Alla inlägg under augusti 2017

Av from-som-ett-lamm - 29 augusti 2017 22:26

Den här veckan är helt galen :0
På onsdag har jag min första teori lektion och som jag har planerat och fixat.
Det blir tallriksmodellen och näringslära :)
Nu återstår bara att få ungarna att tycka det är en bråkdel så kul som jag tycker.....önska mig lycka till ;)
I morgon fortsätter dessutom arbetsdagen från morgonen till sena kvällen i form av föräldramöte, som jag måste hålla i själv då min co-mentor inte kunde medverka......ni lär önska mig lycka till på den me ;))
(Hjälp)

Så ni fattar när jag säger godnatt nu....godnatt!!!

Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2017 23:38

Somnade som en klubbad redan kl tio i går kväll.
Vaknade innan klockan ringde kl sju och bestämde mig för att gå upp då. Städade, åt frukost och teamade sen med "frugan" på boxen :)


2&2
600 Meter Weighted Run 15/20kg
100 BackSquats 20/30

600 Meter Weighted Run 15/20kg
75 front racked Rev. lunges 30/40

600 Meter Weighted Run 15/20kg
50 back-racked Box stepups 40/50kg

600 meter weighted run 15/20 kg

Kul men galet jobbigt :0

Hem duscha, slänga i sig lite kvarg och sen på bussen till stan.
Födelsedagsmidddag för "frugan" på Dionysos och parkteatern som efterrätt ;)
Supertrevligt, gott och mysigt :)

Gick vidare till hej-då festen för den gamla coachen.....mindre roligt, orkar inte ens förklara men SUCK va drygt!!!

Hur som, en fantastisk dag med bästis och förmodligen på den sista sommardagen i år....

Tjing, tjing!!!


Av from-som-ett-lamm - 26 augusti 2017 08:02

....för alla idrottslärare där ute.
I torsdags vickade jag för idrottslären hela dan, 30 "lata" ungar som vill göra så lite som möjligt. Min energi nivå var tvungen att vara på topp hela tiden för att få kidsen att ens vilja vara med :0
Jag somnade kl nio i torsdags, helt slut!
Mina vanliga lektioner plus en vicklektion som idrottslärare avslutade en intensiv vecka.
På söndag lär jag jobba på lite med planeringen så den är helt färdig för nästa vecka lär bli lika intensiv som denna ;)
Men jag älskar verkligen mitt nya jobb, det är både roligt och utmanade :)


Såklart ska jag inte jobba hela helgen, lite kul blir det också :)
I dag firar jag S med teamwod på boxen, grekiskt på stan och parkteater, håll tummarna för fint väder :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 23 augusti 2017 20:19

Min första lektion rockade fett, Min andra lektion rockade ännu fetare ;)
Allvarligt, allt gick strålande, jag höll tiden perfekt, eleverna lyssnade och var så gulliga, samarbetsvilliga och DUKTIGA!!!
I morgon vickar jag som idrottslärare, gissa vad eleverna ska få göra......mohahahahaha!!!
CROSSFIT såklart :)

Apropå crossfit, passet idag var galet jobbigt men samtidigt ett av de roligaste jag gjort på länge :)))


?Furu-Fury?

Amrap 4min.
1 DL 60/80
1 PullUp
2 DL
2 PullUps
3 DL
3 Pullups
Osv?.
Vila 2min
Amrap 6min
1 DL
1 PullUp
1/1 C&J KB 16/24
2 DL
2 PullUps
2/2 C&J KB 16/24
3 DL
3 Pullups
3/3 C&J KB 16/24
Osv?.
Vila 2min
Amrap 8min
1 DL
1 PullUp
1/1 C&J KB 16/24
1/1 Snatch KB 16/24
2 DL
2 PullUps
2/2 C&J KB 16/24
2/2 Snatch KB 16/24
3 DL
3 Pullups
3/3 C&J KB 16/24
3/3 Snatch KB 16/24
Osv?.
Vila 2 min
Amrap 10min
1 DL
1 PullUp
1/1 C&J KB 16/24
1/1 Snatch KB 16/24
1 Lateral Burpee
2 DL
2 PullUps
2/2 C&J KB 16/24
2/2 Snatch KB 16/24
2 Lateral Burpee
3 DL
3 Pullups
3/3 C&J KB 16/24
3/3 Snatch KB 16/24
3 Lateral Burpees

Osv.....

Nu vankas nötter och idol, tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 23 augusti 2017 07:10

Jag har tagit mig igenom mentordagarna och allt vad det innebär med information, dela ut skåp och teambildningslekar :)
Det har varit både lärorikt och roligt, och jag är glad att jag har en sån strålande mentorspartner.

Om bara några timmar har jag min första lektion i hkk, jag är både nervös och taggad, men jag antar att det är så det ska vara och vad är det värsta som kan hända..... ;)))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 16 augusti 2017 07:32

Lärare har SÅ MYCKET ATT GÖRA!!!!!
Terminplanering, årsplanering, veckoplanering, lektionsplanering, mentorskap och allt det innebär.....dont get me started ;) och mycket mycket mer......jag känner mig allt annat än redo, långt utanför min comfort zone, men ledningen tror på mig och jag tror eventuellt på mig.....hur som, vi hörs om ett halvår :0

Av from-som-ett-lamm - 13 augusti 2017 15:16

Efter Fredagsfys, fredagsmys och dålig sömn åkte jag och min teenie tidigt på lördagsmorgonen till Örebro :)


Checkade in direkt och tog oss sen ut på stan för att shoppa och promenera omkring.
Mellanlandade på hotellet för en powernap och uppfräschning innan vi tog oss vidare till pinshos :)


Relativt tidigt i säng och en halv sovmorgon och en hotellfrukost (mums) senare var vi på väg genom ett grått Örebro till Titanic utställningen


Sammantaget ett fantastisk dygn i Örebro, tack för det....vi ses snart igen :))))

Av from-som-ett-lamm - 9 augusti 2017 21:47

Första dagen på nya jobbet och jag Älskar't :)
De lärare jag delar rum med är fem roliga och super trevliga kvinnor från olika delar av England, så Mao har jag lyssnat på och pratat engelska hela dan, inget jag brukar göra ;) så lite trött i hjärnan är man allt.
Men det var länge sen jag kände sån antusiasm och glädje inför ett jobb faktiskt, det här kommer bli toppen och tänk va bra jag kommer bli på engelska ;)

Tog mig direkt efter jobbet ner till boxen för ett grisigt onsdagspass, och i dag mina vänner var det grisigt på riktigt.
Sällan jag efter ett pass är så slut och har tagit ut mig så mkt så jag mår fysiskt dåligt (ont i huvet, illamående och snurrig i kolan) men idag blev en sån dag.


Efter en något längre återhämtning tog jag mig iaf hem och duschade, lagade mat och röjde undan disken....sedan dess har jag legat raklång i soffan, kollat serier och smaskat lite pruttinella ;)

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards