Alla inlägg under mars 2013

Av from-som-ett-lamm - 30 mars 2013 20:12

Hittills har jag haft en härlig ledighet och mysig påsk :)
Slutade tidigt på skärtorsdagen och städade av här hemma och slocknade tidigt i soffan.
I fredags åkte vi till Ikea och köpte nya luckor, handtag och lite annat smått och gott, sedan dess har vi jobbat i köket, eller mest Micke, jag har ju lite av tummen mitt i handen, men jag har gjort annat, bakat, städat, tvättat och shoppat.
Och medan jag var och fick fötterna fixade och på shoppingtur idag så hade fönsterkarmarna bytt färg....min man är fan bäst :)))) och köket kommer när allt är på plats bli sjukt snyggt!!!!

Eftersom vi var helt ensamma denna påskafton så lagade vi god mat och efterrätt och åt i vardagsrummet framför ett avsnitt av following...lyxigt värre :)
Vad gör ni ikväll?

Av from-som-ett-lamm - 28 mars 2013 20:56

Min dotter fick idag sitt efterlängtade brev från kulturama, beskedet vi väntat på här hemma.
Vi skrek av iver i kapp och hon rev sakta upp brevet med ett leende och en tro på sig själv, leendet stelnade redan efter andra meningen, hon kom inte in, någon annan hade fått hennes plats. Hon blev så ledsen min lilla tjej men bet ihop och sa att det inte gjorde nåt, fast jag såg på henne att hon led, till slut brast det och hon grät, sa att hon hade ont i benet men sorgen lös igenom. Vi tröstade, talade om hur bra hon är, att fler duktiga barn har fått ett negativt besked i dag. Till slut svalde hon gråten och sa tappert att hon tänker söka tills hon kommer in. Min fina flicka har ett sånt mod och en sån glöd.

Hela den här händelsen har fått mig att tänka på mina egna motgångar och tro på mig själv genom livet och hur jag har hanterat det.
Jag sökte som 10 åring till Adolf fredrisks musikskola och fick avslag vilket resulterade i att jag aldrig mer sökte igen och till slut slutade jag att sjunga.
Jag spelade teater i flera år av min ungdom, hade som dröm och mål att bli skådespelerska men drömmen tog slut då jag på en audition blev avvisad, efter det spelade jag aldrig mer teater.
Jag dansade också under många år av min ungdom och att uttrycka mig med kroppen fick mig att känna mig levande, dans var ett tag som luft för mig, jag lät dansen ta slut med ett skadat knä och fel umgänge.
För inte alls så länge sedan var psykolog och polis en dröm som jag heller aldrig genomförde.
Jag undrar om jag varit rädd, dum eller bara lat?!
När ag tänker tillbaka på alla mina drömmar så blir jag ledsen när jag som 44 åring är en trött, stressad, kroppsfixerad och halvbitter dagmamma, det var inte riktigt vad jag drömde och önskade för mig själv.
Men i stället för att bryta ihop över mina drömmar som aldrig besannades och över min egen dåliga tro på mig själv fokuserar jag nu all min energi på att få mina barn att följa sina drömmar, ha en stark tro på sig själva och att dom klarar vad som helst bara dom vill.
Jag tror på mina barn och jag hoppas dom känner det, det är min nya dröm och den kommer jag följa upp, tro mig.



Av from-som-ett-lamm - 28 mars 2013 19:48

Om jag hade pengar och inflytande skulle jag uppfinna en iPad hållare att ha i badet, simma med delfinerna på Kolmården och sen skulle jag slå er med häpnad genom att sätta upp Molin rouge som musikal ( har ngr scener färdiga i huvet, faktisk ;)
Tyvärr är jag fattig som en kyrkråtta och ingen jävel vet vem jag är så tyvärr......
I ett annat liv....i ett annat liv...

Av from-som-ett-lamm - 28 mars 2013 12:54

Blev en sån mysig kväll igår. Först tittade mina barn förbi och hade gjort och köpt så fina presenter <3 .
Sen kom micke hem med fina blommor och massor med presenter, han beodrade mig in i badet med ett glas vin medan han fixade underbart god kötfärspaj a la lchf.
Efter middagen kom Svärmor, Sanna och Judy över, alla med fina presenter och glatt humör. Bjöd på skumpa, vin och lchf tårta. Vinet och skumpan var goooood. Tårtan var så där, chokladig och med en väldigt vuxen smak, helt ok med grädde och hallon till :).
Vi satt uppe till halv ett och kacklade skit och hade det inte varit jobb idag hade kvällen blivit ännu längre....fina vänner jag har <3

Näää, Nu ska jag jobba färdigt sen är det dags för den årliga färden till blåkulla, ses där tjejer ;)))
Glad Påsk!!

Av from-som-ett-lamm - 27 mars 2013 08:25

Hurra i dag fyller jag 44 år....ehhh, vad hände liksom, vem gjorde att tiden gick så fort?!
Det känns som en vecka sedan jag hoppade tvist på sikgatan, fem dagar sedan jag hängde vid "muren" och lyssnade på iron maiden, fyra dagar sedan jag var en söt fjortis som ständigt var kär i skiftande föremål, tre dagar sedan jag spelade handboll, teater och dansade genom livet, två dagar sedan jag fick mina underbara barn och en dag sedan jag gifte mig.....
Livet går fort, alldeles för fort!!

Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2013 23:00

Nu är det bara två arbetsdagar kvar sen har jag fem härliga lediga dagar att njuta av. Vi har inte barnen så jag hoppas på att få lite gjort den här helgen och vi har absolut inget inbokat. Eller vi ska iofs till Ikea men thats it. :)

Vad gör ni?

Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2013 19:28

Nu har jag bara intervall träningen kvar på vårt program vi kör så nu har jag hoppat på lchf träningspassen jag fick av den personliga tränaren på lchf klubben och det är just intervall träning.
Körde det första passet idag och JÄVLAR va jobbigt det var och roligt och snabbt, dvs jag var färdig på 40 minuter, passar mig som handen i handsken :).
Det är tre styrkepass- intervall i ett högt tempo och två promenad/spring pass i veckan ā 60 min per pass per vecka.
Dessutom är det många övningar med egen kroppsvikt, vilket passar bra när vi åker iväg till torrevieja en hel månad i sommar :))).

I dag har det varit en journalist här och intervjuat mig och två stycken till om nattvandringen i vårt område, bra och kanske leder det till att fler hakar på och vandrar :)))).

I morgon fyller jag år och ska dagen till ära baka en lchf tårta....intressant och gott hoppas jag :)

Nu måste jag ta en snabb dusch för snart ska jag och en granne sätta upp lappar om föreläsning för vuxna om droger, kom du med vetja:))))


Av from-som-ett-lamm - 25 mars 2013 08:44

Min första vecka med strikt lchf har gått bra, iaf viktmässigt, jag har tappat 1,5 kg och i mått har jag tappat några cm lite här och där.
Det är tungt att inte äta kolhydrater och att vara utan socker har varit ett helvete!
Jag åt några bitar mörk choklad i helgen för att minska det värsta suget och det funkade :), men inget socker på hela veckan och i dag känns det mer än ok och jag känner mig starkare än förra veckan :)
Denna vecka fortsätter jag med lchf fast inte så strikt, i morse åt jag ett bröd som vi hittade på Ica som bara innehåller 5 g kolhydrater :)
Lunch blir utan kolhydrater och hinner jag träna i em så får jag äta en potatis (jiiiippii ;) till middan :)
Den här veckan har vi rätt så mycket att göra.
I kväll ska det storhandlas, i morgon kommer det en journalist som vill prata om nattvandringen här i området och sen ska det tränas och Ikea måste avverkas såklart.
Jag fyller år på onsdag men eftersom jag inte har ngn släkt här så blir det nog inget firande.....det var roligare att fylla år när man var barn ;)

Nä, nu ska här jobbas....hej då!!!




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards