Alla inlägg under augusti 2016

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2016 23:33


Den här veckan har flugit förbi.....
Läxor, fotbollsträningar, handbollsträningar, shopping, besök hos frissan, föräldramöte, träning mm.
I dag blev T sjuk, ont i halsen, så hon har hängt med mig hela dan, inte kul att hon är sjuk men mysigt att få rå om henne en dag <3


I morgon har jag både henne och N hemma (han har stukat foten ordentligt:(

I helgen är det fotboll, träning och familjehäng som gäller :)))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 28 augusti 2016 08:34

Jag har romwodat, knaprat atarax och andats djupa andetag, i dag känns det mkt bättre :)
I går tog jag mig till boxen, tänkte att jag provar men tar det lugnt, tur att man har världens bästa team-kompis <3 och tur att vi räknar som krattor....blev ju fokus på det och inte på andningen :)
Hur som helst så var det kul och läkande att träna :)


Efter passet drog vi hem och jobbade lite på tomten.....eller M byggde cykelbod, jag hjälpte till :)
Vid fem dök våra fina vänner upp, rosé, oxfilé, ostbågar och snicksnack, supertrevligt som vanligt :)


Idag står fotbollsmatch, träning, romwod och lite pappersarbete på schemat....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 25 augusti 2016 19:26

Har som en klump i halsen och måste ibland påminna mig om att andas.
Och idag har det vid flera tillfällen känts som att jag inte får in tillräckligt med luft, som att jag andas i halsen.
Insåg plötsligt att jag faktiskt känner igen känslan.
Den där klumpen i halsen, ångest som inte gick att svälja ner, den hade jag när jag och barnens pappa skiljde oss.
Tills jag får någonting mot ångesten så får atarax hjälpa till att driva bort det värsta, ta bort udden av det, för så här vill jag inte må :(

Av from-som-ett-lamm - 25 augusti 2016 13:03

Pratade med min psykdoktor i morse och hon menade på att andnöden i går va en panikångest attack...????
Och det kanske stämmer, mår ju inte superduper direkt och har när jag tänker efter en hel del att ha ångest för....
Inget jobb
Inga pengar
En liten tjej som mår rätt så dåligt nu när skolan har börjat
Svettas hela jävla tiden
Sover typ aldrig
Tävlings ångest (även positivt, såklart)
Ingen direkt framtidsplan yrkesmässigt (den dog när jag var tvungen att sluta som dagmamma)

Sorry, i morgon ska jag göra en lista över saker jag inte känner ångest inför......


Av from-som-ett-lamm - 24 augusti 2016 23:02

Startade dagen med romwod och frukost i lugn och ro framför morgonfyran.
Bestämde mig för att få lite gjort i trädgården, klippte gräsmattan, plockade undan badleksaker och slängde döda blommor.
Lunch framför tvn.
När M kom hem åkte vi till boxen, där det här väntades oss......

10 RFT
8 C2B
10 GTOH med viktplatta 20/15
10m Walking Lunges med dubbla Kettlebells (valfri vikt)
200 M Run
10 Burpee Box Jump
Vila 2 m


Efter fyra varv hände nåt med min kropp.....jag fick andnöd och var tvungen att bryta, det har aldrig hänt mig förut och jag blev faktiskt lite skraj.....
I bland behöver man lyssna på kroppen även fast man inte vill, och när varken den eller knoppen känns 100 % så kanske man ska vila.....så, vila it is, och resten av veckan faktiskt.
Jag får nöja mig med promenader och romwod.....så det så!!

Av from-som-ett-lamm - 24 augusti 2016 09:21

Upp i ottan, fått i mig den första koppen, kollat nyheterna, romwodat och sökt en hel del jobb.
För en stund sen ringde telefonen och det var en vännina som jag arbetat med en gång i tiden, hon har hintat mig om jobb hos dom (skola i området) som café/dagverksamhets ansvarig (typ) och jag har sökt det och hört av mig men inte hört nåt...
Hur som helst så ringde hon för att höra med mig om jag fortfarande var/är intresserad.....OM jag är :))))
Så nu sitter jag här och väntar på att rektorn för skolan ska ringa och boka en jobbintervju.....tummarna, håll dom :)

Av from-som-ett-lamm - 23 augusti 2016 23:05

Vaknade i morse med träningsvärken från helv....likaså gjorde mannen min så vi bestämde oss för att skippa träningen och vila kroppen och ha en myskväll med serier och nåt gott :)
Men innan dess tog jag mig till Farsta C och mötte upp bästis, lunchade, fikade och pratade i två timmar, kikade runt lite och pratade ännu mer....precis vad jag behövde idag, vilken tur jag har som har så fina vänner i mitt liv <3

M hämtade upp mig och vi svängde förbi Jesses och åt middag innan vi åkte hem till soffan och serierna
Vilken härlig dag det blev :)

Av from-som-ett-lamm - 22 augusti 2016 22:27


Fick sällskap av gubben min.....mysigt att köra ihop.
Kyckling och aquarios fick avsluta kvällen :)

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards