Alla inlägg under januari 2015

Av from-som-ett-lamm - 13 januari 2015 07:49

Vågade mig till gymmet i går, trots att nackspärren inte släppt helt.
Sprang med MYCKET motstånd på crosstrainern och la sen upp ett tabatapass med fokus på ben och mage och med så lite belastning på nacke och rygg som möjligt.
I dag känns faktiskt nacken en aningens bättre :)

M har ju börjat med crossfit och visade mig lite filmer igår.
Har ju varit lite sugen att testa, och blev ännu mer nyfiken när jag såg filmerna, tyvärr är det försent att börja i Ms nybörjargrupp men till våren kanske.....mhmmm...tål att tänkas på.
Tror dock att jag lär träna upp mina knän så dom är betydligt starkare om jag ska börja med crossfit, för det är både tungt och tufft.
Tills dess tränar jag med S (tillräckligt tufft det) och eftersom hennes man är en crossfiter så är minst ett pass i veckan med henne inspirerat av crossfit....man kan säga att jag smygbörjar lite redan nu ;)

Av from-som-ett-lamm - 11 januari 2015 19:07

Lördag och arla morgonstund
Jag och T drog till stallet och M tog små kidsen och drog på sitt andra crossfit pass (stackarn är helt slut idag ;)

Det blev en låååång dag i stallet.
Vi fikade, jag red medan T tittade, T red medan jag tittade sen kom M och hämtade oss (vår snälla privata chaufför minsann)


Våran bästis familj som har haft mage att vara i Thailand i hela 2 månader (som vi saknat) kom äntligen hem och kom till oss, vi delade ut presenter, åt god mat och pratade (vi vuxna) lekte (barnen)
Dom stannade länge men trots det kändes det tomt när dom åkte.
Tänk hur länge vi känt varandra, våra barn känt varandra....kärlek <3


I morse sov vi ut...iaf delar av oss.
Vi har varit ute på tomten (fett med vuxenpoäng;) lekt i snön, mysigt inne med film och snacks och rensat de sista kartongerna och fått till en kontorshörna i förrådet uppe....jippi!!
Nu ritar tjejerna och killarna lär sig klippa naglar....eller en av dem iaf ;)
Jag bloggar och känner mig lite ledsen över att helgen redan är slut.....fast fem dagar går fort...visst!!?

Av from-som-ett-lamm - 9 januari 2015 13:25


Det går inge vidare på tränings fronten.
Fick ju massage i söndags och sedan dess har jag haft nackspärr och tills för en dag sedan ryggskott....blä!
Visst det är helt klart på bättringsvägen och mest jobbigt när jag sover......suck, precis som att jag behöver ytterligare problem när jag sover...(ja, jag tycker riktigt synd om mig själv;)
Jag har ju gått upp en hel del under ledigheten (4kilo) vilket iofs inte är en måttstock men jag får liksom inte på mig favvojeansen :0
Dessutom får jag galet ont i kroppen när jag väger lite för mycket och inte kan träna.
Ska vila tills på söndag (förutom ridningen på lördag) då ska jag upp till gymmet och har jag fortfarande ont då så tänker jag iaf träna benen och framför allt knäna, som bara blir svagare och svagare ju mindre jag tränar :(
Vad säger ordspråket nu igen....ja just det.....
Min kropp är mitt tempel.....mhmm....min kropp är mer vad jag skulle kalla ett ruckel!!!!

Nästa vecka kommer finaste vännen och ptn hem innan dess måste jag vara bra annars missar jag det roliga....så, tummen håll den åt mig....hårt :)

Av from-som-ett-lamm - 7 januari 2015 12:30

Efter säkert hundra snoozningar massade jag mig upp
7.20, jag vet inte alls tidigt, men tillräckligt tidigt efter nästan tre veckors koma.
M var gullig och skjutsade mig medans barnen låg kvar i sina sängar.


Det var i princip tomt på väggarna......är det ingen som jobbar idag?

Hur som, jag och mina två (?) dagisar har lekt i snön och lekt med nytt dockhus, nu sover dom och jag bloggar och wordfeudar.
En soft första dag, tur e väll det med tanke på ryggen och nacken...blä!!
Värsta är att jag inte kan träna.....dubbel blä!!!
I dag är det dags att ta tag i de dåliga matvanorna man utvecklat under ledigheten, jag har ju tryckt i mig fett, socker och annat onyttigt under de här lediga veckorna så nu är det dags att återgå till en mer balanserad kost, kroppen mår liksom inte bra annars....iaf inte min.

Btw, rekommenderar Lindex mellisrea, hittade värsta mullkoftan där för bara 75kr :)

Tjing, tjing!!!

P.s förlåt för det tråkigaste blogginlägget någonsin

Av from-som-ett-lamm - 6 januari 2015 18:54

I söndags var jag och kasserade in en av julklapparna jag fått (av en "kund") , massage i en och en halv timme.
Skönt men mest ont om jag ska vara ärlig.


Och som ett brev på posten (för andra ggr jag tar massage) vaknade jag med både ryggskott och nackspärr....kul, verkligen!!!
Fick ringa återbud till ridningen (helvetesjävlaskit)
Proppade mig full med anti inflammatoriskt och har smörja satan med voltaren hela dagen....i morgon ska jag jobba....mhmm!!!

Hur som helst lyckades jag städa hela hemmet trots rygg och nackont (tack voltaren och ibumetin)
Det behövdes efter fem dagar med hund här hemma.
Note to self.....KÖP ALDRIG HUND!!!!!
En annan notering som är gjord är att jag aldrig mer kommer köpa nåt dyrt till min mamma (hon fick en iPad) fick knappt ett tack sen uttryckte hon lite missnöje med att hon inte skulle hinna upp och köpa skydd till den och hade vi kanske nåt gammalt hon kunde få....(?) va säger man, kanske börjar livet i ensamhet där uppe i skogen märkas av....eller nåt!!?

Hur som helst (orkar inte älta min mammas och min urkassa relation)
I morgon är det jobb och även om jag inte känner mig jätte taggad till att jobba med ryggskott och nackspärr så ser jag faktiskt fram mot lite rutiner igen.....mhmmm....eller, vem fan försöker jag lura....
Nu ska jag moffa i mig en chokladmuffins, för det är jag värd...

Tjing, tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 5 januari 2015 11:08

....och det tar liksom aldrig slut.
I fredags kom min mamma och i går kom kidsen.
Vi hänger mest hemma förutom ett och annat stall besök och i em står lite shopping på schemat.

På onsdag är det jobb....nästan så jag längtar (?)

Av from-som-ett-lamm - 1 januari 2015 14:42

Vi firade nyårsafton med goda vänner hemma hos oss.
Trevligt, roligt och mysigt och vi kom inte i säng förens fyra.......
Idag ligger jag raklång i soffan och tänker inte göra annat än att äta hela dagen...så det så!!!



Säger hej då till 2014- förändringens år.
Året då vi reste en hel del, hittade nya fina vänner, umgicks med "gamla", grälade i lagom mängd och älskade, renoverade och flyttade och kände oss hemma direkt <3
Välkomnar 2015 med glädje :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards