Alla inlägg under februari 2018

Av from-som-ett-lamm - 28 februari 2018 21:07

Sov till tio i morse och har spenderat dagen med att städa, plocka lite, handla och packa.
I morgon åker jag till min mamma, vi ska begrava min älskade mormor.
Jag skulle åkt hem på lördag fm men var tvungen att boka om biljetten då det blev strul med kattvakten så nu ska jag åka redan vid sju på lördag morgon, tog in på hotell på fredagen så jag och mamma slipper gå upp fem redan.

Har lyckats med att träna idag också, tungt men har äntligen hajat att om jag spänner bålen när jag gör OHS så kan jag ha mer än 30kilo på ;)))) har bara tagit tre år att fatta (Hahahaha)
Dagens var tung som attans, men såklart rolig :)
16.1
20min. Amrap

* 7.5m overhead walking lunge 30/43
* 8 burpees
* 7.5m overhead walking lunge 30/43
* 8 chest-to-bar pull-ups

Hann med nästan sex varv, hade pullupsen kvar...attans!
Nu ska jag kika på tv en stund, sen är det tidigt i säng, upp i svinottan i morgon.....gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2018 15:35

Jag och frugan får sällis på träningsresan av våra fina vänner från boxen, bästa gänget :)))))
LÄNGTAR

Av from-som-ett-lamm - 27 februari 2018 10:02

I går vaknade jag med tidernas huvudvärk så jag tog det lugnt på fm.
På eftermiddagen kände jag mig bättre och åkte in till globen för att fika med S och köpa ett par vinterkängor på stadium.
Trevligt och skönt att komma hemifrån ett tag :)

Åkte direkt till boxen, där det var benböj, det kändes bra även om det tyngsta jag lyfte bara var 60 kg.
Tragglar på med sjukgymnastiken och i går plågade jag mig själv med rollern (ajsomfan)


I dag ska jag försöka få lite gjort här hemma, bla mäta upp vad alla tavlor osv ska hänga och försöka få upp skjutdörrarna till garderoberna :)

Av from-som-ett-lamm - 25 februari 2018 21:40

I morse ringde klockan vid nio, skönt med sovmorgon :)
Efter en lång frukost framför tvn masade jag mig iväg till frugan för att väga mig och för att åka med dom till boxen.
Hade gått ner 1;5 kg, bra ju och då har jag i princip bara låtit bli socker under veckan och ätit nyttigt :)
Teamade med frugan
100 KB svingar 20 kg
100 gobblets squats
100 burpees
200 situps med medball (6 kg)
100 pushups

Vi var klara på 20 min och var snabbast av alla, och också äldst av alla ska tilläggas, inte helt dåligt om jag får säga det själv :)


Vi Duschade på boxen och tog sen bussen till Farsta C lunchade och fyndade lite på rean och åkte sen hem.
Kvällen har jag legat raklång i soffan och kollat på ny serie och tryckt i mig vindruvor som substitut för socker, kämpa kämpa!

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 24 februari 2018 21:39

I torsdags och fredags hade eleverna ledigt och vi lärare var bokade på samtal med de föräldrar och elever som ville komma och prata om antingen sin utveckling i ämnet eller mentorssamtal.
Estisiskt ämne vilket är likamed få samtal (iaf om man jämför med kärnämnes lärarna)
Så jag Hann med att plocka och städa i hkk köket och det va ju perfekt, skönt att gå på lov och ha ett städat klassrum när man kommer tillbaka :)
Chefen bjöd på AW på fredagen och jag stannade på ett glas


Super roligt, så roligt så jag var tvungen att skynda mig hem till mina kära vänner som skulle komma över.
Myspys hela kvällen och när tjejerna gick (läs ragglade) hem så kände jag mig en aningens berusad faktiskt ;)

Upp tidigt, frukost och promenad till boxen där Open drog igång, vi har en hel del starka personer på boxen :)
Passade på att köra lite sjukgymnastik (för ryggen) och tränade sen ett eget pass medans dom andra körde teamwoden.


6 min KB Farmers walk 24 kg x 2
1 min vila
6 min Weight hold over head 10 kg
1 min vila
6 min KB front rack hold 12kg x 2

10min
AB all out 30s burpees 30s
Vila 1 min
Repet

Btw, mitt ex dök upp på boxen och jag trodde verkligen att jag skulle reagera med någon slags känsla (arg, irriterad, stressad) när jag såg honom men ingenting, kändes som vem som helst kom in på boxen, skönt!










Kvällen har jag spenderat framför tvn med den här filuren i knät :))))

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 20 februari 2018 22:39

Seg dag på jobbet.
Väl hemma la jag mig i soffan direkt och somnade (?) och sov som en stock i 30 min.





S kom hem och vi gjorde middag, T kom hem sent pga träning (dans) och efter hon hade fått i sig lite mat gjorde tjejerna sina knäträningar och efter det hamnade vi i en stor hög i S säng pratandes om drömmar, känslor mm.
Kvällar som dom här <3 <3

Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2018 22:28

Dagen på jobbet bara susade förbi, tidigt hemma eftersom jag inte tränar just nu. Ryggen var riktigt illa i morse men känns betydligt mkt bättre nu :)
Efter middag och läxläsning hamnade vi på Facebook och kollade igenom gamla bilder.
Värsta nostalgitrippen :)


Tidigt isäng så nu lär jag väll iaf försöka sova
Godnatt

VV

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2018 22:51

Sovmorgon till tio, nice :)
Lång frukost framför tvn med tjejerna.
Efter lite fix hemma medans tjejerna var på kalas drog jag till S för att låna hennes våg.

Har inte vägt mig på super länge, minst ett år iaf.
Hjälpte sen S att bli medlem i VV.
Vi har bestämmt att vi måste få kontroll på vad vi äter, vi äter båda för lite i förhållande till vad vi tränar (tror jag) och iaf jag äter alldeles för mkt socker, allt det kan kontrolleras via VV, det ska bli skönt att få tillbaka kontrollen över slarvätandet :)
Hur som är vikten egentligen oviktig (hehe) men ändå kul att ha en före och en efter vikt även om målet är någonting annat.
( Fast det är klart det skulle ju vara kul om musklerna syntes lite mer när vi åker om 5 veckor än vad dom gör nu, det är ju ändå ett träningsmecka vi ska till ;))))


Resten av EM/kvällen har det pluggats (dom) förhörts(jag) och tittats på film (vi).



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards