Alla inlägg under december 2014

Av from-som-ett-lamm - 28 december 2014 15:25

Annandag jul och tjejerna åkte över till sin pappa och vi andra väntade in S och M och vi åkte till heron city för bio mys.
Började på O'Learys med god "nyttig" ;) mat...mums!
Vidare till sköna fåtöljer och Hobbit.
Filmen var sånär men sällskapet var toppen och vi hade en mycket trevlig kväll :)


Fick tillbaka tjejerna i går och spenderade hela dagen i huset.
J och S och bebisen kom över på lite fika, härligt att ses det var alldeles för länge sen <3
Åkte iväg och åt på nytt thai favvohak....mums!!


I dag har M provat på crossfit och bestämt sig för att börja tillsammans med M som redan tränar där, kommer få en fett tajt man till sommaren ...;))))))
Jag tog med mig tjejerna upp till gymmet och sen körde vi ett hårt tabatapass med S, kul och JOBBIGT som vanligt, M kommer ha en fett tajt fru i sommar....hehehe!


Resten av dagen och kvällen tänker jag spendera här.......

Tjing, tjing!!!!

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2014 14:15

I morse började jag dagen med att vinka hej då till tjejerna som ska fira jul hos sin pappa idag.
Tog sen en promenad upp till Gymmet och möte upp S, som körde skiten ur mig mig ett astungt multipass :)
Nu efter att betat av lagfarter och annat husmeck åker vi upp till Tyresö centrum och kikar lite på mellandagsrean.
I kväll blir det bio och middag med M och S.

Livet som ledig är bättre än bra :)

Av from-som-ett-lamm - 25 december 2014 21:43

Efter en mysig julafton vaknade vi alla glada men rätt så mosiga och trötta.
Solen tittade fram så vi tog en skogspromenad.
Krispigt, soligt och härligt.


Efter Lunch på rester som brukligt har vi mest degat omkring i pyjamasen, ja och byggt lite modellplan....vissa med mindre tålamod än andra ;)


I morgon ska det tränas och eventuellt gås på bio :)
Hoppas ni har det lika bra som vi har det
Puss

Av from-som-ett-lamm - 24 december 2014 19:26

Nu är glöggen uppdrucken
Julskinkan och köttbullarna uppätna
Julklapparna öppnade
Saffransbullarna doppade i kaffe
Och släkten har åkt hem
Aladdin asken påbörjad
Barnen är glada
Mannen är nöjd
Och mamman har bänkat sig framför Karl-Bertils julafton,och snart ska hon prova den här julklappen :)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 24 december 2014 09:47

från mig till er
God jul och gott nytt år
Ät gott, drick lagom, känn lugnet och lyckan över att umgås ledigt med familj och vänner över jul




Av from-som-ett-lamm - 22 december 2014 18:07

I fredags nådde jag någon slags brytpunkt.
Det har varit för mkt här ett tag.
Packa, leva, jobba, städa, vardagen, flytta, fixa julklappar, packa upp mm mm mm mm
Ja, jag vet, som man bäddar får man ligga.
Det blev ingen rolig julmiddag med bästis vänner, det blev ligga i sängen i fosterställning och gråta sig till sömns :(
Åkte med rödsprängda ögon till stallet på lördagen och avverkade 3 timmar på häst, varav en timme hoppandes över hinder.
Kanske var dumt att åka dit men det är där jag hämtar energi och jag lyckades skrapa ihop lite energi även denna gång :)
Vaknade av halsont och snorig näsa på söndag....lagom till jul....tack eller nåt!
Sjukskrev mig måndag och tisdag och har bara varit hemma och hasat omkring i fårskinns tofflorna och morgonrocken hela dagen, kramat barn och bakat lite.
Nu sitter jag hos frissan, får håret fixat och stirrar på en blek, trött och rödögd kvinna som inte borde vara jag....,
Ja, jag är ett jävla offer ........


Fick denna av finaste S, hon vet vad jag behöver, hon <3

God jul!!

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2014 12:53

I går kom samtalet från min så kallade chef (stockholms stad) som jag väntat på.
Hon ringde när jag stod på Ica, presenterade sig snabbt, frågade inte ens om jag kunde prata eller om jag hade tid, det togs för givet att jag kunde prata (?).
Sa sen i en rätt så hård och otrevlig ton att jag minsann bedrev verksamhet som jag inte var godkänd för och att jag kommer bli återbetalnings skyldig.
Samma kvinna som för ca 2 månader sen sa, när jag frågade, att jag skulle fortsätta bedriva min verksamhet som vanligt medan jag väntade in det nya godkännandet.
När jag påpekade detta för henne, snappade hon av mig med att hon minsan inte kunde komma ihåg allt hon hört eller sagt (???)
Fortsatte samtalet med att med en ännu otrevligare ton tala om för mig att kontraktet var fel då det stod att lokalen var en kontorslokal, ( när vi lagt på tog jag reda på att det är samma krav på kontors lokaler som på barnomsorgslokaler....?)
Hon fortsatte med att vi behövde bygglov för köket som var byggt, (vilket visade sig inte alls behövdes...?)
Sen som en sista slutpoäng (tyckte hon) gick hon upp en oktav i rösten och förkunnade att jag hade skrivit fel adress på ansökan, för jag hade ju flyttat och det var ju väldigt förvirrande för henne när det stod fel adress fast hon visste att jag hade en annan (?)

I går kände jag mig ledsen och lite arg.
Idag undrar jag vilka kriterier dom har när dom anställer på stockholms stad?
Kanske oproffsig, otrevlig och pinsam...??!!!!
Suck!
Tur att jag har världens bästa man som snabbt fixade ALLT idag och lite till.....tanten kommer inte ha en grej att klaga på eller slå ner på när hon besöker mig i januari :)))))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 16 december 2014 13:04

I morse unnade jag mig lite sovmorgon.
Välbehövlig efter att gått upp 5.20 hela förra veckan och i går morse, var onaturligt trött, I dag betydligt mkt piggare :)
Fixade nya naglar i går, lite juligare och kuligare ;)


I dag efter jobbet ska det tränas och min underbara pt och vän har skräddarsytt ett boxpass med fokus på armar och rygg....Nice:)
Efter det måste jag fokusera på att baka lite av det som skall ätas på julen.
Nästan allt har jag hittat på leilas blogg;

Saffrans bullar
SMÅ Mjuka pepparkakor som skall ätas med mögelost till glöggen, nytt för i år :)
Saffranskaka
Cinnamon chocolate chip cookies
Lakrits och chokladfudge
Polkagris biscotti
Resten tänker jag köpa, någon måtta får det fan vara ;)

Hur mycket bakar ni till jul?

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards