Alla inlägg under juli 2015

Av from-som-ett-lamm - 31 juli 2015 08:35

Masade mig upp för en timme sen.
Nätter utan sömn börjar bli ett problem.
Jag vaknar mellan 2-5 ggr varje natt och har klimakterie svallningar/svettningar, Stapplar in i badrummet, öppnar fönstret och fläktar mig med ett burklock i fem minuter, sen tar det ju en stund att somna om och har jag otur kommer det en svallning/svettning direkt efter den första har gått över.....SUCK!
Klimakteriet suger verkligen!

I dag har jag(vi) en hel del att göra.
Möbler ska skruvas ihop, golv ska läggas, det ska sättas upp väggdekor, tränas, tvättas och sorteras strumpor.
Och som ni ser får jag "hjälp" ;)


Av from-som-ett-lamm - 30 juli 2015 19:44

I dag har jag gästas av världens bästa S, Vi har lunchat, fikat och pladdrat.....helmysigt <3

När hon åkt hem tränade jag på en regnig altan, bättre än ingenting.
Körde gårdagens WOD.


Sen la jag till 100 armhävningar och 200 russian twist med fem kilo.
Jobbigt men faktiskt inte så jobbigt så jag tog slut.....tack vitargo för det ;))

I dag firar jag och mannen bröllopsdag, fast ogentiles firade vi den i går.
Vi skulle tagit in på hotell och ätit middag i stan men M var rött så krasslig så vi avbokade det och köpte thaimat, godis och kollade film...mysigt och bra mkt billigare :)
Köpte en klocka till M och lustigt nog hade han köpt en till mig med....två själar samma tanke (eller nåt;) <3


Resten av kvällen ska ägnas åt att skruvas Ikea möbler (gästerna kommer på söndag), måla ett varv till i friggan och pussa på mannen min <3

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 28 juli 2015 20:24


Jag ökade i vikt och kände mig super stark idag med :)
Tror att jag fått lite hjälp av det här...


Även om jag känner mig stark så syns det inte riktigt än....visst det lurar muskler därunder men jag är långt ifrån där än....
Det e bara att kämpa på, och så kul som det här är är det inte ens jobbigt, bara roligt faktiskt :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 28 juli 2015 09:55

Knäböj 70-85%
15 min
3 e2m

3 varv 4time
50 D.U (skalning 150 enkla)
10 Kettelbelt sving med en hand
10 Pistols

Gjorde Extrajobbet som var;
2-3 varv
5 min run
1 min Squats med pinne över huvudet så tajt som möjligt
5 min AB
10/10 mobilitet övning som inte kan förklaras ;)
5 min rodd
1 min mobilitet övning fritt val

Genomförde 2 varv :)

Ökade i vikt på knäböjen till 35 kilo och skulle absolut orka mer, men vi lugnar oss och tar hänsyn till ryggen....skynda långsamt!
Övade lite D.U och hoppade 17 unbroken i går :)
Kettelbeltsvingarna med en hand var ny övning för mig så jag började på 8 kg men ökade efter första varvet till 12 kilo.

Är inne i en bra period med träningen, känner mig stark och uthållig.
Känner av ryggen minimalt.
Har börjat använda mig av aminosyror osv och faktiskt så funkar det bättre med energi under passen och återhämtningen efter....varför har jag inte börjat tidigare..?

Nu frukost och sen träning



Av from-som-ett-lamm - 26 juli 2015 15:57

Den här veckan har verkligen gått fort.
Redan söndag och i morgon drar barnen till sina andra föräldrar en vecka, sorgligt och tråkigt men lite nödvändigt, har en hel del att fixa med denna vecka :)

Friggan ska bli färdig, dvs spackla en till vända, måla, lägga golv och shoppa på Ikea, bla en Dagbädd.
Blir nog den här...


Först kollade vi på bäddsoffor men den bredaste bäddsoffan är bara 140, den här dagbädden blir 160 och är ju en säng, så förmodligen extremt mkt bättre och skönare att sova i än en bäddsoffa.
Golv köper vi också på Ikea, lutar åt det här....



Målar väggarna vita och sen pryder vi väggarna med någon av dessa....


Kommer bli assnyggt tror jag, kanske så snyggt så vi sparkar ut gästerna därifrån och sover där själva ;)) hehehe!!

I dag fick jag sällskap av min duktiga gubbe på boxen.
Teamwod och jag körde med E (en av tjejerna jag gick introkursen med) som jag gjort de senaste gångerna, och idag kände jag mig super stark, ni vet så att man nästan känner att man skulle kunna fortsätta en stund till när passet är över :)))
Fick mkt beröm och push av N (en av de två som har boxen) fast det får jag nästan alltid.....skönt att någon tror på mig...speciellt de ggr jag inte gör det själv ;)


Nu ska jag röja på övervåningen, slipa i friggan och sen slänga mig i familjehögen i soffan framför nya Jönssonligan.

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 25 juli 2015 23:47

I dag har vi fått mkt gjort.
Upp i ottan, snabb frukost och sen iväg för att slänga lite skräp på soptippen.
Köpte med oss lite (massor) chicken Nuggets hem och tjoffade i oss.
Sen var det dags för besöket och titten på kattungarna, (bara titta)
Vi "dog" sötdöden.......om 1 månad flyttar vår söta, fina, vackra nya familjemedlem, Odd molly in ?? <3



Nu får vi leva på vatten och bröd ett tag ;) hehehe

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 25 juli 2015 09:10

Alltså den här sommaren....eller ska vi kalla det vår/höst?
Jag blir nästintill deprimerad av det här tråkiga vädret och avsaknaden av solen får mig sur och tvär, och jag är inte ensam, tycker man stöter på människor lite överallt med ett jävla humör, utan tvekan har det med vädret att göra.
Är galet sugen på att fly landet med en sista minuten till solen men inga pengar finns till det så jag får snällt vänta tills nästa sommar då vi åker minst två veckor till Cypern.
Jag letar efter hus med egen pool med nära till hav och stad, inte helt lätt och det kostar en del, men eftersom vi är två familjer så blir det helt klart billigare än att boka charter :)
Och WOW vilka hus det finns!

Av from-som-ett-lamm - 23 juli 2015 23:03

Efter Kongo bongo passet vaknade jag med rikligt med träningsvärk och hade tänkt mig en vilodag men kunde inte motstå dagen roliga pass....


Och idag kände jag mig stark och ökade (minimalt men ändå ökade) vikterna på både clean n jerk och front squats till 25 kilo, hoppas jag kan/får höja ännu lite till nästa vecka och att ryggen grejar det :)
Jag kan inte riktigt göra t2b än, utan skalar och gör knä till axel.
Fortfarande 16 kg i kettelbelt Swingar och bär nog stanna där ett tag, kände av ryggen lite förra veckan då vi gjorde många övningar med kettelbeltet.
Inga strikta hspu utan smala armhävningar (på tå såklart)
En hel del skalning som ni ser, men det e ju det som är så bra med crossfit, tom en nubbie som jag kan göra det.
Btw så slog jag personligt rekord i dag och gjorde 16 D.U unbroken, har bara gjort 4 st innan, så jag är fett stolt :)))

Förutom träning (har ju annat i mitt liv;) har jag, T och O kollat hus att hyra nästa sommar då våra familjer åker två veckor tillsammans till (som det ser ut just nu) Cypern, hittade ett 170 kvm stort hus med privat pool, nära till hav och centrum och inte speciellt dyrt var det heller.....längtar redan nu :)))

Tjing, tjing!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards