Alla inlägg under juni 2013

Av from-som-ett-lamm - 30 juni 2013 00:20

Sicken bra dag det blev :)
Utsövda avnjöt vi en gofrukost och drog sen iväg till sickla och hämtade nya vardagsrums bordet.....assnyggt!!
Sen åkte vi hem till min älskade mormor och fikade med henne och min söta lilla mamma.....myspysigt <3
Jag drog till gymmet direkt när vi kom hem och M tog barnen ner till det lokala badet för ett kvälldopp. Middag och lördagsmys med krysset, barnspex och godis...en helt prefekt dag och kväll om ni frågar mig :)

Av from-som-ett-lamm - 29 juni 2013 09:04

I dag skiner solen och jag kom upp tidigare än vanligt, hänger med barnen och kollar sommarlov, M sover och ska få göra det ett tag till sen blire gofrukost :)
Vi ska åka en sväng till sickla och sen vidare till min mormor och min mamma, där ska vi fika i solen och njuta av varandras sällskap :)

Vad gör bi en dag som denna?

Av from-som-ett-lamm - 28 juni 2013 00:56

Allt har lugnat ner sig, morfar är piggare och bättre och mormor är lugnare och gladare...skönt!
Och kanske har jag accepterat att dom är gamla och att det inte är jätte många år kvar i livet, för dom. Även om jag inte vill det så förstår jag det....livet liksom. I helgen ska vi hälsa på dom båda....mysigt <3

I morse fick jag sova till halv tio och nu är jag kanonpigg och kl är snart tolv...!!
Har målat färdigt i Ns rum i dag och T har haft bästis på besök. Upptäckte löss på barnen......IGEN....avlusade och hysteri tvättade ALLT i tvättstugan, tränade och kraschade sen i soffan med min vackra man, jordgubbar och glass :)
Nu har min man somnat i soffan och barnens somnade för länge sen....kanske borde jag göra dom sällskap......?!

Gonatt!!

Av from-som-ett-lamm - 26 juni 2013 09:21

Mina fina barn är och köper nybakat bröd och yoghurt, det ska bli gofrukost här hemma idag :)
Och eftersom det är skit väder så kommer vi att måla i Ns rum idag....blir en utmaning att måla med tre barn men kul att dom får hjälpa till själva :)
Ikväll när M kommer hem ska jag ta en promenad upp till Globen och shoppa lite till min äldsta som inte har så mkt kläder, skönt att få lite egentid och gå och strosa :)
Veckorna innan vi åker är planerade med dejter med vänner och släktningar,nagelfix, hårklippningar, tvättid, fira födelsedag för lillsnorpan och packning :)

Förresten så har jag köpt gymkort på det nya gymmet 2 minuter hemifrån, för vårt bygge kommer helt klart dra ut på tiden och det blir ett bra komplement till vårt hemmagym när det är färdigt, och galet skönt att träna på ett gym igen :))))

Av from-som-ett-lamm - 24 juni 2013 22:24

Vill att det ska kännas, att det ska svida så jag inte glömmer eller låter bli att träffa dom innan det är försent. Jag sörjer redan deras bortgång och det är bra för mig, håller mig verklighets förankrad på ngt sätt.
Vi har setts alldeles för lite den sista tiden och nu tänker jag umgås massor innan det är försent. Och jag lär känna en annan sida av dom , en sida där där dom behöver mig istället för omvänt, jag brukar behöva och vara beroendes av dom. Det är skönt att dom behöver mig, att jag finns där för dom nu....som paybacktime eller nåt.
Har varit vid min mormors sida, stöttat, lyssnat, tjatat, lugnat och repeterat i 4 dygn och jag älskar henne ännu mer nu, även om hon stundtals är riktigt besvärlig ;)

I dag avlöste mamma mig och Micke tog med oss på middag och bowling, precis vad jag behövde, även om jag suger på bowling.....men va fan gör väl det, jag är en jävel på att dricka dagens ;))))

Av from-som-ett-lamm - 23 juni 2013 22:50

Hemma från en hel helg hos min mormor. Min man har varit med hela tiden, trots att han igentligen inte behövde....han är fin han, min man <3
Nu måste mormor klara sig ensam tills i morgon runt lunch då min mamma kommer och jag hoppas och håller tummarna så hon inte får för sig att åka och hälsa på morfar innan mamma kommit...kan ju sluta hur som helst.....burr!!
Även om det har varit en något slitsam helg så har det varit mysigt också, att få prata med och pussa på min lilla mormor, det var alldeles för länge sen.
Iaf så är jag galet trött och lite arg......
Arg på min moster som inte bryr sig om sina föräldrar. Som hela tiden skyller på andra eller annat istället för att ta eget ansvar. Som nedvärderar mig och min person hela tiden. Som är sjukt egotrippad och bara tänker på sig själv. Som istället för att hälsa på sin pappa på sjukhuset eller ringa och höra hur hennes mamma mår, väljer att supa ner sig i två dygn och har en ursäkt som, " min man är en elak alkis så då måste jag dricka för att bedöva mig"
Undrar lite om min moster är blond hela vägen in i hjärnan.........?????!!!!
Det absolut värsta är att hade det gällt pengar hade hon varit där varje dag för att få sin del.....blä!!

Skit samma nu ska jag försöka njuta av semestern, livet och familjen :)

Av from-som-ett-lamm - 22 juni 2013 21:39

Midsommarafton firandet avstannade helt, så klart!
Men vi handlade god mat och vitt vin, sen åkte vi till min numera ensamma mormor.
Vi åt sill, lax, köttbullar, prinskorv, ägghalvor och sommarpotatis och avslutade med en citron maräng paj....ja, jag vet inte så midsommar aktigt men det fanns liksom inget läge att baka någon smarrig jordgubbstårta :(
Det blev en sorglig men ändå fin och lugn midsommarafton och jag hade inte velat vara någon annanstans än där.
Och enligt min mormor har vi firat midsommar två dagar i rad nu, lite fördelaktigt ska det väl ändå vara med lite demens.

Hur var er midsommar?

Av from-som-ett-lamm - 22 juni 2013 14:54

Min underbara härliga morfar ligger där i sängen, smal, ynklig och frånvarande. Han fattar inte varför eller vart han är eller hur vi har kommit dit. Stundtals ler han och tom skrattar och då lyser hans gammal jag igenom, men för det mesta känner jag knappt igen honom.
Jag sväljer och biter ihop så käken knakar för att inte bryta ihop där framför min morfar eller framför min mormor.
Mormor är svag, konstant ledsen och orolig och stundtals extremt förvirrad.
Kämpar bort tårarna och inser att det här är jobbigare och gör ondare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards