Alla inlägg under juni 2012

Av from-som-ett-lamm - 30 juni 2012 13:43

Eftersom det var skitväder ( ska hela sommaren regna bort eller?) passade vi på att rensa i stora förådet som numera har blivit Mickes kläkammare, och det blev verkligen bra....avis som fan faktiskt!! Sen drog vi till Andys lekland i sickla.....Ehhh, hur fan tänkte vi igentligen.....alla i hela Nacka var nog där med sina barn....pust...men men barnen hade kul iaf ;). I kväll blir det film, lördagsgodis och mys :) Over and out

Av from-som-ett-lamm - 30 juni 2012 09:19

Vaknade i morse och ställde mig på vågen som visade 67,2....va fan liksom!?

Hur fan e det möjligt att gå upp 1,2 kg på en natt bara!?

Men om jag ska gissa så är det mitt förbannade hormonrus jag har i kroppen, har haft menshumör och kännt mig svullen som en ballong i snart två veckor men ingen mens kommer...och NEJ, jag är inte med barn.

Jag är ju i förklimakteriet så visst, det kan ju vara lite så, men fan va jobbigt att pendla i både vikt och humör....HELA JÄVLA TIDEN    får en ju att undra hur det blir sen när man verkligen är i klimakteriet på riktigt...?


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 30 juni 2012 09:11

Att hela tiden säga saker och göra saker som är elaka mot andra människor, att gång på gång "göra bort" sig och sen tro att en ursäkt, att ett förlåt ska släta över allt, att det sen bara ska glömmas och förlåtas, att lära sina barn att man kan säga och bete sig som en idiot bara man ber om ursäkt sen är ju pinsamt och dumt och helt klart en av de sämsta egenskaper en person kan ha....ja, förutom snålhet då ;)


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 29 juni 2012 20:38

Vilken härlig dag jag haft, morgonen började med en promenad i solen med finaste tindra, sen drog vi ner till nypan och solade medans barnen badade :) tränade slut på mig själv och sen blev vi serverade en perfekt middag.....sallad, hallomi, och kött....mumma! Nu jäser vi i soffan och ser en riktig nostalgitripp.....jönssonligan :))))

Av from-som-ett-lamm - 29 juni 2012 09:00

I morse stod vågen på 66 kg, jag är supernöjd om jag går ner till 65 kg och det var mitt mål men det är klart går jag ner mer så gör det inget ;)


I dag är min första semesterdag och jag vaknade (såklart) av mig själv redan kl sex...?

Eftersom min fina Tindra var vaken hängde hon med mig på en morgon promenad...mys :)

Snart ska vi packa väskan och ta en proemnad ner till Nypan, ungarna får bada och jag ska njuta av ledigheten och av   


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 28 juni 2012 08:05

Jag har gått ner till 66,5...glad men hur fan gick det till!?

Jag har ätit bra denna vecka, men två av dagarna har jag ätit mindre bra, visserligen har jag trots det bonuspoängen kvar...ja och så har jag ju tränat såklart.....fortsätter jag i den här takten är jag nere på 65 kg när vi åker till grekland :)))


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 26 juni 2012 11:19

Häromdan när Micke skulle hämta kläder i klädsammaren på övervåningen upptäckte han en rejäl fuktskada i rummet brevid, i ett av tjejernas rum och det visade sig så småningom att det var större än vi trodde, svartmögel i rummet så det är numera stängt och måste saneras, alla leksaker mm står i vardagsrummet :0 och tindra får sova inne hos sin syster. I dag visade det sig att fuktskadan krypit ner via vägen ner till rummet under, och också in till Mickes kläkammare.....wtf....inget vidare sätt att börja sommaren på :((((

Av from-som-ett-lamm - 25 juni 2012 12:16

Jag har nämt det förut, men det tål att upprepas...

Det känns som att jag blir ännu mer lugn, modig, trygg, ärlig och rak ju äldre jag blir och det känns så skönt.

Skönt att kunna fråga när man tror något är fel, när man vågar och kan uttrycka sin rädsla för något och kunna vara lugn och trygg i svaret man får :)

Skönt att inte orka bry sig när människor omkring är elaka, mobbas eller snackar skit, det är ju liksom deras problem och inte mitt, och för det mesta säger det mer om dom än om mig :)

Skönt att inte känna hetsen för att man ska missa något när man inte kan hänga med på något roligt, det går fler tåg och nästa gång är jag på det :)

Skönt att slippa hetsa upp sig över skit saker som jag ändå inte kan påverka :)

Det har tagit tid men jag håller på att mogna.....så skönt :)


over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards