Alla inlägg under april 2016

Av from-som-ett-lamm - 29 april 2016 23:27

Det har varit en upptagen vecka.
Fix inför resan, kontraktsskrivning med nya jobbet :) fotbollsträningar, matcher, läxläsning, Fia-med-knuff, romwod, egen träning och allt annat utöver som disk, städ, matlagning mm


I morgon är det fotbollsmatch för N och boxen för mig, sen firar vi Valborg med "familjen" och tjejernas pappa och hans tjej.

På söndag åker jag och S på vår efterlängtade träningsresa, håll tummarna för fint väder, bra mat och roliga träningspass :)
Men först ett sten hårt pass på boxen i morgon.....I hate wallballs, tur att det bara är 100 var att göra....ehhhh....hahahahaa ;)

Gonatt

Av from-som-ett-lamm - 26 april 2016 20:28

Åh va jag längtar nu.
Om bara 5 dagar åker jag och en av mina bästa vänninor till Turkiet på träningsresa.
Det bjuds på crossfit (en gång per dag bara tyvärr) strechyoga, dans mm mm mm
Det är ungefär 26 grader på dagen och ca 20 grader på kvällen.
Jag har växt ur (?) nästan alla mina klänningar så förra veckan köpte jag lite nytt :)
I dag köpte jag lite grejer på Apoteket som e bra att ha med, en personlig favorit är Imodium, finns inget annat piller som funkar så bra på semester magen som det ;)
Nu är det bara packningen kvar och jag får hålla i mig för att inte börja redan i dag......


Av from-som-ett-lamm - 25 april 2016 07:49

Söndag=sovmorgon
Crossfit för kidsen och crossfit för oss, jag och M teamade, kul :)


Efter en snabb och något sen lunch åkte jag och M och hälsade på sväris och svägerska.
Barnen stannade hemma och slappade framför en söndagsfilm, tänk va stora dom har blivit :0
När vi kom hem hade barnen städat och gjort fint inför middagen, ja vi har väldens bästa barn <3 <3


I dag står träning och lite shopping inför träningsresan på schemat....
Senare I dag kommer S hem....som jag har längtat <3

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 23 april 2016 16:35

Veckan har gått i en rasande fart.
Jag och M har ätit på restaurang, shoppat lite nytt (bombajacka och lite annat till Turkiet resan:) jobbat i trädgården och jag har passat på att dejta S och prata av mig lite <3
Jag har fått svar på blodproverna och lämnat nya, ingen allergi som tur var :)
Jag har trotsat mina luftrör som inte är helt 100 än och tränat lite lätt.
I dag teamade jag med bästa S, roligt och sjukt jobbigt (trots att vi tog det lugnt) som vanligt :)


Nu är M och N på fotbollsmatch, T inne istan med sin bästis och S är i Barcelona med sin pappa.
Jag ligger i soffan framför True Blood och käkar ostbågar........det e trots allt lördag ;))

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 15 april 2016 14:29

I början på veckan fixade vi äntligen till kattgården, flyttade den och inredde den på ett vad vi tror katterna kommer gilla :)

Slutet på veckan har jag ängnat stora delar av dagarna med trädgårdsarbete, inte min favoritsyssla direkt, men nån måste ju göra't ;)
Hur som, har kvar två rabatter att rensa från ogräs, ett trädgårdsland att gräva upp och plantera potatis, morötter och rädisor i, plantera lite blommor här och där, kratta gräsmattan på både fram och baksidan och lite annat småfix.
Allt blir troligtvis gjort i helgen, om jag inte hostar lungorna ur mig innan dess förstås.

Förkylningen eller vad det nu är går aldrig över.
Så idag har jag lämnat prover för allergi, mot pollen och mot katt.
Hoppas verkligen inte att jag är allergisk mor katt :(


I går efter S fotbollsträning åt jag och tjejerna middag på o'learys i väntan på M och N som var på fotbollsträning dom också.
Även om det är bäst när hela familjen är samlad så var det Supermysigt att bara vara vi tre <3


I kväll blir det tacos, jordgubbar och let's dance junior (barnen har en kompis som är med:)

Trevlig helg!!

Av from-som-ett-lamm - 13 april 2016 09:51

I går sprack bubblan.
Närmare bestämt S skolbubbla, om hur hon känner sig värdelös, retad, utanför, annorlunda och hatad.
Jag har märkt det lite i hennes humör och beteende de senaste två veckorna.
Jag vet att en liten del beror på att det snart är lov, Hon brukar alltid bli orolig och känsligare några månader innan sommarlovet, vilket inte är ovanligt för barn med adhd.
Men hennes känslor måste trots det tas på allvar.
Vi pratade länge igår, hon grät och berättade och somnade till slut lugn och tröstad.
I dag skrev jag ett brev till hennes lärare och eftersom det är en superbra skola så räknar jag med att hon hör av sig omgående så att min trollungen kan få hjälp <3

Efter frukosten hittade jag som en händelse en dokumentär (gympaläraren avsnitt 3, SVT play) om hur barn med adhd har det i skolan, mitt hjärta går sönder när jag blir påmind om hur barn med adhd har det i de skolor där varken skolledning eller lärare har kunskap och i viss fall ointresse om hur barn med funktionshinder kan få hjälp att klara skolgången utan att känna sig värdelösa och hatade.
Vi har tur, eller S har tur, hon kommer få både det stöd och den hjälp hon behöver, för det är självklart i den skolan hon går i.
Mina tankar går till de barn som har det så här hela tiden, som inte får den hjälp och det stöd dom behöver.


It breaks My heart :((((

Av from-som-ett-lamm - 13 april 2016 07:57

I morse började jag nästan lipa när jag vaknade och kände mig sämre än i går :((((
Jag knaprar vitaminer mm mm och idag fick jag tips om manuka honung, får helt enkelt köpa det idag och trycka i mig för nu e det fan inte kul längre!!!
Dessutom tänker jag boka en tid hos läkaren (igen) för att kolla allergi och stafulyckoker!!!
I dag får jag helt enkelt ge fan i trädgården och vila (hurdetnuskagåtill) så mkt som möjligt.....

Host, host!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 april 2016 08:36

Jaha, tog två dagar och två pass på boxen så blev jag sjuk igen :(((((
Det var väll den segaste influensan (ellervafandetnuär) jag någonsin varit med om.
Först sjuk sen frisk och sen sjuk igen efter 1-3 dagars frisk, inne på 4e veckan nu och det är fan inte ok!!!!
I går åkte vi upp till hälsokosten här i byn och köpte astaxsin och enchinaforce, dessutom petar jag i mig diverse vitaminer, ingefära-dryck och coldzyme så nu jävlar ska skiten bort för alltid, så det så!!!

Nu är det te veckor kvar till min och S träningsresa och eftersom jag vill vara i bra form tills dess så är det sockerstopp och inget slarv med maten fram tills dess och så fort jag är frisk blir det till att träna minst 5 ggr per vecka och pressa in så många högintensiva pass som möjligt under veckorna fram tills vi åker.
Men en så länge e jag ju sjuk så idag blir det annat, möblera om på S rum, flytta kattgården och påta i trädgården :)

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards