Alla inlägg under oktober 2012

Av from-som-ett-lamm - 31 oktober 2012 13:04

Har snubblat lite över mammafitness på Facebook, några dissar och andra hissar henne, själv känner jag mig osäker. Hon förespråkar styrketräning och det är ju bra men hon dissar all annan träning vilket känns lite oproffsigt. Häromdagen skrev hon att tex zumba inte bygger muskler alls....mhmmmm....har hon aldrig sett en dansare kan man ju undra då?!
När jag som ung dansade hade jag muskler som jag aldrig skulle kunna få om jag enbart styrketränade.
Det är klart att all träning bygger muskler mer eller mindre och på olika sätt och också beroende på vart individen i fråga vill ha musklerna och vad personen vill åstadkomma.
Personligen räcker det för mig att träna 3 styrketräningspass i veckan och två cardio per vecka, och hinner jag inte så är det inte hela världen, jag äter nyttigt och äter endast godis och sötsaker på helgerna. Det passar mig och jag förväntar mig inte heller rutor på magen utan mer styrka och ork. Vad och hur andra väljer att träna är deras business, men att säga att ingen annan träning förutom styrketräning ger muskler det är bara dumt!

Over and out

App

Av from-som-ett-lamm - 31 oktober 2012 12:41

Nu har bloggplatsen äntligen fått en app, betydligt mkt enklare att blogga från telefonen nu....det tackar jag för :)

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 31 oktober 2012 07:05

Den här veckan är våra barn lediga, vilket är skönt men jag glömde liksom bort att jag jobbar också så som mest denna vecka har jag 8 barn....pust! Men i dag kommer Sanna och hjälper mig lite   

Som tur är så har barnen inga aktiviteter denna vecka så vi slipper flänga fram och tillbaka iaf...skönt!

I helgen ska vi fira Halloween med familjen Boden och jävlar vad vi kommer vara läskiga.   

Vi har hittat på en massa bus och ska ägna hela fredagen (jag och barnen är lediga tillsamans då) åt att ställa iordningen

The house of fear mohahahahahahaha!


Over and out


BTW Jag är under 68 kg nu.....det gick ju rätt så lätt :)




Av from-som-ett-lamm - 31 oktober 2012 06:51

Var nog den bästa helgen på länge, ja om man inte räknar barnhelgerna då ;)

Fredan spenderades i soffan med choklad och film.....mys!

Lördags kvällen öppnade vi skumpan, lagade fin och god middag och åkte sen iväg till friends arena för invigningen....fantastisk kväll, måste göra oftare :)


I väntan på mat


Arenan var STOR

 


På väg hem, nöjda och glada trots kaoset ;)

   


Over and out

Bla

Av from-som-ett-lamm - 26 oktober 2012 07:24

I går bjöd min man ut mig på middag, vi hann med lite shopping till lördagen innan :)

Det blev thaimat på orchide MUMS!

Hittade iaf en superfin klänning som satt som en smäck, MEN nu har jag inget att ha över den......mhmmm...alltid är det nåt ;)

Bla bla bla...tråkig blogg...bla bla bla


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 25 oktober 2012 15:52

Men faaaan va pruttig man blir av dom här tarmtabletterna jag fick av doktorn och det är knappas så det går att hålla igen heller.....får gå och småfisa på toaletten hela dan....inte så charmigt faktiskt    

Och magen ser lite ut som en deg på jäsning....Blääää!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 25 oktober 2012 07:49

Var hos läkaren i går och för en gångs skull fick jag träffa en riktig läkare som tog min mage på alllvar. Hon ska skicka remiss för en gastroskopi, vi börjar där. Men hon trodde inte det var magkatarr eftersom jag har haft problem så länge och äter så stark medecin som redan efter 2 veckor ska ha "botat" magkatarren. Hon trodde mer på IBS...som att välja mellan pest eller kolera....blä!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 24 oktober 2012 08:15

Ordet för denna vecka får bli LUGN.

Jag har ju haft problem med magen trots att jag äter 40 mg receptbelagd medicin, så jag måste helt enkelt sluta stressa och TYVÄRR göra ännu en gastroskopi...blää. ( har en läkartid redan idag!!!!)

Men den här veckan har jag verkligen inte stessat alls (hittills), måndagen intog jag liggläge i princip hela dan och hela kvällen, i går slutade jag tidigt och det enda jag gjorde var att träna, idag är jag ledig nästan hela dan och istället för att stressträna på fm så valde jag att ha en lugn skön morgon med 4an, datorn och kaffe :)

Tränar i em, om jag hinner, annars finns det fler dagar denna vecka :)

Resten av veckan ska jag försöka behålla lugnet, inte stressa upp mig över över tvätten, dammtussarna, träningen, Mickes 40 års present.....Lugn lugn lugn....det ordnar sig!


Over and out



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards