Alla inlägg under december 2015

Av from-som-ett-lamm - 27 december 2015 17:10


Som vanligt sent i säng i går men tvingade oss upp lite tidigare i morse.
Lär ju vänja oss lite innan den tidiga morgonen i morgonbitti, då det stundar fotbollscup för S hela dagen.
Efter en maxad frukost drog jag till boxen medan M och ungarna fixade lite ute på tomten.
Jätte roligt pass och energin var super härlig och jag hade lätt kunnat köra ett varv till :)
Teamade med bästa S och E, vi har kört mkt ihop så vi teamar kanon ihop, knappt så vi behöver prata m varandra :)))))


E.m har vi ägnat åt städning och M hängde äntligen upp pullupsstången....
Nu jävlar ska här övas pullups/t2b/c2b/MU tjohooooooo!!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2015 01:34

I tisdags hade jag tid hos frissan och kidsen passade på att shoppa deras sista julklappar, dom brukar få en slant och få lägga lite själva för att köpa till varandra och till oss.
Efter ny färg i håret och alla klappar fixade åkte vi hem och fikade med "gammalt dagbarn"/vänner, mysigt <3
När kvällen kom klädde vi granen och fixade naglarna inför julafton.


I Onsdags tog vi sovmorgon och vaknade inte förens halv tio (?)
Efter en lång frukost skjutsade M N till hans mamma och för oss andra blev det ett besök i Haninge centrum eftersom T hade missat en klapp, så medan hon letade klapp fikade jag och S.
Sen åkte dom hem till sin pappa för att fira jul och jag åkte hem till ett barntomt hus :(


Jul nr 1 blev en sen jul lunch med Ms mamma, syster och hennes man.
Jätte trevligt även om vi saknade barnen.
Efter Kalle åkte dom hem till sitt och vi åkte iväg till jul nr 2


Jul nr 2 blev hos våra goda vänner i byn och där var det fullt hus, härligt :)
Pepparkaks cheesecake, kaffe, godis och julklappsutdelning och en jultomte som såg ut mer som en uteliggare än en tomte men ändå gick hem hos den allra yngsta :)
Vi åkte hem runt nio och somnade nästan på en gång, en härlig julafton med nära och kära <3


I morse kom barnen tillbaka <3
Tjejerna hängde med på ett boxningspass (tradition sedan förra julen)
Flåsigt, svettigt och roligt :)
Resten av dagen singlade sig fram i väntan på N.

Jul nr 3, den bästa och mest efterlängtade julen, den med barnen, inföll till slut iaf :)
Vi dukade upp med nötter, choklad och bubbelvatten och hade julklappsutdelning, det tog sin lilla stund, som vanligt hade vi (jag) köpt alldeles för många julklappar, men dom var "små" och inte så dyra, tur det för den sista julkappen till hela familjen, som förresten var från tomten, det var en dyr jäkel ;)


Nu är klockan redan ett och jag och M har fortfarande inte kommit i säng, snacka om att man vänt på dygnet.....tur att man inte ska upp till nåt jobb nästa vecka, hehe ;))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 21 december 2015 20:52

Trollungen ville komma hit i söndags och det fick hon såklart :))
Vi spelade spel, lekte charader och kollade film.
Hon somnade rätt så sent och vaknade mitt i natten av sin magmigrän, kräktes, somnade om och i morse var hon ok...fram tills lunch då hon fick migrän igen....stackars lilla trollisen min <3
Nu mår hon bra, resten av veckan blir migränfri har vi bestämt, så det så :)


Idag har allt känns som tuggummi, segt som attans.
Segt att komma upp
Segt att äta frukost
Segt att fixa middag
Segt att träna....extra segt att träna....så DÅLIG dag på boxen
Vi gjorde det här och jag orkade bara 5 st på 85% och orkade knappt 7 varv med 25 kg på amrapen....blä!


Men men i morgon är en ny morgon och då JÄVLAR ;))

Av from-som-ett-lamm - 20 december 2015 15:21

Lördagen började med en härlig frukost och firande av födelsedagsbarnet


Hoppade i träningskläderna och åkte till boxen.
Där var det medlemswod och "julafton"
Alla hade köpt en varsin julklapp som las i en hög och sen delades ut, jag och M fick tvättmedel för träningskläder och en shaker :)
Svettigt och trevligt som vanligt <3


Hem och duscha, lura iväg M till macken medan jag dukade och la ut nyckeln till gästerna :)
Hämtade upp S och C och iväg på exit games, galet svårt som vanligt men kul också, som vanligt.
Åkte hem och där väntade suprisepartyt, vänner, god mat och dryck, super trevlig kväll och vi kom inte i säng fören klockan ett (sent för att vara pensionärer;)



I morse sov jag till elva (?) och blev väckt till det här.......bara en sån sak <3

Av from-som-ett-lamm - 19 december 2015 08:32

I går var det dags för Ms firmas julbord.
Vi är ju bara tre anställda med M och en respektive fick hänga med, så vi blev fyra.
Hade bokat på Tyresö slott.
Passade på att klä upp mig lite, händer ju aldrig, hasar mest runt i antingen myskläder eller träningskläder ;)




Maten var så där men sällskapet var trevligt och stället mysigt :)
Som dom pensionärer vi är var vi hemma redan klockan tio och iaf en av oss somnade dreglandes i soffan redan en timme efter vi kommit hem <3


I kväll är det födelsedags fest för M, men innan dess ska det tränas, firas jul med crossfitfamiljen, ätas, duschas, möta upp S och C för ett roligt exitgames (en av Ms presenter).
Nu frukost på sängen för födelsedags barnet :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2015 08:07

Inte så konstigt att jag hade en dålig dag häromdagen, vaknade dagen efter med halsont :0
Ingen träning för mig på ett tag :(

Hur som, I förrgår var en bra dag :)
Fick äran att hänga med min förstfödda, och även om telefonen verkar ha fastnat i antingen hennes örat eller i handen så (efter lite tjat) umgicks vi en hel del <3
Vi tog en promenad och hyrde film, låg i soffan och mös, kollade film och pratade och sen blev "fem-minuter-vid-läggning" 25 minuters tonårs funderingar och frågor....min stora tjej <3


I går städade och lagade jag mat och kaka till lördagen då jag har ordnat en liten suprisefest för min man.
Det är han så värd, så som han jobbar och sliter för vi ska ha det bra <3

Annars har jag rollat, tryckt och pressurat, hjälpt M med rensning av garderob, lekt med katterna och provat klänning inför kvällens julbord.
Men innan julbordet i kväll ska jag möta upp min yngsta älskling, luncha och shoppa 2 julklappar till lördagens "julafton" på boxen och om jag hinner ska jag baka tills dess också :)

Av from-som-ett-lamm - 15 december 2015 13:29

I går hade jag en riktigt dålig dag.
Ingenting funkade.
Det började med att jag sov dåligt, hade en konflikt med S på morgonen, blev både ledsen och arg och fick sen ångest för att jag blivit arg, plockade och fixade hemma resten av dagen och glömde liksom bort det viktiga jag skulle gjort igentligen, gick till posten för att skicka iväg ett paket men fick vända för att dom saknad fraktsedlar, hade ont i magen för jag åt för sen och dålig lunch, tränade och kunde knappt genomföra passet för att mitt knä krånglade, kände mig frustrerad och arg och började böla i bilen på väg hem :(

I dag är en ny dag.
Och jag sov ok i natt och sov ut i morse, känner mig gladare och hittills har jag fått de saker jag skulle gjort i går gjorda och även det jag skulle gjort idag.
Jag hoppar träningen i dag då ryggen och nacken värkte i morse och det är snatch (inget att rekommendera med rygg och nackont)
får bli "100" här hemma blandat med yoga, rörlighet och pressur.
Det blir en bra dag idag....eller iaf bättre än gårdagen :)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 14 december 2015 09:38

Och inga-barn vecka :(
I går ägnade vi hela egen åt att baka julgodis, eller rättare sagt jag hela dan och tjejerna en liten stund ;) (sonen var på kalas).
Det blev kola, Mozartkulor och lite annat....


Såklart inte lika tjusigt som på bilderna och är det inte lite överskattat hur gott det är/ska vara med hemmagjort?
Provsmakade alla fyra, smakade ok men inte himmelskt, dessutom var jag proppmätt resten av kvällen :0

I dag ska jag jobba lite åt M och kolla igenom min hemsida innan den "läggs" ut, sen lär väll jobben rulla in ;) hehehe
Träning står på schemat och måndag är ju legday, kul att dom slängde in lite burpees....eller INTE!!


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards