Alla inlägg under januari 2015

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2015 22:36

Det blev en helg full med skönt häng :)

I går blev jag inbjuden till vinkväll med gamla arbetskamrater/vänner som numera bor på gångavstånd från oss.
Mycket att prata igen och det mesta avhandlades, högt och lågt. Så kul att ses igen :)
Det blev ändå en tidig kväll, som sen fortsatte med babbel hemma med bästis (se gårdagens inlägg).

I dag blev det det inget stallhäng för mig, dubbellektion nästa vecka istället.
Långfrukost med bästis och man, sen ängnades jag resten av dagen till att plocka, fixa och städa.
När kvällen kom tog jag och M en promenad upp till en av restaurangerna i centrum och åt en god middag tillsammans med våra fina vänner.
Mysig och som vanligt i deras sällskap en rolig kväll :)
Nu ligger vi utslagna i soffan, äter nötter och glor på Mammas pojkar....

Trevlig lördag på er :)

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2015 16:11

När livet vänds upp och ner det är då man behöver sina vänner.
När jag som nyskild med skört psyke ringde min bästa och äldsta vännina körde hon mig till öppen psyk, väntade på mig där och tog sedan hand om mig hela kvällen.
I går var det hennes tur att rasa, M hämtade henne, vi pratade till ett på natten, hon sov här, jag tog hand om henne precis som hon hon tog hand om mig.
Det är en ynnest att får betala tillbaka och det är med stor glädje jag gör det.
Jag vet att hon alltid kommer finnas där för mig och jag för henne.
Är så glad att jag har en sån vän <3

Av from-som-ett-lamm - 29 januari 2015 08:17

"Hemma-slöa-i-soffan-kväll" blev "Fira-bästis-på-stan-med-god-mat-och-vin"
En är lite trött i dag....men glad :)
<3


Jag åker inte tunnelbana så ofta, fick lite av en chock faktiskt.
På vägen dit var det inte så mkt folk, men på vägen hem var det packat med folk och då var klockan bara tio, en onsdag, förvisso lillördag, men folk var fulla, påtända och odrägliga......skönt att man inte är inne så ofta.

[Bild]


I kväll ska vi fixa det sista i lokalen, på fredag kommer "knäckehäxan" hit ;)
Det blir nog bra, vi har ett bra utgångsläge och allt verkar bero på vilken handläggare man får på stadsbyggnadskontoret, hoppas och tror på en mindre nitisk och bitter person än den vi blev tilldelade på förvaltningen.
Behöver alla tummar jag kan få, så håll dom hårt!!

Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2015 21:08

Jag ligger i soffan som en degklump och glor på tv.
Efter två dagar med stenhård träning är kroppen i STORT behov av vila.
I går blev det två pass på gymmet, ett stepstyrka som höll på i 60, tungt som satan, direkt efter det körde jag vidare med S corepass i 45 min...hjälp, den kvinnan är fan galen!!
I dag blev det ett tabatapass med S.
Upphopp
Knäböj
Burpees
Sit ups
Upp och ner på bräda
Utfall

JAG ÄR HELT SLUT!
I morgon blir det vila.....gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2015 08:08

Stadsbyggnadskontoret kräver bygglov, samma som för en förskola (?)
Samma verksamhet, samma antal barn, samma lokal som jag använt sedan 2008, den enda skillnaden är att jag ni bedriver verksamheten till 100% istället för som tidigare till 75% i lokalen.
Då när jag bedrev verksamheten 75% i lokalen och 25% i hemmet krävdes inte detsamma, jag kliar mig i huvet och undrar verkligen vad skillnanden är??
Ingen.
Sorgligt att en väl fungerande verksamhet ska behöva läggas ned när det finns förskolor/familjedaghem som verkligen inte skulle få fortsätta bedrivas, där barnen mår dåligt, där verksamheten är under all kritik.
Sorgligt för mina familjer och deras barn, vart ska dom nu ta vägen, risken är att dom bara planeras ut dör det finns plats och inte efter deras behov och familjernas önskemål.
Sorgligt för mig att jag blir arbetslös och förmodligen återbetalningsskyldig.

Efter regn kommer solsken....undrar vad som kommer efter en tornado?????

Av from-som-ett-lamm - 24 januari 2015 18:01

Alla jagar
En jagar muskler
En annan jagar lyckan
En jagar rikedom
En annan jagar kärlek
En jagar skönhet
En annan jagar makt
Vad är det vi saknar, vi människor?
Varför är vi aldrig nöjda med det vi har, den kropp vi bor i och de människor vi har omkring oss?
Varför vill vi alltid ha mer, mer och mer och av ALLT?
Vi förstör, bryter ner och skövlar allt i vår väg för att nå våra mål.
För vad?
Lite mer muskler, lycka, rikedom, kärlek, skönhet och makt?
Är det värt det?
Jag för min del tänker sluta jaga "mitt" NU och stanna upp och känna lyckan i vardagen, i det enkla.
Strunta i vad vågen säger och börja dagen framför spegeln och tala om för mig själv hur vacker jag är, varje dag.
Älska och bli älskad och inte ödsla tid på dom som inte älskar mig tillbaka.
Känna mig nöjd med det jag har, känna tacksamhet, inte kräva och vilja ha mer och bättre, det jag har är bra.

Min jakt är över, är din?

Av from-som-ett-lamm - 24 januari 2015 16:56

Den här lördagen var tredje ggr med Cesar, hästenjaginteförstårmigpå.....och ÄNTLIGEN satt det, visserligen med två ridskolelärare gapandes på mig och kanske 15 minuter innan lektionen var slut.....men det funkade och jag förstod hästen....trist bara att det med all säkerhet kommer ta minst tre månader innan jag får honom igen, men men ny häst nästa lördag = ny utmaning och mer att lära :)
En av stallägarna berättade att man kunde ha en hyrhäst, dvs man rider tre ggr i veckan och iaf två av de tre ggr har man samma häst och sen jobbar man en dag i stallet också. Lät ju fantastiskt, synd bara att det kostar typ 25 000kr på typ en termin....visserligen är terminen väldigt lång men va faaaaan, vem har råd med det liksom!?
Kanske i framtiden när barnen är större oc vi har vunnit på lotto ;) hehehehe!


Av from-som-ett-lamm - 23 januari 2015 23:11

En gång i månaden,
Slås det i dörrar
Stampas i golv
Muttras
Skriks
Gråts och skälls det
Hon är argast på mig (såklart)
Jag har tålamod som en mamma till en hormonstinn tolvåring bör ha, men ibland brister det och då blir det drama big time här hemma.
I kväll var en sån kväll.
Nu sitter jag här med dåligt samvete och ont hjärta.
Visst hon lugnade ner sig och förstod varför jag (till slut) blev arg, men ändå gör det ont i mamma hjärtat och jag ångrar ilskan och skäms för att jag inte höll tålamodet i shack.
Jag inser en sak, det är nu det börjar för mig, för oss......"tonårsperioden" har börjat så smått och snart är det inte bara en utan tre barn som slår i dörrar, stampar i golv, muttrar, skriker, gråter och skäller............

HJÄLP!!!!



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards