Alla inlägg under februari 2016

Av from-som-ett-lamm - 29 februari 2016 15:09

Och solen skiner på oss.
Efter frukost tog jag och tjejerna en promenad i solen.


När vi kom tillbaka satt N i solen och väntade på oss <3
Jag lyckades tappa mitt Visakort (OMFG) så jag fick traska runt ett varv till, dessvärre hittade jag inte kortet :( tur att man har två ;)
Nu har våra "småttingar" åkt till fotbollsplanen i närheten och jag och min stora tjej kollar tv och dricker kaffe (jag).
Klockan fem är det boxen som gäller och en genomkörare för benen :)


Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2016 23:09

I torsdags gick jag (vi) på musikal.
Skolan satte upp lejonkungen och S var med.
Den var verkligen superbra, barnen agerade och sjöng som dom inte gjort annat, fantastiskt begåvat :)
Hur ska dom kunna toppa det här :)

I fredags vaknade jag med huvudvärk och täppt näsa.
Hasade runt och städade och åt både en ordentlig frukost och lunch och kände mig bättre.
Tog bussen till boxen och körde sen dagens pass, som var openpasset, och trots att jag skalade rejält var det verkligen galet jobbigt :0

Efter passet duschade vi alla enligt löpande band principen och piffade oss för middag och drinkar på o'learys :)
Superkul kväll med god mat, smaskiga drinkar och en hel del snack on crossfit :)


I morse sov vi ut och unnade oss en
Värsting frukost.
Tog en promenad i solen ner till boxen och fikade och hejade på alla duktiga och otroligt starka atleter som tävlade i open idag :)

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2016 08:46

I går kom en av mina barndomsvänner och körde ett pass med mig på boxen och lunchade i vårt centrum :)
Som vanligt ett roligt men ovanligt "lätt" pass för att vara en onsdag.
Vi teamade (en onsdag?) vilket var perfekt eftersom jag hade en vännina med mig :)
Hon var suppernöjd efteråt och tyckte det var jättekul.
Jag gjorde pullups utan band hela passet och körde 30 kg på stången (RX var 35) och hade kunnat lassa på mer....får bli nästa gång.
Jag känner mig så stark och full med energi just nu, härlig känsla.
Tror dessutom att jag knäckt koden med hur min kropp fungerar i träning, jag måste vila mer än jag gjort tidigare.
I två veckor nu har jag lagt in mer vila och fått resultat direkt, jag har vilat mig i form helt enkelt hahahaha ;)



Så, i dag ska jag vila förutom promenad i solen, yoga och rolla.
I kväll står min älskade unge på scenens igen, i en ny musikal -lejonkungen. Ska bli så kul att få se henne glänsa igen <3
Men först ska min gråa kalufs bli blond igen och nya jeans ska införskaffas.

Tjing, tjing!

PR

Av from-som-ett-lamm - 23 februari 2016 20:40

Måndag och dags för ett fett benpass på boxen och enligt programmeringen var det PR dags....äntligen!


Jag har lyft som mest 65 kilo men bara ett lyft dock.
Mitt knä var inge vidare så förutsättningarna var ju inte dom bästa men trots det lyckades jag lyfta 66 kilo och det kändes ändå som att jag hade mer att ge. Så ett nytt PR även för mig även om 66 kilo inte är jätte mkt att skryta med iaf inte om man som min rackkompis värmde upp med den vikten...Hahahaha!
Skämt å sido, jag är supernöjd, för EB rookie som mig är ju 66 kilo massor :)
Dessutom drog jag till med 3 st Pullups utan band fast "åt rätt håll" denna gång...tjohiiiiio!!


Idag började jag dagen med yoga och ett besök hos den magiska massageterapeuten här på orten.
Han tyckte jag var en aningens stel och hittade delar av orsaken till mitt knasiga knä, efter lite nålar och akupressur känner jag mig som en ny människa.
MEN nu måste jag bli duktigare på att rolla, trycka med bollen och stretcha, iaf om jag ska palla med crossfit 4-5 ggr i veckan....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 21 februari 2016 20:15

Helgen har gått alldeles för fort.

I lördags morse kom vi på att vi var tvungna att handla de sista presenterna och fira N som fyller år nästa vecka (nu för tiden byter S till sin pappa våra veckor på söndagar och tvärtom på hans veckor) för att S skulle få vara med och fira honom och dessutom blev det lite som ett kalas, då vår extra familj skulle komma kl fem.

Som jag älskar dessa människor <3 <3


Sov dåligt natten mellan lördag söndag vilket mest berodde på mina hysteriska klimakteriesvallningar (inget man önskat sin värsta fiende ens, om man nu har någon;)
Trött frukost med bara tjejerna (killarna åkte på fotbollscup tidigt på morgonen)
Hängde runt lite hemma med tjejerna innan jag drog till boxen för en teamwod med bästa S, T drog till stallet och S hem till sin pappa.
Knät krånglade men jag genomförde ändå passet med lite skalning och en "partner" som fick jobba lite extra men kul som vanligt på söndagar :)))

Lånade ut telefonen till A som tog lite bilder på oss när vi tränade och tydligen lite selfies...hehehehe
Work hard play harder :))))



Resten av söndagen har spenderats som den bör....med vila och socker......
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 20 februari 2016 23:21

I fredags körde jag lunchpasset ihop med bästa A.
Har under veckan haft problem med knät och höftböjaren och trodde verkligen inte jag skulle ha mkt till ork under passet.
Men jag rollade och stretchade innan och orkade massor.....tom så mycket som 4st Pullups utan band....tjohoiiiio, äntligen :)
Som jag har kämpat.
Började på grönt band, avancerade till det lila och har tragglat med det röda hur länge som helst....


Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2016 08:58

På tisdagar är det teknikpass och i form av snatch på boxen.
Jag suger på snatch och det tar verkligen emot att gå dit, dessutom är snatch den enda "övningen" där jag fastnat och tragglar vidare på samma vikt, kommer liksom inte framåt.
Men trots det masar jag mig varje tisdag och försöker (förtvivlat) lära mig.
I går var som vilken annan förnedrings tisdag som helst....
20 kg och inte ett gram mer....morr!!!



Tur att det finns andra dagar och andra "övningar" jag behärskar bättre, annars skulle jag bryta ihop totalt ;)

Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2016 10:52

När jag var tonåring hamnade jag ofta i situationer (med mina kvinnliga kompisar) där en snackade skit om den andra, jag lyssnade, den andra snackade skit om den första, jag lyssnade osv osv osv.
Alla gånger slutade det på samma sätt, jag fick skulden??
Antingen är det jag som är lite dum i huvet (svara inte på det;) eller så är tjejer bra mkt knepigare än killar....för jag hängde mkt med killar under min uppväxt och inte en enda gång hände det här.
Jag har i vuxen ålder försökt undvika såna här situationer men vid iaf två tillfällen har jag inte lyckats så bra, en situation där jag kanske eldade på situationen och en situation där jag verkligen inte gjorde det och till slut sa ifrån, båda gångerna slutade med att jag fick skulden..???
Fast å andra sidan,så här i efterhand så är väll inte såna människor så mycket att ha ändå, inte sant?
Så jag tar mer än gärna på mig all skuld i båda fallen och det är ju super praktiskt då personerna i båda fallen också gett mig hela skulden ;)
Hur som helst det här var länge sen och borde räknas som historia nu.
Vad jag ville komma med allt det här var/är att jag nu har en mindre skara människor omkring mig, vi accepterar varandras fel och brister, ställer inga orimliga krav och står för det vi tycker, känner och tänker men kan diskutera på ett moget sätt.
Två av dom har jag kännt sedan "hedenshös" en av dom har jag kännt i snart tio år och en i snart två år.
Enkla, komplicerade, sköna människor med fel och brister som jag älskar lojalt.
Vad vore jag utan er tjejer <3

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards