Alla inlägg under april 2015

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2015 09:47

Kollar morgon nyheterna......
11% "vuxna" skulle kunna tänka sig att köpa ut alkohol till tonåringar....
Ursäkta mig, eller vänta, ursäktar mig inte, vad är det för jävla fasoner!!!!
Dom intervjuar vuxna som hintar om att det är svårt att säga nej....?

Herregud, vi lever i något slags samhälle där alla skriker KRÄNKT så fort dom blir tillrättavisade, avvisade eller uppfostrade.
Barnen blir kränkta
Vuxna blir kränkta
Hela Sverige är för fan kränkt!
Det finns ingen i hela världen som kan få mig att tro att ett barn som får ett nej känner sig kränkt.
De vuxna som väljer att inte tillrättavisa sina barn, inte visar dom vägen och inte lär dom att skilja på rätt och fel, borde avstå från att skaffa barn tills dom lärt sig vikten av uppfostran.
Ett tips på vägen, Man kan uppfostra barn och trots det ge dom kärlek, det är liksom det som är hela poängen.
Hur rustade inför framtiden kommer dessa barn att vara?
Våran psykvård kommer om några år fyllas upp av egoistiska kräk som inte kan hantera nederlag och framför allt inte ett nej.
Unga vuxna som är vana att få vad dom vill utan att bli ifrågasatta och har för vana att vara centrum i universum.
HJÄLP!

En tanke til dig, vuxne som har svårt att säga nej en dag som denna....
Tänk om det är din dotter som blir våldtagen, din son som blir rånad, ditt barnbarn som blir medvetslös, din brorson som blir lämnad ensam i natten, din kusin som blir omhändertagen.
Allt för att du inte kunde säga NEJ, vill du vara ansvarig för det??

Av from-som-ett-lamm - 28 april 2015 07:40


Nästa vecka har jag tid till sjukgymnast, innan dess ska jag försöka promenera och yoga varje dag.
Får inte ont av varken promenader eller yogan och jag måste ju röra lite på mig (så jag inte blir galen;)
Saknar träningen så in i bomben :(
Men sköter jag mig och svullnaden på disken går tillbaka så kan jag nog börja träna inom några månader iaf.....tålamod och kämparglöd!!!

Nu är datumet för MIN föreläsning bestämt, jag har min första föreläsning i september....pirrigt, förväntansfullt, roligt och en aningens läskigt :))
Tut, tut!!


Av from-som-ett-lamm - 27 april 2015 19:33


Efter en slitsam vecka och en tidig lördags morgon och loppisjobb kraschade jag när jag kom hem.
Efter lite "tycksyndommigsjälvtid" bestämde vi oss båda för att trädgården fick vänta då vi båda var extremt slutkörda.
Vi tog en promenad till Willys och köpte lammfärs och pommes, M lagade mat och jag fyllde på vätske balansen ;)


Efter ett glas vin och mat i magen kändes allt mycket bättre.
Avslutade kvällen med film och lite snacks :)

I söndags blev det inte många timmar jag krängde grejer.
Fick mycket sålt på lördagen och efter två timmar i lokalen och ingen besökare bestämde jag mig för att "ge upp".
Resten säljer jag på blocket eller tigger till mig en plats på en annan stor loppis som går av stapeln snart :)

Fina vänner kom på fika besök och vi njöt av sällskapet och av sommarvärmen


Jag har känns av ryggen en hel del så jag bestämde mig för att inte jobba nåt mer utan sjukskriva mig from idag.
Jag har drabbats av Planteringsjävulen (vem hade kunnat tro det;) så jag har planterat och påtat i trädgården så gott jag kunnat med trasig rygg hela dagen.
En hallonbuske, tomater, jordgubbar och ett äppelträd.
På framsidan av huset ska det planteras 6 buskar och så fort vi flyttat friggan ska två hibiskusar ner i jorden :)

I dag kom äntligen våra juveler tillbaka från pappa respektive mamma <3
Vi har hängt på tomten allihopa, jag fixandes, barnen lekandes och M aktivt vilandes då han är sjuk stackarn :(

[Bild]


P.s älskar huset :)

Av from-som-ett-lamm - 25 april 2015 12:54

Jaha här sitter jag och glor......har fått rätt så mycket sålt men än så länge är det galet mycket kvar.
Och så mycket folk som jag trodde det skulle komma, kom det inte :(
Men det är en dag i morgon också....eller nåt


I går fick vi låna S <3
Hon hängde med oss en stund när vi jobbade på tomten.
Provade nya möblerna och käkade chips.....somliga har det bra ;)


Avslutade kvällen i soffan somnandes framför lets dance.....tröttaste familjen i området...

Tjong, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 24 april 2015 08:52

Den här veckan har varit galen, jag har slavat i lokalen med att prismärka allt, rensa och tömma föråddet.
Länga dagar, då jag börjat halv sju och inte varit hemma förens åtta. Värken i rygg och leder (?) har jag nonchalerat, men Snart är det över.....


Unnar mig en fika innan jag sliter vidare.
Om en vecka är jag arbetslös....eller, förlåt, arbetssökande. Hänger inte läpp för det, tvärtom ser jag med förhoppning fram emot något nytt och något annat. Pirr i magen inför sommaren som bjuder på min första föreläsning, spännande och kanske genererar det ringar på vattnet. Framtiden är min :)


Av from-som-ett-lamm - 20 april 2015 08:13

Hela helgen har vi ägnat åt att göra färdigt staketet och rabatten, planterat, tömt friggan som förhoppningsvis flyttas denna helg, ställt i ordning möblerna på altanen och skruvat ihop katternas nya klätterträd :)
Här kommer bildbevis...



Föresten har jag fått svar från magnetröntgen.
Domen löd utbuktad disk...ordineras antiinflammatoriskt och sjukgymnast och vila....blä!!
Trodde att nåt skulle ha hänt under dom här två veckorna jag vilat, men i morse vaknade jag och hade ont...inte ens trädgårdsarbete går att utföra....blä igen!!!!
Hur som blir det ingen träning på ett tag....suger big time, MEN det var ju iaf inget diskbråck, alltid nåt :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 17 april 2015 23:20


Tappra fotbolls morsor och farsor hejade sida vid sida på våra barn i kväll.
En fredag kväll i regnet.....kunde man annat än att skratta.
Finns inget "samtvingat" gäng jag trivs så bra som i detta :)


När vi stelfrusna kom hem, mottogs vi av Yoda, den av katterna som varit mest orolig och rädd.
Han var som en helt ny Yoda, visst fortfarande zen master, men höll sig framme, kelandes, lekandes och helt orädd...det går framåt minsann :)



I dag rensade jag i lokalen, inför för loppisen.
Gick igenom två stora skåp i köket...det tog tre timmar......hjälp, hur mycket tid kommer inte jag behöva lägga där nästa vecka :0
Och jag som inte har nåt annat att göra.......!!


Nu ska jag dricka ett glas vin och somna i soffan ;)
Gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 17 april 2015 14:17


I går var det dags för uppföljningen av samtalet jag och exet hade med S skola för ett tag sedan.
Anledningen till det första samtalet var att S inte trivs, blir retad för sin adhd, ofta hamnar i dåliga situationer och konflikter med både barn och vuxna och har svårt med framför allt matten och koncentrationen på lektionstid.
De senaste 3 månaderna har Fritids ringt mig flera dagar i veckan, ibland varje dag om saker som har hänt, saker hon har sagt eller att hon vägrar klä på sig...???
Mötet gick förhållandevis bra förutom att dom verkar tycka att vi ska proppa i henne medicin tills hon funkar i skolan (?) så dom slipper ta sitt jävla ansvar.....mhrphhhhm.
Hur som helst kom vi fram till rätt så bra lösningar och bokade alltså in ett uppföljningssamtal.
Jag skaffade vikarie och var där en stund före tre (avtalad tid).
När klockan var kvart över började jag bli irriterad på riktigt.
Hittade efter mycket om och men hennes lärare som inte hade antecknat att vi skulle ses hävdade också att rektorn var den som skrev protokollet och att hon inte skickat ut det än (?) och därför inte visste att det var idag vi skulle ses.
Fy fan va glad jag är att det bara är 2 månader drygt kvar i den där skit skolan.
Snart börjar hon i en skola där stöd och hjälp är en självklarhet.
För övrigt finns det nog inget som retar mig så jävla mycket som när folk kommer försent eller som i detta fall inte dyker upp alls.
Sjukt nonchalant och otrevligt!!!

Men inget ont som inte har nåt gott med sig....
Fick fikamysa med världens bästa trollunge <3
En ynnest att få höra hur hennes dag har varit, hur hon tänker och svara på all frågor som surrar i den där perfekta hjärnan...mitt fantastiska, underbara, intelligenta, unika och vackra barn <3





I går kväll tog jag äntligen fram mitt kedjetäcke för att testa.
Trollungen ville prova och tyckte det var så skönt så jag knappt fick henne ur sängen :)
Förstår henne, det känns som man får en varm kram, all stress bara rinner av en och lugnet lägger sig.
Jag sov hela natten utan att vakna...det ni :)


Fick förresten avslutnings brevet från utbildningsförvaltningen, det andra, korrigerade.
I det första stod det att verksamheten las ner pga personliga problem (?)
I det här nya skrev dom;
Avslutas "på egen begäran" 



Ehhhhh....det lär dom ju ändra på.
Jag har varken lagt ner verksamheten pga personliga problem eller på egen begäran....
Allvarligt!!!???

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards