Alla inlägg under juli 2013

Av from-som-ett-lamm - 25 juli 2013 21:22

Har inte skrivit på länge men vad säger man, vi har det för BRA för att orka interneta ;) berättar när jag kommer hem tills dess får ni hålla till godo med lite bilder

[Bild]

[Bild]

Av from-som-ett-lamm - 7 juli 2013 00:34

I går åkte vi in för att träffa vår mysiga vän Judy som ska bosätta sig i New York under nästan ett år. Vi möttes upp på imperiet i skrapan, drack lite vin och pratade :)
Efter en stund slöt en väninna till Judy upp och vi gick vidare till Babylon, trevligt ställe vid Björns trädgård, drack drinkar, skrattade och diskuterade allt mellan himmel och jord. När klockan började närma sig tolv och "de fortfarande unga tjejerna" ville gå vidare så åkte dom här gamlingarna hem och somnade ögonaböj, blev en lagom och mysig kväll, och tur var väll det för idag stog det kalas och lite nödvändig shopping inför resan på schemat.
Hur som helst kommer jag sakna söta "lilla" Judy och är övertygad om att hon kommer göra succé i dansvärlden i det stora äpplet ;)

Av from-som-ett-lamm - 5 juli 2013 08:48

Snart färdiga påövervåningen, vi jobbade som galningar i går och kl åtta igår gav vi oss och då hade vi fått massor gjort :)
här är en sneakpeak :)

Av from-som-ett-lamm - 3 juli 2013 21:11

I dag var Ms sista arbetsdag innan semestern, det skulle firas tyckte vi, så vi bjöd svärmor på Jesses krog i kärrtorp.
Stället har bra rykte och alla tjatar om vilken god mat dom har.
Vi fick ett perfekt bord precis vid fönstret och ytterdörren så det kändes som man satt ute fast man satt inne och slapp frysa (svensk sommar, ni vet;)
Vi beställde vin och för första gången sedan Italien fick jag ett GOTT vitt vin som inte var sött och inte heller så torrt så det brände häl i halsen på mig....det var magiskt :)
Sen beställde vi mat......OMG, köttet smälte i munnen......mhmmmmmm!!!!
Sen beställde vi desert.......jag tog chokladmousse och herregud, för en choklad älskare som mig var det en munorgasm utan dess like.
Och så trevligt sällskap :)
Jag rekommenderar stället.....ja, och sällskapet också ;)
Nu ligger jag i soffan bredvid min kärlek och är mer än nöjd :)

Av from-som-ett-lamm - 3 juli 2013 07:03

I natt hade våra grannar fest men tyvärr är det lite svårt att veta vilka, men med lite tur så får vi kanske reda på det nu. Jag har nämligen skrivit ett litet brev och publicerat på vår brfsidan.
Tänkte ni skulle få ta del av det och berätta om ni tycker jag tog i eller var för snäll?!
Kommer här....

Hej alla goda grannar!
Vi bor i 146 an.
Det här meddelandet är adresserat till den av våra grannar som hade fest i natt, tyvärr är jag lite osäker på vem det är, annars hade jag ringt på er dörr i natt och adresserat er personligen.
Vem har högljudd fest till kl sex på morgonen......en vardag?
Visst det är sommar, och förmodligen har ni semester men vissa av oss arbetar fortfarande.
Vill bara berätta för er hur vår natt har varit och hur våran dag ser ut, och hoppas att ni kanske utvecklar lite empati och respekt för andra på köpet.
Vi gick och la oss kl elva igår och då var er fest i full gång vilket gjorde det i princip omöjligt att somna trots öronproppar (tack och lov)
Har vaknat ca en ggr i timmen och eftersom jag har sjukt svårt att somna om så har jag legat vaken en bra stund innan jag har somnat igen, kl sex gav jag upp helt.
Skulle jag kunna sova en stund till men vem behöver sömn liksom..?!
Jag ska i dag underhålla barn och måla om på vår övervåning, men det behöver man kanske inte vara pigg för?
Min man, som förövrigt inte hade öronproppar, ska arbeta extra mkt idag eftersom det är hans sista arbetsdag innan semestern. I kväll ska vi ut och äta middag med min svärmor och vi får väll hoppas att vi inte somnar i maten med tanke på all sömn vi fått i natt.
Så vad säger man, tack.....eller nåt för att ni förde ett jävla liv till kl sex i morse och att vi i snitt kanske har sovit ca 4 timmar var i natt, hoppas vi inte stör er nu under dagen när ni behöver sova.
Tack för ordet
Pia Karlsson

Av from-som-ett-lamm - 2 juli 2013 15:28

Har fått mkt gjort i dag :)
Målat en gång i tindrisens rum, plockat undan så jag kan slipa och spackla barnens vardagsrum i morgon.
Shoppat gardiner mm och lunchat med min söta dotter. Promenerat till beckers och köpt färg till barnens vardagsrum, handlat på Ica och plockat och fixat lite hemma.....bra att vara ledig, man hinner en hel del :)
Och ikväll kommer möblerna vi köpt från Ikea och så ska det tränas....heja heja!!

Av from-som-ett-lamm - 2 juli 2013 07:34

Morgonen bjöd på stort drama när jag hittade en stor spindel på vardagsrums väggen.....blä!
Mitt ex som kom och lämnade barnen fick agera hjälte, tur att han dök upp :)

Nu ska jag och tindrisen äta frukost framför morgontvn :)

Av from-som-ett-lamm - 1 juli 2013 23:36

Bara en vecka kvar nu sen åker vi äntligen till Spanien i en hel månad.
Barnen har redan packat och jag bör väll börja så smått jag med, lär ju packa om ett par ggr innan jag är nöjd ;)

Dagen har bjudit på lek och fika i solen med min fina vännina S <3
Och efter barnen hade åkt till sina andra föräldrar stack jag och M till Ikea, och vi var inte de enda som åkt dit ;)
lite inköp till det "nya" vardagsrummet och lite grejer till barnens alla rum :) bidde liiiite mer än vi hade tänkt oss, men jävlar va fint det kommer bli när allt blir klart......när det nu blir ;)))
Har börjat måla det sista på barnens våning och räknar med att det är färdig till innan vi åker, skulle vara skönt att bara ha mellanvåningen kvar när vi kommer hem :)

Nä nu tror jag bestämt John blund kommer.......gääääsp, gonatt!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards