Alla inlägg under juni 2014

Av from-som-ett-lamm - 29 juni 2014 17:37

Denna helg spenderade vi i Västerås. Vi bodde på hotell allihopa förutom S som bodde tillsammans med sitt lag i en skola.
Eller iaf första natten, sen blev det liksom lite för mkt för trollisen och då fick hon sova med mamsen :)
Efter den här cupen funderar vi seriöst på att byta klubb till S.
En av tränarna är ingen pedagog, för att uttrycka mig milt.
I pausen innan sista halvlek skällde han ut henne för att hon inte hade passat, tills hon började gråta.
Jävlar vad motiverad hon var sista halvleken....NOT !!!
Sen när hon snällt frågade honom om det var ok att hon sov med oss om hon kom i tid dagen efter så svarade han; klarar man inte av att åka på sånt här kanske man ska stanna hemma och tränat i fotbollen.
Allt det här hörde jag, fast det var ju såklart inte avsett för mina öron.
Jag tog upp det med den ledaren jag känner mest förtroende för.
Arslet som det gällde kände jag att jag inte riktigt kunde adressera på plats, det var jag alldeles för arg för och små grytor har ju som bekant stora lock.
Ska ta det med honom sen.

Hur som helst, Det var ju festival i Västerås så vi festivalade till sena natten på fredagen, de andra dagarna spenderade vi på kalla fotbollsplanen och varma hotellet :)
Här kommer lite bilder

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 25 juni 2014 11:52

Har drömt konstigt hela natten, gamla ansikten som behövt mig, jag har tröstat, lyssnat och "förlåtit" och känt saknaden.

Nu stjäl jag dom sista strålarna och trollis själ dom sista dropparna.
Snart är vi hemma hos dom vi älskar <3

Av from-som-ett-lamm - 24 juni 2014 21:25

Sista dagen i solen
Vi hängde vid poolen hela långa dan.
Avbröt endast för intervallpass, pedikyr och vattengympa för mig och fotboll och parkour för trollis.
Min kropp kändes så trött idag (inte konstigt har tränat varje dag här) och jag tror trollis kände lite likadant, luften gick liksom ur oss båda.
Beställde mat från restaurangen och åt på rummet. Kollade på TV4 play (perfekt) och svullade godis.
Nu måste vi packa lite och sen när trollis har somnar ska mamman kolla nån läskig film på paddan.

Kommer saknar solen, värmen och Kanarieöarna men saknar också dom där hemma så det ska ändå bli skönt att komma hem :)

[Bild]

Av from-som-ett-lamm - 23 juni 2014 23:39

Vår näst sista dag spenderade vi vid poolen på trollungens begäran.
Hon har badat, spelat fotboll, spelat vattenbruket och kollat film och käkat chips med nyfunna kompisar.
Mamman har solat, badat (minimalt), vattengympat och kört ett helt SJUKT intervallpass.
Instruktören skrapade upp oss från golvet efteråt....hjälp!!!
Undrar lite smått om sats instruktörer måste vara lite galna för att få jobbet....!?

På kvällen åt mamman oxfile och trollis åt pannkaka.
Tog sen en promenad upp till arguineguine centrum (ellervadmannuskakalladet) shoppade ännu mer presenter till alla där hemma och lite till oss med.
Stannade till en snabbis och kollade en del av showen på hotellet men bestämde att vi ändå hörde den från rummet och att vi behövde packa lite.
Sagt och gjort.
Nu sover hon, lilla ljuvliga barnet och mamman ska försöka göra detsamma snarast......gonatt!


Av from-som-ett-lamm - 23 juni 2014 15:29

Har väll aldrig sett så många vältränade människor på ett och samma ställe #kännermigfettotränad

Av from-som-ett-lamm - 23 juni 2014 00:00

Indiska mat, spelat upp minst 20 euro i spelhall, shoppat (igen) och fnissat åt snobbkapsylöppnare (vem köper såna?)

I morgon står sola, bada, träna och spela fotboll på schemat.
Nu, gonatt!!

Av from-som-ett-lamm - 22 juni 2014 14:40

I dag har vi hängt vid poolen och snart väntar en rad aktiviteter både för trollungen och mig.
Kl 14, lek i poolen (trollungen;)
Kl 16 fotboll för trollis och body pump för mig
Kl 17 core för mig, spela på paddan och vänta på mamman för trollis
Efter det piff.
Middag i puerto rico.
Kolla in lekpark/"tivoli" i pr.

Det kommer bli en lång men kul dag :)


Av from-som-ett-lamm - 21 juni 2014 22:35

Vi firade midsommarafton något annorlunda i år, jag och S.
Började dagen med 1 timmes asjobbigt aerobicspass med Galen satsinstruktör (hjälp)



Fortsatte dagen med vattengympa och glodde på svenska knasbollar ;) som skuttade till små grodorna kring den resliga stången (hehehe)


Fortsätter jag i den här takten kommer jag missa vassen i år ;)

Piffade oss och åt oxfile och efterätt.
S drack San fransisco och jag drack San Valentin.
Klockan tio orkade vi inget mer och gick hem och la sju blommor under kudden, eller, snarare sju gossedjur och femhundraelva kuddar ;)


I morse vaknade jag kl sju....och kunde inte somna om...suck!
Strandhäng och både jag och S har träffat nya kompisar.
Skönt för henne att leka med någon annan än mig och skönt för mig att prata med en vuxen.

Nu har vi ätit middag och ligger däckade på rummet, kollar solnedgång och fotboll.
I morgon är en ny dag..
Tjing,tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards