Alla inlägg under april 2014

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2014 23:38

Nu har vi frusit, minglat, köpt lotter, druckit kaffe och tittat på eld.
Alla nöjda och glada.

Glad Valborg alles!

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2014 12:21

De senaste 3 dagarna har jag känt mig lätt irritera, lätt retlig och lätt ledsen.
Lite beror nog en del på att kanske menshelvetet är på gång eller så är det klimakterieskiten.
Hur som helst så börjar en sak mer och mer klarna för mig och jag förstår varför mina vänner min familj och tom S utredningspsykolog tycker att jag ska bli utredd.
Jag har (nog) adhd.
Det är ju ärftligt och S har ju INTE fått det av sin pappa.
Jag känner och ser mig själv i S och när hon får sina utbrott så förstår jag henne.
Mitt surr i huvet, mina egna utbrott och min logik (som för andra är helt ologisk) min dåliga impulskontroll och mitt usla tålamod (iaf med tekniska saker och pappersarbete) det måste vara adhd.
Har mer och mer börja förstå att när det blir för mycket runt mig, för mycket ljud, för högt tempo, för mycket frågor för MYCKET av allt då pallar inte min hjärna, det blir liksom kortslutning.

Så nu har jag bestämt mig, jag tänker boka en tid för utredning.
Inte för medicinering utan för att få svar på varför jag har gjort och gör vissa saker.
Känns skönt!!

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2014 08:07

Jaha, så var den här veckan över, jobbmässigt iaf.
I kväll ska vi trängas och frysa med alla andra framför majbrasan.
Men va gör man inte för barnens skull :)

Nu är det snart dags för elevföreställningen på marikas och jag vägrar att stå inför en massa människor och inte kunna koreografin så det gäller att ÖVA, ÖVA, ÖVA.
Problemet är att jag inte riktigt får plats hemma, men jag har en nödlösning, jag går helt enkelt till gymmet tidigt på lördag för då är det folktomt där....förhoppningsvis......annars får dom nåt skoj att se på ;))
T kommer delta i båda föreställningar och i flera nummer :)
Det kommer bli en lång (men rolig) dag, först ska jag se föreställning 1 sen ska jag vara med i föreställning 2.
Men det blir det sista jag gör iaf på marikas.
Nästa termin måste jag kanske ta hänsyn till mitt knä......eller så skiter jag i det och börjar dansa hiphop istället på ett ställe som har för 30+.
Låter sjukt roligt.
Mhmmmm.......


Av from-som-ett-lamm - 28 april 2014 22:13

Så, äntligen kom han hem, trött och något skäggigare men hemma <3


I morse vaknade jag upp till den sämsta dagen på länge.
Det började med en dator och en hotmail som inte ville fungera alls, sen fortsatte det bara....skönt att dagen snart är slut.


Blev ändå ett bra avslut på kvällen med färskt avsnitt av game o thrones och lite B&J (vassen i sommar)
Nu håller vi tummarna för att morgondagen blir betydligt mycket bättre.
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 27 april 2014 16:59

Sovmorgon till elva.
Kollade ett avsnitt av lost till frukosten.
Fikade med granne.


Soade på balkongen till tonerna av melissa horn.


Provade nya kjolen.
Den passade bra.


Nu 1,5 timmes dans.
Sen ska jag krama på min man.
Hej då!

Av from-som-ett-lamm - 26 april 2014 23:01


Det är intressant att sova med barn.....;)
Trots det sov jag vi båda bra och började dagen med frukostmys framför morgonfyran.
Åkte till stallet (kommunalt) utan att gå vilse, vilket är bra jobbat för att vara mig, tro mig.
Härlig promenad i solen.


Red två lektioner och den första fick jag den här "glada" tanten igen.


Andra lektionen red jag min favvo, Exxon :)
Efter 2 timmar stenhård dressyrlektion är jag rätt så mör, benen känns som stockar, kommer jag ens kunna gå i morgon...?

När jag kom hem njöt jag av den sist solen på altanen och ett glas vin.
Förberedde mat och grillning (btw, jag är en grilldrottning) sen kom sötaste J.
God mat, gott vin, långa fina samtal (som alltid) jag är tacksam för vår vänskap <3


Nu ska ta in täcket i soffan och glo på LOST tills jag somnar......
Gonatt!!

Av from-som-ett-lamm - 26 april 2014 00:05

Och något jag hör om/ser dagligen
Sorgligt

Av from-som-ett-lamm - 25 april 2014 21:43

Skulle ha tränat i dag efter jobbet men valde att vila, insåg att jag inte gjort/kommer göra det annars på hela veckan.
I måndags var jag ju på hoppkurs och red i 1,5 timmar.
Tisdag red jag igen
Onsdag och torsdag styrketränade jag.
I morgon, lördag rider jag 2 timmar och på söndag dansar jag.
Så VILA idag.

Skulle ha grillat på kvällen men istället blev det tacokväll med trollungen min <3


I morgon kväll skulle jag hängt med grannen men istället blir det middag här hos mig i sällskap av sötaste J....mysigt :)
En hel del ändrade planer men allt till det bättre......
Tjing, tjing!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards