Alla inlägg under oktober 2011

Av from-som-ett-lamm - 31 oktober 2011 19:41

Jag har kännt mig onaturligt trött, hängig, känslig och har ökat i vikt trots att jag tränat o ätit rätt. Har trott att jag var sjuk eller att det berodde på mörkret och hösten......men jag hade fel, tyvärr :( Jag är gravid, Faaaaan jag som är i förklimakteriet och inte kan bli gravid?????Måste prata med mannen i kväll, nej vi ska inte behålla men vi behöver prata.....Over and out

Av from-som-ett-lamm - 28 oktober 2011 07:02

Städade arslet av mig i går.....eller jag önskade att ett par kilo hade rykt men inte då!!

Men det är iaf rent hemma :)))


Glad halloween på er allihopa   


Av from-som-ett-lamm - 26 oktober 2011 07:33

Var på släktkalas i helgen med hela familjen och träffade min moster som jag inte träffar alls nu för tiden.

Anledningen till det är att hon bröt med mig för att jag försökte hjälpa henne för att hon  redan då hade alkoholproblem och att hennes då nye man inte var bra för henne, bla för att han drack alldeles för mycket och också för att han är ett jävla as!!

Iaf så pickade, kritiserade och hånade min moster mig, vilket hon iofs brukade göra på den tiden vi umgicks, tyvärr föll jag in i gamla familjemönster och lät det vara istället för att bita ifrån :(

När vi skulle gå därifrån så frågade min moster om M kunnde komma och hjälpa dom att bygga om hemma hos dom???!!!  WHAT!????  Att hon fan har mage, hur fan kan puckot tro att vi ska hjälpa henne efter hennes skit dåliga beteende under flera år, dessutom har vi ju som sagt INGEN kontakt alls.

Han skulle inte ens hjälpa dom om han fick betalt, snacka om att vara helt ovetandes om sitt eget beteende, stackars stackars henne.

Bara för att ge ett litet smakprov på hur min mosters man beter sig, kommer här;

M och han står i köket, då öppnar han kylskåpsdörren och säger; undrar om dom har nån sprit hemma...sen tar han ett dricksglas med campari och häller i sig..........herregud!!!! Mannen har fan ingen skam i kroppen och så som min moster betedde sig i helgen så e hon fan inte bättre hon!!!

Och nej.....jag har ingen som helst förståelse  för att dom är alkoholister och det är "synd" om dom, det enda jag tycker är synd är att jag blir tvungen att träffa dom igen på nästa släktträff....och jag LOVAR, snackar min moster en massa skit igen ska jag trycka till henne ordentligt....fast när ingen hör ;)


Over and out






Av from-som-ett-lamm - 23 oktober 2011 11:42

Jävla fkn NetonNet    


Beställde en tv till min lilla mamma, en försenad födelsedagspresent, angav en annan leverans adress ( mamma bor uppåt ) så att jag INTE skulle få tvn hem till mig....men likt förbannat när beställningen var färdig stod det min adress som leverans adress?????? WTF!!

Nu får jag på måndag hålla på att ringa och tjattra om det här, känns ju så jävla onödigt att beställa via nätet då.....hade ju kunnat ringa och göra hela beställningen via telefon på en gång!!!!!

Irriterande som FAN, faktiskt!!!!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2011 09:27

Här är ett klipp från documentären Zeitgaist.......intressant!!



Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2011 09:04

Den största skrönan som någonsin funnits!!?

Historien om att det i himlen bor en man som födde en son som helade sjuka, dog, sen återuppstod och slog sen ihop sina påsar med farsan i himmlen.

Mannen i himlen skappade föresten jorden, alla djur och människan, och gav sedan människan fri vilja....?


Alla får tro på vad dom vill, och en del människor blir säkert lyckligare av att tro.

Det skapar väll någon slags trygghet också att tro att man inte levt förgäves, utan att man återföds eller lever vidare någon annanstans.

Personligen tror jag inte på att en man i himlen som vår skapare.

Jag tror på The big bang, varför....jo, det verkar mer logiskt bara, dessutom finns det bevis för att det var så det gick till!


För er som precis som jag är tveksam till religion finns det en utmärkt documentär som heter zeitgeist...

se den så förstår ni min poäng ;))


BTW....det finns människor som tror att förintelsen aldrig ägt rum, som tror att det var ett hittepå för att Judanran skulle ta över......Mhhhhh....va ska man säga liksom!!??


Over and out





Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2011 08:47

Hur trött får man bli!???

Det måste bero på att det blir mörkare, brist på solljus, kylan och självklart dendärveckanimånaden ;)

Eller så har jag svamp, alltså inte i hugget utan i kroppen......visste ni att det fanns!? Det visste fan inte jag, tydligen får man den i tarmarna/magen och det gör en sjuk....på riktigt...skit läskigt ju......och roligt, inte själva sjukdomen då utan sidan jag hittade info om den på, den var översatt från Engelska till Svenska med googelöversättaren hahahahaha!

Läs här om ni vill ha ett gott skratt:

http://www.yeastinfectioncure4u.com/sv/male-yeast-infection/



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2011 12:54

Nu är det den där tiden i månaden när jag förvandlas från lite smått bitter förorts- morsa till oströstlig och aggresiv eldsprutande drak-kärring!!!!!!!    

Inte kul för någon alls faktiskt....och framför allt inte för mig   

Jag förstår inte mig själv, jag är konstant frusterad, arg, ledsen och missnöjd med hela min uppenbarelse och till råga på det, så nästan MÅSTE jag äta massor med choklad under denna period, vilket gör mig ännu mer missnöjd.......att vara mig just denna vecka är inte ett straff jag skulle ge ens min bittraste fiende......(om jag nu hade någon)


Som grädde på moset är jag på riktigt trött på mitt jobb just nu....mest på hur mkt jag jobbar ( 11 timmar per dag) och att det runt lunch är superduper stressigt och att jag måste uppfostra andras barn typ!

Men jag känner alltid så här när vintern börjar komma och vi är mer inne, blir ju bättre när jag får lokalen såklart :)))

Bra där, en positiv tanke ;)


Over and out

från bitterf_ttan











Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards