Alla inlägg under september 2013

Av from-som-ett-lamm - 29 september 2013 19:59

Pratade med min dansläraren och i dag skulle vi repetera och köra mycket strechövningar så jag bestämde mig för att stå över....är totalt slut idag och än så länge har jag bara missat en ggr.

Kanske inte det bästa att ligga i soffan och äta lakrits med tanke på att veckan på Kanarieöarna med ohämmat ätande har resulterat i att jag återigen gått upp till härliga 70 kg.
En liten otrivsam kula på magen som absolut måste bort, inget vidare bekvämt och framförallt inte hälsosamt.
Men from i morgon är det dags att börja äta som vanligt igen och träna för första ggr på 2 veckor....Skönt!


Av from-som-ett-lamm - 29 september 2013 16:07

Helgens bus har gjort mig helt slut så idag har jag slagit läger i soffan med äppelkaka....mums!
I går samlades mitt gamla tjejgäng från skoltiden, vi har gått i samma klass i nio långa år. Sist vi sågs var 10 år sedan men ändå kändes det som tiden hade stått still. Förut sågs vi minst en gång om året och vi måste börja göra det igen, så roligt, trevligt och mysigt och kvällen tog slut alldeles för fort!!

Av from-som-ett-lamm - 27 september 2013 15:24

Igentligen borde jag vara pigg och utvilad men jag känner mig helt slut, sjuk typ och FRUSEN!!! Fan va kallt det är....burr!!
Nu väntar en helg med mkt jobb här hemma, dags att rensa och göra iordning våra förråd hör hemma.
Men lite festligheter ska jag försöka pressa in :) mitt "gamla" tjejgäng från skolan ska ses, det var ett tag sedan sist, förut sågs vi en ggr om året men de senaste åren har det inte blivit av, så nu är det dags :)
Vi ska ses hos mig och äta lite snittar och dricka skumpa och kanske ngn drink, sen har jag bokat bord på en grekisk krog på söder Mums! Kommer bli en kanon kväll :)
Vad gör ni i helgen?

Av from-som-ett-lamm - 25 september 2013 11:20

Har haft en sista kväll och ett sista poolhäng och Om bara någon timma så är det dags att åka hem och den här gången längtar jag faktiskt hem.
Längtar efter min fina man och mina två små trollungar och faktiskt lite efter att jobba också.

Av from-som-ett-lamm - 23 september 2013 16:07

Provade att äta i all inclusive restaurangen idag och snacka om glad att vi inte behöver äta där flera ggr per dag. Fanns inte nåt ätbart alls där....jo, föresten frukt....så jag åt frukt till lunch, inte det bästa kanske men efter snart en vecka med ohämmat ätande så behövdes kanske en sån lunch ;)

Av from-som-ett-lamm - 23 september 2013 00:38

Stort område med hotell och ett pyttelitet område där det finns ngr affärer och restauranger. Hela stället är liksom som ett stort hotell komplex, visst det finns shyssta poolområden, sjukt mkt aktiviteter för både stora och små, och T har haft fullt upp, men personligen inte min kopp te.
Vi hade ju en utflykt till PR och i morgon är vi tillbaka på BF.
Men de första dagarna spenderade vi i BF och bl.a så åkte vi på en dyk utflykt och den har helt klart varit den bästa på hela resan för oss båda :)
T var jätte duktig och jätte modig, vi dök visserligen bara på 5 m men hon testade tom att ta ut reggen under vattnet och var cool lugn när hon satte tillbaka den och tappade en av sina lösa tänder i samma veva :)
Vem som helst hade fått panik men inte min duktiga tjej, hon visade bara för instruktören att hon behövde gå upp, sen väl uppe, spottade hon ut tanden och ville ner igen :)))
Coola coola T <3
Nu är det sista natten i sköna hästen sängar sen är vi åter tillbaka på BF med stenhårda sängar och tråkig strand men vad gör väll det, solen skiner och himlen är blå....man får ju fan inte klaga då ;)

Av from-som-ett-lamm - 22 september 2013 11:10

Efter några dagar på bahia feliz, som trots att det bara är som ett gigantiskt hotell komplex är helt ok, så åkte vi till puerto rico :)
Väl på hotellet bad receptionisten oss om ursäkt för att dubbelrummet vi bokat var upptaget och vi var tvungna att bo i en svit......ehhhh....åh nej ;)
Efter en dag vid poolen så kom en gamal kompis till mig och hennes man och hämtade upp oss, vi åkte hem till dom och kikade på deras hus, sen åkte vi och mötte upp vänner till dom och drog till en restaurang, åt god mat och drack smaskigt vin, hade härliga samtal och avslutade kvällen med en promenad :)
En riktigt bra kväll och vi har bestämmt oss för att stanna här en natt till :)


Av from-som-ett-lamm - 17 september 2013 22:07

Eter en sjukt stressig dag så samlades de allra närmsta för att fira min 10 åring :)
T blev så rörd och glad över presenten så hon började gråta....sötis <3
Vi åt tacos och äppelkaka och packade. Nu ligger hon och sover och jag ska ta en snabb dusch och sen hoppa i säng, för snart åker vi :)
Hej då!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards