Alla inlägg under oktober 2015

Av from-som-ett-lamm - 28 oktober 2015 07:09

Barnen och jag har höstlov medans M jobbar.
I måndags ville ungarna ta av sina sparpengar och shoppa loss lite i vårt centrum här.
Dom shoppade och jag tränade, efter min träning lunchade vi, handlade lite till halloween och avslutade med en fika :)

I går fick vi sällskap av Vännina och hennes son.
Fina samtal, god lunch, skratt och flams.
Vi tog en promenad upp till fritidsgården där man fick göra paracord armband
Vi massproducerade kan man säga, gästerna på lördag ska få ett varsitt :)


På kvällen hängde kidsen med M och V på bio (vi har en alldeles egen biograf här på orten, värsta lyxen :)
Jag och M tränade, tränade och tränade och tittade lite på S som gick sin nybörjarkurs :)
Jag tog PR i både clean & jerk, power clean och Squat clean, dessutom gjorde jag, inte dom snyggaste MEN ändå, 3 st pullups utan band.....tjihooooo!
Min och Ms inbördes t2b tävling fortsätter och i går gjorde M 11 st så nu måste jag göra minst 12 st.
Gick inte i går men jag har veckan ut på mig, kämpa, kämpa.


I dag är det badhuset och sjunga i studio och spela in cd som gäller, gratis dessutom, bor vi i världens bästa kommun eller :))))

Tjing tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 25 oktober 2015 19:14

Fredagen avslutades med ett grispass på boxen med M, S och M.
Inte helt nöjd med min prestation under passet, var liksom energilös och presterade rätt dåligt faktiskt.
Gjorde bara 7 st t2b unbroken sen kunde jag inte hålla längre.
M gjorde 9 (wtf) jaga, jaga!!






Direkt efter passet åkte vi och hämtade thaimat och käkade sen hemma hos M och S, som vanligt super trevligt och helt plötsligt var klockan halv elva och vi åkte hem, duschade och somnade nästan direkt.

Sov ut på lördagen, eller rättare sagt M sov ut jag vaknade halv åtta och kunde inte somna om.
Efter frukosten åkte vi och hämtade Ms syrra och åkte och rensade, packade i svärmors lägenhet inför flytten i morgon.
Passade på att äta lunch på Jesses, alltså maten där....mhmmmmmmums!


Upp i ottan på söndags morgon.
Körde vår superstora skräphög, hjälp vad man samlar på sig.
M åkte iväg för att flytta svärmors lägenhet tillsammans med släkten, jag fixade lite med tvätt och disk och cyklade sen till boxen för teamwoden.
Kul pass men även idag rätt så dålig energi...?
Däremot så gjorde jag 10 t2b unbroken, mao så slog jag M och har nu utmanat honom, håll tummarna för att jag spöar honom ;))


I morgon kommer barnen och denna vecka är det ju höstlov och jag har planerat lite skoj ihop med en vännina/gammal arbetskamrat.
I helgen är det dags för halloween festen...tjihoo!
Det kommer bli en bra vecka :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 23 oktober 2015 12:14

Jag är helt slut idag.
Hade svårt att somna i går och vaknade en hel del under natten.
Klockan sju gav jag upp och masade mig upp, gav katterna mat och drack två stora koppar med kaffe (precis som att det skulle hjälp;)
Jag har städat, tvättat två maskiner och diskat, nu finns det inga undanflykter längre, nu ska våra revisorer få lite att göra i helgen.
Längtar till träning och middag i kväll ihop med fina vänner <3
Nääää, det blir inte roligare än så här.....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 23 oktober 2015 00:27

Kyrkan var liten, stämningsfull och vacker.
Kistan med min älskade morfar i var diskret i ljus ek och vita rosor täckte den.
M höll mig hårt i handen hela tiden och jag lät tårarna och sorgen hitta ut
Jag lyssnade inte så mycket på vad prästen sa utan lät tankarna vandra iväg och minnas all glädje och kärlek morfar gav mig.
Och helt plötsligt mitt i gråten blev allt stilla, stenen i bröstet släppte och jag kunde andas och jag kände att jag log, och på något konstigt sätt kände jag min morfars närvaro, kände hur han sa hej då och försvann.
Jag kommer alltid minnas min morfar med glädje och hoppas att en dag möts vi igen, i den himmel som han trodde på.
Fram tills dess, hej då morfar, jag älskar dig och du äger en del av mitt hjärta för alltid


Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2015 22:54

Stressig dag och jag hann inte allt jag ville, fick saka träningen...ogillas skarpt :(
Började morgonen med att försova mig, hann bara fixa lite hemma sen var det dags att promenera upp till frissan.

Hann inte äta lunch hemma utan fick köpa en yoghurt, frukt, cappuccino och en torr lussebulle på vägen.
Tur att man inte tränar nåt och behöver få i sig massor med mat ;)
Får bli en tidig middag helt enkelt :))

Fyra timmar till Ljusdal, då lär man roa sig.
Vi brukar leka musikquiz jag och M.
Det innebär att jag spelar musik och han gissar låt och artist, riktigt kul tidsfördriv faktiskt :)


Nu ligger vi på rummet, nybadade och super trötta.
I morgon väntas en tung dag
Godnatt

Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2015 19:04

Det tog 1 1/2 timme att ta sig till Nynäshamn och dollar store, men det var så värt det.
Nästan alla julklappar till barnen är färdiga :) och inte blev det speciellt dyrt heller :)


I dag var jag på boxen, snatchdag och blandade känslor.
Blir galen på att jag aldrig lär mig, hur svårt ska det vara liksom?!
Även om tekniken inte sitter där än så går det iaf framåt.
När jag för ca 5 månader sen började snatcha använde jag endast teknikstången som väger 5 kilo (mesigt, jag vet;)
I dag var det inte mindre än 20 kilo på stången och jag failade inte allt för många ggr i snatch squatsen.....tjoho!
Och idag gjorde jag det, en strikt pullup utan band.......jiiiiipppiiiiiieeee!!!!!!


I morgon står det träning på schemat redan kl åtta på morgonen, får bli på gymmet, hinner inte annars, efter det ett besök hos frissan sen åker vi till Ljusdal och begraver min underbara morfar <3


Av from-som-ett-lamm - 19 oktober 2015 08:54

Helgen blev bra, eller bättre än bra :)
I fredags möttes jag och T upp och utnyttjade en gratis makeup "kurs" på bodyshop.
T tyckte såklart att det var jätte roligt, ett av hennes stora intressen är smink och kläder (?) och det är väll bra att hon lär sig hur hon ska sminka sig när hon väl börjar göra det offentligt om ett par år.
Personligen tyckte jag att det blev för mycket, jag bad om en vardagsmakeup men såg mer ut som jag skulle på fest när hon var klar, alternativt som en transvestit ;)))






Resten av helgen har vi njutit av solen när den tittat fram.
Och vi har fått massor gjort på tomten (numera finns det belysning på framsidan och alla rabatter saknar ogräs:) och ändå har vi haft tid att umgås med barnen, spelat spel, promenerat, slappat framför tvn, hängt lite i stallet med T och gjort lite läxor. Barnen hittade dessutom en ny kompis som bor två hus ifrån oss och dom har lekt jätte mycket i helgen.


Veckan är verkligen inte ett oskrivet blad, den är hysterisk!!!
I dag: träna och åka till dollar store och köpa julklappar till barnen och lite piff till halloween.
Tisdag: träna, fixa färdigt på övervåningen, utv samtal med båda tjejerna och gå på adhd-föreläsning, packa.
Onsdag: träna, fixa håret, åka till Ljusdal.
Torsdag: begravning morfar <3
Sen är det helg och förhoppningsvis hinner vi njuta lite och inte bara ägna oss åt alla måsten.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 19 oktober 2015 07:54

Dom ska slå upp tält för ca 400 flyktingar, det har kommit 90000 stycken.
Meningen med tälten är att dom som kommer ska bo där ska göra det i högst 7 dagar sen ska dom flytta till annat boende.
Annat boende? Vi har bostadsbrist i Sverige!
Vart ska dom här stackars människorna som har flytt från sina hem ta vägen och varför öppnar inte ALLA länder i Europa sina dörrar?
Jävligt oroande och rent ut sagt för jävligt.
Ni kommer ihåg mitt och min väninnas projekt?
Vi ville öppna upp något slags asyl/hvb hem för alla som kommer, vet ni hur svårt det är?
Har man inget hus eller liknande så är det kört.
Just här där vi bor, finns ingenting.
Eller rättare sagt, det finns kontorslokaler med kök och badrum MEN det duger inte, jag fattar att det finns regler för hur folk ska bo, men allvarligt, är inte kontorslokaler bättre än tält??
Vad som också finns här är stora fina hus som absolut skulle funka som både asylboende och/eller hvb hem MEN det är privat personer som äger dessa hus, tveksamt dock om dom vill hyra ut till ändamålet, lite kan man ju förstå det, det skulle ju slitas mycket på huset och värdet skulle iom det gå ner.
Jag har den perfekta lösningen på det, kommunen betalar för slitaget och återställer när det är dags för försäljning och/eller att kommunerna utlyser något slags bidrag till dom som vill hyra ut sina hus om dom hyr ut för just det här ändamålet.
Alternativet är att köpa ett hus för sina egna pengar, vem har pengar till det, liksom?
Det är så jävla dumt!
Sen är det ju galet mycket byråkrati för att få starta och jag fattar det, det finns ju idioter som skor sig på det här...???????
Jag (vi) får hitta andra vägar att hjälpa till på, synd att vi och många andra inte får möjligheten när viljan och engagemanget finns :((



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards