Alla inlägg under juni 2018

Av from-som-ett-lamm - 30 juni 2018 07:56

Vi samlades ett gäng tjejer på O?Learys och kollade matchen Sverige- Mexico, mycket trevligt och spännande som tusan, tänka att fotboll helt plötsligt blev så kul att titta på ;)

Förutom det har veckan innehållit saker som att agera penntroll hos frissan, bränna mig på ryggen ;) och att hänga med min superroliga teenie <3

Fick avbryta extra jobbet hos min vännina då ryggen sa ordentligt ifrån, en sak att träna en timme fyra ggr i veckan men en helt annan att fysiskt anstränga kroppen 8 timmar om dagen, min skruttiga kropp grejar inte riktigt det.
Hur som helst, S är fortfarande på cup och jag längtar efter henne så otroligt mycket, min lilla trollunge <3 men på söndag kommer hon.

I dag står träning, rensa ogräs på uteplatsen och en eftermiddag med boxkompisar på schemat, kommer bli en bra lördag :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 26 juni 2018 19:16

Jobbar ju två veckor extra hos vännina med trädgårdsfirma, önskar jag hade varit lite smartare och haft semester några veckor innan jag började jobba för jag är verkligen helt slut just nu.
Som tur är så har det redan gått två dagar denna vecka så nu är det inte så många dagar kvar tills semestern börjar.
Och den börjar nästa fredag med 1vecka i Spanien med min teenie, kommer bli supermysigt <3 räknar ner och längtar.

I dag åkte trollis på cup med sitt lag, hennes pappa och hans tjej har semester så dom åker ner och supportrar, jag jobbar ju så dessvärre ingen cup för mig :(
Men i morgon kommer teenie och hänger resten av veckan med mig och vi har en hel del roligt inplanerat :)
I morgon när Sverige spelar ska vi ses ett gäng på O?Learys och äta och heja fram Sverige till (förhoppningsvis) en seger.
På lördag har vi i boxen grillfest halva dagen och hela kvällen ;)
Resten av veckan blir det träning och häng med teenie, härligt <3

Av from-som-ett-lamm - 22 juni 2018 09:18

Ibland känner jag mig ensam, saknar någon att ha omkring mig, att dela allt med.
MEN känslan jag hade när jag separerade från barnens pappa är långt långt borta, det desperata jag kände då, att alltid vara på jakt, att inte kunna vara ensam utan att gå sönder så känner jag inte nu.
Och även om jag saknar någon ibland så skulle jag inte vilja ändra nåt i mitt liv, vi har det så bra jag och tjejerna, få konflikter, djupa samtal, mycket skratt och kärlek.
Vill liksom inte rubba allt det för att jag ibland känner mig lite ensam, det kan jag faktiskt stå ut med ;)

Och idag är det midsommar, bara en sån sak :)


Av from-som-ett-lamm - 20 juni 2018 15:10

ÄNTLIGEN semester :))
Jag har lyckats åstadkomma en hel del planering för kommande år men lär nog jobba ngr dagar hemma under sommaren för att få det helt klart.
I dag ska jag fira med att köra ett grispass på världens bästa ställe :)

Captain Crunchier?

AMRAP 4:
4 Rounds:
12 Deadlifts 25/35
9 Hang Power Cleans
6 Push Jerks
Max Calorie Row in Time Remaining
Rest 4 minutes

AMRAP 4:
3 Rounds:
12 Deadlifts 30/40
9 Hang Power Cleans
6 Push Jerks
Max Calorie Row in Time Remaining?
rest 4 minutes

AMRAP 4:
2 Rounds:
12 Deadlifts 40/60
9 Hang Power Cleans
6 Push Jerks
Max Calorie Row in Time Remaining?
rest 4 minutes

AMRAP 4:
1 Round:
12 Deadlifts 50/70
9 Hang Power Cleans
6 Push Jerks
Max Calorie Row in Time Remaining

Sen middag på O?Learys med mina flickor :)
I morgon ska jag börja min första dag med en fet sovmorgon, det ni ;)

Av from-som-ett-lamm - 18 juni 2018 21:30

Så segt att komma upp i morse men jag bet ihop och stod ut hela dagen på jobbet, fick dessutom en hel del gjort också :)
Tränade ihop med sköna människor. Var tvungen att göra om passet lite å min hälsena krånglar lite just nu, alltid nåt jävla knas med kroppen liksom:(

Four sets of:
Pause Front Squat @ 24X1 + 2 Front Squats
Rest 2 minutes
Jag gjorde pushpressar istället.

?Kelen Helly?
For Time:?1 Round of ?Kelly?
2 Rounds of ?Helen?
1 Round of ?Kelly?

Kelly: 400 m run (jag cyklade 15 cal på AB)
30 boxjumps (30 Burpees för mig)
30 Wallballs (30 gtoh m 10 kg viktplatta

Helen: 400 m run (15 cal AB)
21 KB svingar 16kg
12 pullups

Resten av em/kvällen har jag umgåtts med min fantastiska teenie, kan inte tänka mig ett bättre sällskap,( förutom trollis såklart ;)

Godnatt...bara två dagar kvar på jobbet :)))))

Av from-som-ett-lamm - 16 juni 2018 20:06

Startade dagen med en teamwod med frugan och polisen :)


Cyklade hem och svängde ihop en kycklingsallad och lite smarr och la mig på baksidan och mös i solen :)
Några timmar senare blev jag upphämtad av polisen som ville ha sällis till Rusta och Better Bodies evenemanget här i byn.
Jag som inte skulle köpa nåt kom hem med tapeter och en klotgrill ;)

Resterande av kvällen har jag legat i soffan och kollat film och det fortsätter jag nog med ett tag till....tjing, tjing!


Av from-som-ett-lamm - 15 juni 2018 22:12

Den här veckan har varit galen!
Men nu har eleverna slutat och vi har bara tre dagar kvar nästa vecka sen börjar vårt sommarlov :))
Jag ska iofs jobba två veckor för en vännina som driver trädgårdsbolag, men det ska bara bli kul, dessutom blir det lite mer pengar till min rätt så skrala buffert :)

I dag var det dags för den årliga sommarfesten på jobbet, jag trodde jag skulle bli långrandig men det blev jag inte utan smet innan maten till mina kära vänner som AWade ihop, mycket roligare och mysigare :)

Tidig hem som vanligt och i morgon tänkte jag försöka träna....så, godnatt!


Av from-som-ett-lamm - 12 juni 2018 07:28

Vaknade i går med feber.
Var tvungen att jobba eftersom vi hade scd.
Dagen sniglade sig fram och när det äntligen var dags att sluta masade jag mig hem, somnade i soffan och sov i fyra timmar (?)
I dag känns det bättre och jag tror febern är borta, dessvärre inte tröttheten
Ska försöka ta mig igenom dagen utan att somna ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards