Alla inlägg under september 2012

Av from-som-ett-lamm - 29 september 2012 10:55


 


3/12 19.00 ska jag och sötaste Sarah gå och se Svansjön,FREDRIK "BENKE" RYDMAN/ SVANSJÖN

och ingen är gladare än jag Jiiiiipppiiiiiiii   


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 29 september 2012 08:46

So You Think You Can Dance

Älskar programmet och har fått nya favoriter....


UNDERBART......rörd till tårar



WOW


Ni hajjar vem som är min favorit.....hon är fantastisk!


OMG


Vackert


Craaaaaaazzzzyyyyyy

E L I A N A


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 28 september 2012 22:41

Inte för att skryta utan mer som ren information om mig. När jag tittar på deckare, thriller vilken film som helst där man ska försöka lista ut något, tex vem mördaren är eller liknande så brukar jag veta först av alla och väldigt tidigt in i filmen. Därför tycker jag att filmer där jag inte fattar förens i slutet är de allra bästa, och en sån såg jag ikväl.....mycket nöjd! Kan rekommendera Red lights, sjätte sinnet och the others det är alla tre filmer man inte hajjar på en gång...... Over and out

Hen

Av from-som-ett-lamm - 28 september 2012 08:52



 


Genus perspektiv.....

Börjar det inte kännas liiiite överdrivet nu!??

Är det en språkfråga där vi inte ska kunna sätta ett pronomen utifrån kön så känns det ju som....varför?

Jag är en hon, min man är en han....kan vi inte bara få vara det?

Är det en fråga för kommande generation där våra barn ska växa upp i ett jämnställt samhälle så räcker det knappast med att ändra ett ord, jämnställdhet handlar ju mer på hur vi ser på varandra inte vad vi kallar varandra.

Och varför gör det något om tjejer har rosa och killar har blått?

Om våra barn växer upp i en familj där mannen och kvinnan inte är jämnställda, ja,då är det det dom lär sig.

Vi ska göra det vi är bra på i den relationen vi lever i, och om det innebär att kvinnan är bättre på att sy och att mannen är bättre på att snickra då är det så, det är ju hur vi är mot varandra våra attityder och våra erfarenheter som bestämmer hur jämnställt vi lever.....svårare än så är det faktiskt inte!!


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 27 september 2012 13:14

 Och tänk att jag missar dom när dom är här :(((((((

Av from-som-ett-lamm - 27 september 2012 12:52

Böt bank för ett tag sen och sedan dess har INGENTING fungerat, så nu tänker jag byta tillbaka och det snabbt som fan   


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 27 september 2012 08:12

Redan torsdag, den här veckan har rusat förbi, swishhh!

Har inte gjort mycket alls denna vecka, så tvättkorgen har växt och dammråttorna är stora som hundar....pust!

Så det blir till att skärpa till sig och ta tag i både tvätt och städning redan idag....booooring!

Städhjälp anyone??




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards