnad miljö, så skönt och så välbehövligt.

Av from-som-ett-lamm - 13 maj 2019 22:22

TVeckan startade bra, fick massor med gjort på jobbet och avverkade ett härligt överkroppspass på gymmet och avslutade med 1600 m rodd :)
Resten av veckan är det mest jobb och träning som gäller, till helgen stundar fest och spadag med bästisfestis :)

Räknar ner till semestern nu,fem veckor kvar till sommarlovet för elverna och 6 veckor kvar för oss lärare :)))
Vi har ju en resa bokad och betalad till Spanien, Torrevieja, i 10 dagar med extrafamiljen, så mysigt <3
Hade inget annat planerat tills för några dagar sedan. S har gotihacup i år och jag har förgäves sökt med ljus och lyckta efter något boende i Göteborg den veckan.
Så av en händelse snubblade jag över en sajt som jag hört talas om, home exchange.
Det funkar så att man byter hem med någon annan i världen, funkar också att hyra av varandra om lägenhetens står tom och någon vill ha den när den är det, då betalar man med poäng. eftersom sajten fungerar som en förmedling så betalar man en engångssumma för att få poäng, finns olika typer av summor osv.
Hur som helst, blev medlem, hittade en fin lägenhet i götet, bokade den, betalade 600 kr för en vecka och hittade tågbiljetter för 1000kr fram och tillbaka :)
Det blir jag, T och hennes bästis (från vår extra familj) som åker och bor där fram tills torsdagen då S eventuellt också flyttar in beroende på placering i cupen osv.
För en fattig ensamstående tonårsmorsa som mig kan det inte bli bättre, iom att vi bor i en lägenhet kan vi äta hemma, precis som vi skulle gjort hemma i Sthlm :) kul att ha lite semester i Sverige också, det var lägen sen vi hade det.
Längtar

Av from-som-ett-lamm - 11 maj 2019 23:45

Den här veckan har varit TUFF på jobbet, jag e helt slut!
Ryggen e nästintill bra.
Tränat på fast i lugn takt och med lätta vikter:)
Måndag körde vi ett benmördar pass (träningsvärken varade tom torsdag;) onsdag överkropp och i torsdags testade jag spinning :)
Jag har varit på konsert med extra familjen och Ts kompisar, lite för högljutt för den här tanten men ändå kul :)
Fotbolls matcherna har avlöst varandra och härligt häng med tjejerna har uppstått lite då och då <3





Av from-som-ett-lamm - 1 maj 2019 18:14

Ryggen är betydligt mkt bättre än för två veckor sedan så fler att ha promenerat i ca en vecka (sjukt tråkigt) så vågade jag mig på ett pass på sats idag, med fokus på bara överkroppen.
En gammal crossfit kompis tränar ju där så vi tränade ihop, eller rättare sagt hon tränade mig, lärde mig massor med bra nya övningar och jag gissar på riktig svår träningsvärk i morgon :)


I morgon ska vi på konsert, jag, barnen, extra familjen och bästisfestis, ska ses lite innan och ta en glas vin, mysigt :)
På fredag blir det gymmet igen och garanterat tidigt i säng för på lördag ska den här fotbolls-mamman bemanna lagets kiosk

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards