Alla inlägg under september 2016

Av from-som-ett-lamm - 28 september 2016 08:05

Vi har suttit på en hemlis, nu kan jag inte hålla mig längre....
Vi ska flytta :(
Igentligen vill vi ju inte MEN vi vill kunna lägga pengar på annat än boendet och även om det här är vårt drömhus och vi älskar det så måste vi tänka framåt och vara smarta.
Vi har letat ett tag, varit på några visningar men inte hittat nåt som vi tycker passar oss i både pris, storlek, läge osv.
I går var vi på två visningar varav ett var katastrof och det andra skulle passa oss bra i både storlek och pris, det är ett radhus som ligger i samma område vi bor i nu, inga stora renoveringar (badrummen, tvättstugan och köket är nygjorda) behövs mest bara lite småpiff (som att byta fronten på alla skåp i köket och göra om både på fram och baksidan)
Så här ser det ut.....


Det har varit visning i helgen och endast en budgivare som har lagt ett bud som ligger under utropspriset.
I går la vi ett bud, ikväll kommer vår mäklare hit för att diskutera utropspriset på vårt (älskade) hus, nästa vecka ska det fotas och om två veckor har vi visning.....

Åh va jag kommer sakna det här huset <3 men, men håll tummarna för att vi får radhuset nu :)


Av from-som-ett-lamm - 26 september 2016 08:50

Nu har jag tränat crossfit i över ett ett år och det är först nu som jag kan utläsa något slags resultat.
När jag började var jag extremt orörlig, så pass så att vissa övningar var helt omöjliga att utföra, jag hade lyft fel teknikmässigt på gymmet så många år så jag var tvungen att lära om dessutom lyfte jag alldeles för lätt på gymmet för att få något slags resultat alls.
Jag hade knappt nåt flås alls och att stå på händer, göra armhävningar på tå och pullups var saker som jag aldrig hade gjort förut.
Jag hade jätte problem med knän och rygg.

Nu ett år senare är jag betydligt mkt mer rörlig och de flesta övningar gör jag utan problem (förutom snatch;) de flesta lyft vet jag nu hur jag ska utföra sen är det långt kvar till perfektion rent tekniskt såklart.
Jag har ökat vikterna på alla lyft och dessutom till vikter jag inte ens trodde var möjligt att lyfta för en sån trasig kropp som min.
Mitt flås är betydligt mycket bättre och numera står jag på händer utan vägg i ca 4 sekunder, jag gör alla armhävningar på tå, och häromveckan gjorde jag 90 pullups utan band.
Mitt knäproblem känner jag sällan av och ryggen var ett år sedan jag hade ont i.

Jag startade för ett år sedan med bara stången på 15 kilo och visa övningar kunde jag inte ens lyfta den utan använde då teknikstången som väger 7 kg, i dag lyfter jag det här, jag känner mig nöjd :)


Jag kommer fortsätta med crossfit tills jag e så gammal så bara promenader funkar, att gå tillbaka till gymmet är inte ett alternativ och till er som tränar och inte når resultat, vill tappa vikt, har ont, tycker gymmet är anonymt, stelt och tråkigt, vill utmana er själva och prova något nytt finns bara en sak att göra.....kontakta er lokala crossfitbox och kolla när dom har prova-på-pass, ni kommer tas emot med öppna armar och ni kommer troligtvis älska träningsformen, iaf om ni är som mig ;))

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 25 september 2016 21:19

Det har varit PR vecka i boxen.
Tisdagen blev inget PR för mig men i torsdags cleanade jag (äntligen) 50 kg, tyvärr hamnade inte just det lyften på film och tur var väll det för tekniken va inte den bästa :0




I fredags unnade jag mig en sovmorgon.
Tyvärr uteblev träningen då jag vaknade med nackspärr (blääää)
Men tjejfest kan man gå på trots nackspärr, visst ;)
En super trevlig kväll som började med en snabb AW med bästa arbetskamraterna och sen vidare till super trevlig tjejfest :)
Jag var rätt så trött hela kvällen (?) och åkte hem redan klockan elva och stupade i säng direkt....


Lördagen spenderade vi i trädgården och vi hann bli klara på framsidan.
Rensade. Ort allt ogräs i alla rabatter, klippte gräsmattan, trimmade gräsmattan och planterade lite blommor :)

Kvällen ägnandes åt mys med familjen <3



Söndag- sovmorgon, träning (teamwod med två av de bästa på boxen:), fotbollsmatch, tv och mys....nu ska jag "slänga" tjejerna i säng och ägna lite tid åt mannen min :)
(Ser ni....jag har magmuskler :)))

Av from-som-ett-lamm - 22 september 2016 06:18

Har jobbat i tre dagar med idag och snacka om trött.
I tisdags vattnade jag i princip hela dagen, vilket inte var speciellt utmattande så då funkade det att gå och träna.
Snatch som vanligt på tisdagar och denna tisdag funkade det inte att snatcha 30 kg, ingen överraskning direkt (närfanskajagläramig)
I går slet jag som ett djur, först rev vi ner stort sly och bar ner för typ 50 trappsteg sen bar vi upp stora TUNGA jordpåsar, mindre träd och annat för dessa trappor, ingen träning Mao och jag var helt slut när jag kom hem, åt, åt, åt och somnade sen redan klockan nio framför tvn, kul sällskap :0
I dag är min sista arbetsdag för veckan och jag hoppas på vattning och lite rensning så jag kan träna och umgås med min man ikväll utan att somna kl nio ;)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 20 september 2016 06:16

2003 kom hon äntligen, extra efterlängtad och älskad.
I går fyllde hon 13 år, denna empatiska, omhändertagande, snälla, omtänksamma, roliga, flamsiga, smarta och vackra tjej, älskar henne oändligt <3


Vi firade henne en snabbis på morgonen och samlades sen på em hemma hos C & M för middag och firande.
Släkt och vänner hade samlat ihop så hon kunde få sin efterlängtade MacBook :)
Hon blev så glad, min lilla tjej...tänk att hon är 13....wow!



Av from-som-ett-lamm - 19 september 2016 10:25


Min fantastiska svärmor opererade för några år sedan bort sin sista njure och har sedan dess fått dialys.
Hon har också ett bråck på huvudpulsådern.
I går åkte on in på Huddinge sjukhus och hon och vi fick beskedet att pga bråcket, lågt blodtryck så fungerar det inte att göra en dialys och utan dialys dör man :((((
M och hans syster åkte dit sent i går kväll och kom hem inatt, ingen förändring....än....
Min omtänksamma och fina svärmor ska dö och jag är så ledsen för det och för min mans skull som nu förlorar sin sista förälder....
Livet är verkligen inte rättvist :(

Av from-som-ett-lamm - 18 september 2016 17:22

Fredag och jag var ledig så jag tog cykeln till 12-passet .
Att ro 3 km, och sen göra 60 t2b (sen gick jag sönder och gjorde fällkniven istället ) det mina damer och herrar är fan ingen lek.....
Några av oss stannade kvar och romwodade ihop :)


Strax före middan tog S med sig barnbarnet och kom förbi på ett glas rosé
När dom gått åt vi smarrig fredagsmiddag och fredagsmös framför tvn tills nästan alla somnade <3


Lördag och jag vaknade med grym träningsvärk och en överansträngd hand och arm :(
Vi fixade lite hemma och vinkade sen hej då till barnen, småttingarna skulle till extrafamiljen, T åkte till sin pappa och hade sin födelsedagsfest/tjejfest.
Jag och M gjorde oss redo för hej-då-festen inne på kvarnen :)


Vi plockade upp lite folk på vägen och åkte sen hem till en av tjejerna på boxen, där bjöds det på daquries och bubbel :)
Något sena åkte vi in till festen, så roligt och trevligt att träffa alla härliga människor utanför boxen, uppklädda, väldoftande och pigga.
En mycket trevlig kväll och vi var alla rörande överens om att vi borde ses så här utanför boxen betydligt mkt oftare :)
Efter att ha kramat värdparet och önskat dom lycka till i Amerikat en sista gång åkte vi till slut hem och det blev en relativt sen kväll (för oss pensionärer iaf;) och väl hemma stupade vi i säng :)




I morse sov vi lääänge och åt en låååång frukost innan vi hämtade barnen...
Nu städar barnen sina rum och jag slappar framför tvn, snart middag och söndagsmys

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 16 september 2016 19:41

Att tillhöra en grupp där alla har samma intresse, ett ställe där man svettas och kämpar sida vid sida.
Ett ställe där ingen bryr sig hur du ser ut eller är, utan gillar dig ändå.
Ett ställe utan skitsnack och prestige, ett ställe där ingen är utanför, alla räknas oavsett hur länge man varit där, där alla tar hand om och stöttar varandra.
Ett ställe som känns som hemma, där människor känns som familj, ett ställe "home away from home"
Crossfit Unique i mitt <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards