Alla inlägg under mars 2017

Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2017 18:45

Slutade tio i fredags....ja ni läste rätt :) Var femte fredag jobbar vi bara fyra timmar, mellan 6-10.
Hade bokat både hår och fransfix.
Sen hämtade M upp mig och vi åkte hem till mig och hämtade småmissarna.
Spenderade sen både kvällen och natten hos honom, åt god mat, kollade film, badade och blev firad i förväg <3



Klev upp relativt tidigt och åt gofrukost.
Åkte hem och slappade en stund, städade och handlade, sen kom tjejerna.en skön kväll med ett skönt gäng <3


I dag har vi sagt hej då till pensionärskatterna, dom flyttar till ett par som bor i hus med altan och skog nära inpå, dom kommer få det mkt bättre än dom skulle få hos ngn av oss, men trots det så svider det lite i hjärtat :(



Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2017 19:53

Har insett efter första barnveckan i nya lyan att det inte kommer hinnas med att åka till boxen under barnveckan.
I dag tecknade jag medlemsskap på sats i mina nya hoods, till både mig och äldsta dottern.
Så Varannan vecka blir det ingen crossfit men gym med dottern min (mysigt<3).
Jag tänker försöka ägna dessa tillfällen till att komma igång med att springa, rehaba knäna och bygga upp musklerna i den övre delen av ryggen (har så svårt att få kontakt med dom musklerna och är dessutom supersvag där).
Det kommer kommer kosta en del varje månad att träna både här och där, men det skiter jag i, jag gör ju inget annat som kostar pengar direkt, är ju ingen festprisse längre direkt ;)

Apropå fest, på lördag har jag några sköna tjejer över på lite plockmat och vin, några från boxen och några "systrar" från livet innan boxen ;) kommer bli super trevligt.
Dessvärre kan inte "frugan" komma :( men vi hann med en lunchdejt i dag, supermysigt <3

Apropå frugan så tävlar vi igen i slutet på maj :)))))) och nääääää, vi kommer inte vinna men vi kommer ha roligast, precis som vi hade sist :)

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2017 17:02

Sjuk...igen.....blä!
Fast inte helt oväntat med 70 nya ungars baciller som nyses och hostas på en ;/
Och på den här arbetsplatsen skickar dom hem en om man e sjuk, snacka om att ta hand om och bry sig om sina anställda :)
I morse hade jag feber och även om jag kände mig piggare med en alvedon i kroppen och bestämde mig för att jag orkade pallra mig iväg till Ica så var det trots det ingen vidare upplevelse :0
Är hemma i morgon också och hoppas jag kan gå och jobba på fredag iaf.

Om jag saknar träningen...mhmmmassor :(

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 19 mars 2017 23:01

Jag trivs att vara ensam samtidigt som jag saknar vår familj.
Idag har vi haft en underbar dag tillsammans hela familjen.
Och i stunder som dessa undrar jag va fan jag håller på med och blir livrädd när jag tänker att jag ska förlora allt det fina, all kärlek pga att jag är som jag är.
Livrädd för att M inte ska orka vänta in mig och mitt skit psyke.
Livrädd för att han ska bestämma sig för att han inte vill längre.
Nu är det jag som våndas, inte mer än rätt om du frågar mig....

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 16 mars 2017 21:12

Tiden går
Jag mår bättre men inte helt ok
Ena dagen ner och andra upp
Jag har tränat sparsamt, svårt att hinna med i allt annat som ska fixas
Fixa Tv
Avtala om El
Handla
Diska
Laga mat
Spika upp tavlor
Hänga upp gardiner
Tvätta
Mm mm mm

Men nu börjar bitarna falla på plats
Och nästa vecka blir det träning för hela slanten :)


Av from-som-ett-lamm - 9 mars 2017 18:08

Jag springer omkring som en yr höna.
Jobba, träna, handla, packa upp, städa, tvätta mm mm mm
Ibland känner jag svajet, det där som kommer innan panikångesten, andas...andas.
Vill bara vara, boa in mig, vara ensam, samtidigt som jag räds ensamheten, så dubbelt.
I dag valde jag bort träningen och bestämde mig för att bara vara, nu sitter jag här och känner mig stressad.
Har varit här förut, så nära att springa rakt in i den berömda väggen....igen.
Knaprar atarax men stressen i kroppen är så hög så jag känner inte ens av dom.
Blir stressad av allt, katterna, Ms ångest, barnens tjat och jobbet.
Det är för mkt av ALLT och jag måste LANDA.

Av from-som-ett-lamm - 5 mars 2017 22:28

Vi var inte så många men flytten gick som på räls, tog allt som allt 4 timmar och då blev dessutom hela köket uppplockat i nya lyan :)
Ovärdeligt hjälp <3
Jag stannade inte till en enda gång och kände efter, hade blivit alldeles för tungt och jobbigt då.

När alla åkt och bara vår extra familj var kvar bestämde vi oss för att ge upp för dagen, tog en promenad och handlade frukost, åkte sen hem till dom och åt hemmagjord pizza, drack lite vin och kollade mello.
Blev sent men eftersom vi numera bor så nära var vi hemma på ett kick :)

Sov halvtaskigt men ändå helt ok för att vara första natten på nytt ställe.
I morse åt vi vår första frukost i vårt nya kök, mysigt faktiskt :)
Har lyckats packa upp varenda kartong och varje sopsäck (minus S sista kartonger som hon inte orkade ta idag) och kvällen har vi ägnat på madrasser framför tvn med film och choklad :)
Nu är det meningen att jag ska sova....så godnatt :)

Av from-som-ett-lamm - 2 mars 2017 12:58

Skrev kontrakt i går på liten svindyr tvåa vid Globen, dubbel känsla, dyrt samtidigt får jag ha den i minst två år och vem vet då kanske jag har fått ett förstahands kontrakt någonstans :)

I dag har jag suttit i telefonkö hela FM, allt klart med hemförsäkring, tv, el mm minus att jag var tvungen att åka till Haninge och 3 för att fixa en router som inte funkar :( det har jag ju tid med :|



I em/ kväll hade jag tänkt träna, men tveksamt om det hinns med, har lite packning kvar och i morgon jobbar jag ju....
För övrigt känner jag mig arg som ett bi och i går fick jag mens (välkommen tillbaka efter 6 år:( kanske hänger det ihop, kanske inte, vem fan bryr sig!!!

Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards