Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Säg NEJ!

Av from-som-ett-lamm - 30 april 2015 09:47

Kollar morgon nyheterna......
11% "vuxna" skulle kunna tänka sig att köpa ut alkohol till tonåringar....
Ursäkta mig, eller vänta, ursäktar mig inte, vad är det för jävla fasoner!!!!
Dom intervjuar vuxna som hintar om att det är svårt att säga nej....?

Herregud, vi lever i något slags samhälle där alla skriker KRÄNKT så fort dom blir tillrättavisade, avvisade eller uppfostrade.
Barnen blir kränkta
Vuxna blir kränkta
Hela Sverige är för fan kränkt!
Det finns ingen i hela världen som kan få mig att tro att ett barn som får ett nej känner sig kränkt.
De vuxna som väljer att inte tillrättavisa sina barn, inte visar dom vägen och inte lär dom att skilja på rätt och fel, borde avstå från att skaffa barn tills dom lärt sig vikten av uppfostran.
Ett tips på vägen, Man kan uppfostra barn och trots det ge dom kärlek, det är liksom det som är hela poängen.
Hur rustade inför framtiden kommer dessa barn att vara?
Våran psykvård kommer om några år fyllas upp av egoistiska kräk som inte kan hantera nederlag och framför allt inte ett nej.
Unga vuxna som är vana att få vad dom vill utan att bli ifrågasatta och har för vana att vara centrum i universum.
HJÄLP!

En tanke til dig, vuxne som har svårt att säga nej en dag som denna....
Tänk om det är din dotter som blir våldtagen, din son som blir rånad, ditt barnbarn som blir medvetslös, din brorson som blir lämnad ensam i natten, din kusin som blir omhändertagen.
Allt för att du inte kunde säga NEJ, vill du vara ansvarig för det??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards