Alla inlägg under juni 2011

Av from-som-ett-lamm - 27 juni 2011 12:17

Panikar lite.......

på onsdag skall jag till sömmerskan för att sy in klänningen över brösten, har ju som bekant mindre bröst numera :)  panikar inte över det utan mer för att jag måste bli av med allt mensvatten jag har i kroppen tills dess annars måttar hon ju fel.....ghaaaaa!

panikar också över att vi bara har fem veckor på oss att sätta dansen.....

panikar över att ringarna inte är inlämnade för gravering.......

panikar över att botkyrka buss inte hört av sig......

panikar över att jag inte lärt mig vigselorden.....

PANIIIIIIK!!

Av from-som-ett-lamm - 27 juni 2011 07:27

Äntligen är solen i här och i morse på nyheterna sa dom att ett högtryck är på väg :)

Jag står inte ut utan solen, vi stackare i det här landet skulle verkligen behöva lite mer av den varan, så kanske vi blir lite gladare ;)

Bara två veckor kvar till semester och guuuuu va jag längtar.....har inget direkt planerat, förutom bröllopet såklart, men kanske en sista minuten blir av v 28 :)


Hade en asskön midsommar, åt god mat, drack sött vin, spelade kubb, skrattade och kom isäng i tid :)

Har inte fått nånting viktigt gjort i helgen....skönt, verkligen skönt!

Var ute på Rönninge Gård och kollade kapellet och dansgolvet och tyvärr så får vi inte plats att dansa thriller som vi hade tänkt :( men på ett sätt bra, vi har fullt upp med "bröllopsdansen", mycket att lära kvar och nu är det bara fem veckor kvar tills den och vigselorden skall sitta....nöta, nöta, nöta.....

Kapellet var lite "ruffigt" men jätte charmigt, känndes litet vilket gör att våra nära o kära kommer nära och vigseln blir mer intim. Hela Rönninge Gård har charm, bor i väggarna på nåt sätt och i det äldre paret som äger och driver det, ville bara stanna kvar och lyssna mer på dom...dom hade så mycket att berätta :)


Over and out







Av from-som-ett-lamm - 23 juni 2011 12:27

Alla andra bloggar har någon slags diss o hiss, bra o dåligt osv.....kanske borde jag me...


Good shit:

Lång ledighet

Dans

Vänskap


Bad shit:

Trötthet

Magkatarr

Skitsnack




Av from-som-ett-lamm - 23 juni 2011 07:34

Svensk sommar....fantastisk när solen skiner men så jävla trist och tråkig när det bara är grått och regnar HELA tiden :(

Försöker hitta en billig eller iaf rimlig resa till solen vecka 29, kanske blir det Barcelona en weekend eller en hel vecka i Turkiet, spelar ingen roll igentligen....MOT SOLEN!!


Ser fram emot midsommar som vi ska fira med fina vänner, blir kvar i stan och det känns helt ok, hade varit lite småjobbigt att sitta på landet och inte kunna vara ute för allt regn!


Har lite bröllopsbestyr kvar. jag måste lämna in ringen, den är för stor sen ska den ju graveras också, M ska köpa en ring han med som också ska graveras (heter det så?)

Klänningen skall sys om, den är lite för stor över brösten (märklig känsla att brösten helt plötsligt är för små)

Träna, träna och nöta in danserna, det var sjukt mkt koreografi att lära sist vi var på dansklassen...men det ska nog gå...mhmm...allt går ju för en perfektionist ;)


over and out


Av from-som-ett-lamm - 21 juni 2011 07:19

Andra dansklassen är i kväll :)

I går tränade jag, M, toastmastern och Ms bestman på en annan överaskningsdans....hysteriskt roligt faktiskt!!

Har glömt bort hur roligt jag tycker att det är att dansa...i just LOVE it!!


Nere på 65 kilo nu....inte ens svårt faktiskt, MEN så fort jag ska ha min mens så sväller jag upp som en ballong och går upp minst 3 kilo (blä) och med min vanliga otur får jag väll mens på bröllopsdagen    skulle inte förvåna mig alls faktiskt!


Fullbokad vecka, i går var det dans på schemat i kväll likaså, onsdag är det nagelfix...föresten så måste jag hitta en ny nagel"tjej", den jag har nu är på riktigt dålig, hojjta till om ni vet någon!

På torsdag har jag inget uppbokat men en fika med T skulle inte vara helt fel, det känns som en evighet sen vi sågs :(


Shit vilken tråkig blogg det här blev.......


Av from-som-ett-lamm - 20 juni 2011 07:39

Märkligt.....

Finns en person som verkar ha en "issue" med mig utan att jag själv är iblandad!!?

Har aldrig haft nåt emot personen, inte heller haft ngr åsikter om *h*, känner ju inte ens *h*.....mhmmm....märkligt!!??


Har haft en skön helg trots det urkassa vädret!!!

Till fredagsmyset hyrde vi en film sen låg vi i en stor myshög och kollade film och käkade popcorn.

På lördagen gjorde jag en ny tattuering medans M och barnen hängde i en park!

I söndags var vi hos min mormor o morfar och käkade lunch...barnen höll på att riva halva lägenheten :/

Helgen gick på tok för fort......nu är det en arbetsvecka med hur mycket inbokat som helst....både kul o blä!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 18 juni 2011 20:09

Sjukt tempo denna helg!

Fredagsmys som slutade med att jag o M somnade bara en halvtimme efter barnen dreglandes i soffan...

Lördagen började jag med att träna en timme...duttiga jag....sen åkte vi o köpte kalaspresent, körde mig till tattueraren och Ms son på kalas, M o tjejerna hängde i en park hela dan, käkade glass o lekte, sen hämtades jag o sonen upp, middagsfix som blev färdig thaimat...orkade inte laga mat, bara sååååå trött efter att ha blivit "plågad" i 3½ timme.

Sen var det kväll o dax för tv o lördagsgodis....I morgon är det söndag o sen är helgen slut...vart tog helgen vägen liksom!!!!???


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 15 juni 2011 21:29

Övade dansen i går och vi är fan grymma, Inte grymma som i proffsgrymma mer som amatörgrymma ;)

Det är iaf sjuuuukt roligt, och vi bara MÅSTE fortsätta till nästa termin :)


Var o hade ett sista utvsamtal med min yngsta på dagis, hon börjar ju i 6års i augusti.

Efter det samtalet stannade vi (jag o hennes pappa) för att dom har gjort en kartläggning på henne, dom hade inte skrivit nåt som vi inte redan visste...men...det e fan inget kul att höra att hon e arg hela tiden på dagis, att hennes beteende blivit värre, att hennes självförtroende är sämre, att hennes humor och skratten inte riktigt finns där nu...inte lika ofta iaf, att hennes utbrott är flera och svårare att kontrollera....

Allt det här visste jag ju, jag lever ju med henne varannan vecka, men det är ändå hjärtskärande att höra, inerst inne har jag väll alltid hoppas att jag skulle haft "fel", att det bara skulle ha varit jag som trodde det var fel på henne.....nu när tom dagispersonalen håller med känns allt mycket mer "på riktigt".

Fördelen med deras utlåtande är att vi kan använda det när vi tar kontakt med NAgruppen efter sommar, det lägger tyngd bakom det vi säger, berättar o observerar om henne, som ett stöd.

Att personalen var så ärliga o raka och verkligen gav oss en sann bild av hennes beteende o att dom dessutom erbjöd sig att vara där även efter hon slutat hos dom är jag evigt tacksam för......

Efter sommaren ska jag ringa NA gruppen en gång i veckan tills dom börjar utredningen så min älskade fina dotter får hjälp innan hon börjar skolan.....


Over and out


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards