Alla inlägg under september 2015

Av from-som-ett-lamm - 30 september 2015 14:28

Överlevde monsterpasset (med nöd och näppe;)
Gick upp och ner på boxen och använde det lila (nästsista) bandet, annars ingen skalning.
Blev klar på 31;41, Nöjd :)
Tror tiden hade blivit bättre om inte det här hade hänt efter de första 20 pullupsen ;)
AJ!!!!

Av from-som-ett-lamm - 30 september 2015 10:52

Har ju hintat om ett nytt projekt.
Än så länge kan jag inte berätta nåt, det är alldeles för färskt och precis i startgropen.
Så mkt kan jag säga att det handlar om ensamkommande flyktingbarn.
Hoppas verkligen det blir av, både som arbetstillfälle och för att vilja göra skillnad och hjälpa.
På måndag har jag ett viktigt möte med en person som kan tipsa om lokal/ställe att ha projektet i :)

På tisdag ska jag träffa en annan viktig person som kan hjälpa mig med fler föreläsnings tillfällen, visst jag ska få föreläsa fler ggr på adhd-center men det blir inte förens nästa termin tyvärr.
Det är verkligen inte lätt att slå sig in i den här branschen.....suck!
Men, skam den som ger sig, kämpa, kämpa!!

Jag och M har bestämt att om han får det nya kontraktet (på ett jobb) så ska vi lägga pengar på att utbilda mig så jag också kan arbeta som konsult inom företaget, då främst med den psykosociala miljön på arbetsplatsen, kul!!!

Mhmmmm, om allt blir av, undrar hur jag ska ha tid över för någonting annat än arbete då ;)))






Av from-som-ett-lamm - 29 september 2015 23:21

Jag är bokad på tolvpasset i morgon.....ska man skratta eller gråta :):(;)))))


Boxen stänger 20;00 i morgon och tur är väll det ;)))
Skämt å sido, galet pass men ingen kommer ihåg en fegis och det som inte dödar det härdar höhöhö!

Idag var jag hos läkaren och fick melatonin utskrivet (kroppens eget sömn hormon) förhoppningsvis ska jag äntligen få sova en hel natt nu, tummen, håll den.

Har jobbat på nytt spännande projekt som jag har ihop med gammal arbetskamrat/vän......kommer bli så BRA!

I morgon börjar jag jobba extra på en av fritidsgårdarna här i orten, kommer bli skoj även om jag helst inte tar tid från familjen på kvällstid.

Nä, hörni....godnatt!


Av from-som-ett-lamm - 28 september 2015 14:49

Ägnade hela fm till att plocka, tvätta, diska mm inför barndeckare som börjar idag <3
Drog till boxen för lunchpasset, måndagar=legday....


Ökade 90% till 55 kilo.....ännu ett PR Mao, jag är på gång :)
Första amrapen hade jag 16 kilo på KB och gjorde jag fem varv och på den andra 6:10 varv....nöjd.
Övade lite pullups efter passet.
Har börjat hoppa upp (utan band) och sen sakta "gå" ner, det ger mer och gör mig starkare, om tre veckor SKA jag kunna göra en strikt pullup utan band, så det så ;)

Nästa vecka är det begravning, försöker inte tänka för mkt på det nu när det är barnvecka, vill försöka vara positiv och glad när vi har barnen.
Och det känns faktiskt inte riktigt lika jobbigt, gör inte lika ont och upptar inte all min tankeverksamhet, och jag vägrar få dåligt samvete för det. Bara för att jag försöker minnas allt mysigt och roligt vi gjort istället för att sörja betyder ju inte att jag har glömt eller inte känner saknad eller kärlek.....



Av from-som-ett-lamm - 27 september 2015 16:47

Sovmorgon och lång frukost framför morgonfyran, nice :)
Tog cykeln till boxen och dagens teamwod.
Teamade med vännen min, S.
Allt delades på två och failade man eller varje gång man böt var båda tvungna att göra 3 burpees (hjälp)
Timecap 20 minuter, vi hade bara 39 baklänges hopp kvar, SURT!
Hur som, snorjobbigt men kul :)



Jag och A hängde kvar lite och övade på pullups, både kippade och vanliga och jag kunde göra en kippad utan hjälp/gummiband....tjoho!!!
Vi var sist kvar och fick då frågan om vi ville köra ett pass med coachen, "gratis" pt-tid typ ;)
Mycket lärorikt och roligt pass:)
DL och PC och jag satte PR i båda..tjohoooo!!!
65 kg i DL (ökade med 15 kilo)
40 kg i PC (ökade med 12 kilo)
Det är nu jag blir starkare....sakta och säkert men framåt :)))

Vi bortser från att jag ser ut som en pensionär och att A har världens sämsta hållning (coachen blev ju bra iaf;) hahahaha!!!

Av from-som-ett-lamm - 26 september 2015 22:50

Tog helt slut på mig själv på träningen i onsdags....
På 27 minuter gjorde jag (vi) det här....och som uppvärmning en version av cindy;
5 pullups (lila bandet, näst sista:)
10 pushups
15 air squats
Ett varv per minut i 6 minuter


Jag sprang inte utan cyklade på assault biken, och numera fattar jag varifrån den fått namnet...hahaha!
Trots att jag var helt slut efter träningen åkte jag till Haninge C och mötte upp bästis och strosade omkring, åt (massor) med mat och fikade med T och hennes kompis......dom stod ut med oss "gamlingar" en rätt så lång stund, i deras ögons mätt....sen drog dom ;))


Sov skit dåligt (som vanligt) och vaknade kvart över sex.....suck!
Åkte på fotboll, Micke coachade medan jag och T fikade.
Blev hämtade av C och S och åkte in på Ts födelsedags present, EXITGAME.
Roligt som vanligt, men jag kände mig mest arg, frustrerad och irriterad, tills jag kom på att jag glömde ta medicinen igen.....note to self, glöm ALDRIG medicinen nästa ggr jag måste använda hjärnan mer än vanligt ;)
Men T tyckte det var skoj, och det var ju liksom det som var huvudsaken :))))


Direkt till sapori och brunch, gott, mysigt och trevligt....

Tjing, tjing!!
Ä

Av from-som-ett-lamm - 25 september 2015 08:17

I går jobbade jag med Ms firma och ägnade lite tid till att få ordning på alla våra privata papper också.
Det tog nästan hela dan :0

Teknikdag på boxen, inget vidare för självförtroendet, men tog mig dit ändå och det var ett riktigt roligt pass...trots teknikdag ;))


I dag står städning, träning och häng med bästis på schemat :)
Och i helgen är det dags för Ts present, ännu ett EXITGAME.
Och träning...så klart...

Känns extra viktigt nu att göra saker jag tycker om med människor jag tycker om, drar fokus från sorgen över morfars död.
Om några veckor är det begravning och jag åker upp innan för att få vara med min älskade mormor, längtar efter att få krama henne <3


Av from-som-ett-lamm - 23 september 2015 15:21

Onsdag på boxen och helt klart ett av de jobbigaste passen hittills, men också ett av de roligaste. :)



I går böt jag Reebokcrossfit tajtsen jag skickat efter, stl XS blev det (väger 66 kg nu- hoppas det väder så jag går upp i muskelmassa i stället för att rasa i vikt) och dom satt som en smäck, bästa tajtsen hittills.


Efter en god lunch avnjuter jag en kopp Java, snart kommer M hem och då åker vi och hälsar på bästa svärisen <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards