Alla inlägg under oktober 2010

Av from-som-ett-lamm - 30 oktober 2010 12:37

I torsdags var det dax för överaskningskvällen som M hade planerat sedan länge :)

Vi gjorde oss iordning sen åkte vi in till stan, tog en taxi från tcentralen till en jättemysig Italiensk restaurang, där åt vi en romantisk och god middag med gott vin till.

Sen överaskning nr 2 som visade sig vara en teaterföreställning, innan föreställningen bjöds det på vin och vi skrattade och hade riktigt roligt, teatern var ok, rolig emellanåt men det jag skrattade mest åt var M som gick på toaleten under föreställningen och lät som en elefant....hahahahaha...smyga e nog inte riktigt hans grej ;)

När vi kom ut från teatern stod det en äldre herre i rock som visade in oss in i en superlyxig merca, M klev in i bilen sist och hade då med sig champange och röda rosor, vi skålade och efter en stunds åkande så sa han, sen är det en sak jag skulle vilja fråga dig.......Pia, Vill du gifta dig med mig.......   

Jag blev chockad och rörd, trodde aldrig det skulle ske just då, det var ett underbart och romantiskt och mycket personligt frieri.....

Vad jag svarade?........mellan tårarna ...JA JA JAAAAAA!!



Av from-som-ett-lamm - 22 oktober 2010 12:17

Har haft en lugn dag...lite att göra, så lite så jag tom hann träna en sväng på lunchen...sweet!

I em blir det storhandla med barnen och sen chips, popcorn, salta pinnar och annat gottit och mys i soffan med barn och gubbe framför idol..sweet!

Som vanligt är det full rulle i helgen, dansträning för småttingarna på lördag....sen bara MÅSTE vi belöna våra underbara barn....dom har uppfört sig exemplariskt hela veckan, lekt fint och bråkat betydligt mkt mindre än förra gången dom va hos oss......kanske leklandet på heron city skulle göra dom glada....måste ändå till ikea och byta en massa saker så.....ja, så får det bli :)


Ciao

Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2010 08:37

Har läst min gamla vänninas blogg, vår vänskap tog slut av olika anledningar.

Blir så ledsen när jag läser hur dåligt hon mår och att hon inte har någon att vända sig till.

Jag skrev en liten rad till henne och sen skrev jag att jag fortfarande finns här, och jag menar det verkligen....

Jag saknar hennes vänskap och jag hoppas hon förstår att jag aldrig valde bort henne, jag älskade henne som en av mina närmsta vänner och värdesatte henne, men när jag tyckte hon gick för långt tog jag avstånd och jag hoppas hon förstår varför....

Kanske hade jag kunnat uttryckt mig annorlunda, men jag var ärlig med vad jag kännde och tyckte, och det är väll det vänskap bygger på, det jag uttryckte var  omtanke och oro för min vännina, inget annat, jag hoppas hon förstår det också....

Jag hoppas vi någongång hittar tillbaka till varandra, kan sätta oss ner och reda upp allt och börja om.....



Av from-som-ett-lamm - 19 oktober 2010 16:22

Dagarna flyter på och det är redan mitten av veckan och snart helg :)

Jag känner mig mer kär än nånsin och har ett stort behov av hans närhet just nu.....inte för att jag mår dåligt, för det gör jag inte, mer för att jag gillar att ha honom omkring mig....han får mig att skratta och må bra!

Det känns lite som jag gått in i en ny fas, jag känner mig mindre stressad och pressad, gladare och lugnare.

Mitt behov av att parta och festa är helt putsväck och hetsen över att "missa" nåt är borta...skönt!

Jag känner mig mer "mysig", hänger hellre med vänner på sätt som att -shoppa, äta god mat, mysfika och prata.....

Fast jag e inte helt förvånad, jag går alltid i "ide" under hösten och vintern och blommar upp igen på våren och sommaren......syns tom på mitt utseende...jag har min "fulperiod" just nu, blek....eller kanske ska kalla det grå, känner mig svullen och har inte påsar under ögonen utan mer sopsäckar......

men det är inte hela världen......jag blommar som sagt upp snart igen och då känns denna årstid och fulperiod LÅNGT borta :)


Ciao

Av from-som-ett-lamm - 18 oktober 2010 14:14

Nu är det barnvecka igen.....ska hämta dom tidigt i dag, M är på kurs och jag tänkte baka med barnen :)

Har haft en skön helg, sovit ut både lördag o söndag för en gångs skull...NICE!

Tränat, fixat lite hemma, hängt med vänner och myst med mannen...sweet....fler såna helger tack!!

Mår relativt bra just nu, förutom att hormonerna rusar i kroppen och jag är enorm trött....kanske inte så konstigt när jag har mens varannan vecka.....PUST...annars känner jag mig glad och lugn...

lugnet är skönt att känna :)




Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2010 13:22

Min äldsta dotter är den som har tagit lättast på den nya familjen, min yngsta reagerade starkt och på en gång och nu är det över för hennes del, hon verkar trivas och må bra i den "nya familjen", men nu har min äldsta reagerat....det är som att hon måste känna av, fundera och sen reagera....

Hon klättrar, klänger och vill vara nära hela tiden, förra veckan var hon inte längre än en meter ifrån mig hela tiden och när jag vid två tillfällen skulle iväg på kvällen så var det till att vända i dörren...hon fullständigt bröt ihop, hon har sedan skiljsmässan varit väldigt ledsen när vi skiljs åt så jätte ovanligt är det inte, det är bara det att det känns som beteendet har eskalerat.

Jag frågade henne vad det handlar om och fick tillsvar att hon inte gillar att dom bor här, att vi är för många, jag frågade henne om hon inte kunnde hitta något bra med att M och hans son bor här då sa hon, Nej, mamma det kan jag faktiskt inte....... :(

Nog för att kommentaren var lite halv lustig och jag fnissade lite så skär det i hjärtat att hon lkänner så, och genast får jag dåligt samvete.....hon mår dåligt för val jag gjort :(

Dagen efter a hon, Mamma jag vet en sak som är bra med att dom bor här.....jag tycker om dom, jättemycket :) 

Har ett gladare mammahjärta igen och efter lite snack med min mamma så inser jag är det ju så här livet är, folk skiljer sig, träffar nya och familjen blir annorlunda........thats life!


Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2010 12:44

I min äldsta dotters skola finns det lite "kändisbarn" så för ett tag sen fick vi en förfrågan om hon kunnde tillsamans med dom barnen o deras pappa medverka i en musikvideo....här är resultatet.....




och om två veckor ska hon medverka på en inspelning av ett nytt teveprogram på svt.......shit, har ju snart en kändis i familjen hehe ;)

Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2010 08:25

Innan när var jag singel  hade jag all tid i världen för mina vänner, jag rättade mig efter den tid dom hade, eftersom de flesta har familj, jag var verkligen flexibel, ändrade och sågs när dom hade tid och lust, accepterade att dom hade familj och andra saker för sig.

Nu har jag en ny relation och en större familj och dessutom renoveringar som måste bli gjorda så att min nya stora familj får plats och kan börja bo på riktigt tillsamans.

ALLA mina vänner accepterar detta utom EN......

och allvarligt talat så förstår jag inte problemet!?

Gäller det inte samma för mig som för dig nu när jag har familj!?

Jag försöker skapa tid för oss att ses och de flesta gångerna vi ska ses så är det faktiskt du som ställer in eller ändrar.

Tro mig, jag vårdar mina relationer och dom är viktiga för mig, kanske har du andra eller högre krav än mina andra vänner har, för ärligt talat så är det inte en enda som har kommenterat eller haft åsikter om hur jag prioriterar, tvärt om så har mina andra vänner visat förståelse.

Mitt liv är inte som det var för 1 ½ år sedan varför är det så svårt att acceptera det, acceptera att vår relation är densamma men att tiden vi kan vårda den har krymp, vilket är helt naturligt nu när jag lever i en realtion.

Känns ibland konstigt att jag hela tiden måste försvara vad jag gör när jag är barnledig, att jag måste försvara att min familj är prio ett, när jag vet att din är det!?

Innan jag blev singel hade jag samma tid som nu och då var det inget problem, varför är det det nu?

Jag prioriterar min nya familj när barnen är här och när dom inte är här så försöker vi tillsamans bli färdiga så vi slipper bo i denna jävla röra, men det är ju svårt för dig att veta hur det ser ut här, du har ju inte varit här en enda gång och tittat sen vi gjorde om!

Vi har from denna vecka bestämmt att vi inte ska hålla på så mycket hemma just för att vi ska få mer tid för träning, vänner, släkt mm och då är du sjuk......skulle jag bli arg då menar du!?

För om det ska vara en realtion på lika villkor så borde jag ju bli ledsen, besviken och arg de gånger du nekar att träffa mig pga av sjukdom, att du vill hänga med din familj eller att du har mkt att göra!!

Jag är rätt så less på att försvara mig och få dåligt samvete inför dig, den senaste veckan är det jag som hört av mig till dig och inte tvärt om, och jag fattar att du bara försöker knäppa mig på näsan och visa att du är besviken, jag förnekar inte dig dina känslor men ibland kanske man måste se sin egen del i något!

Jag fortsätter mer än gärna vår relation, du är en av mina närmsta vänner och du är superviktig för mig, men det måste vara på lika villkor annar känns det inte speciellt rättvist.


over and out










Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards