Alla inlägg under december 2018

Av from-som-ett-lamm - 30 december 2018 22:14

Mellandagarna har flygit förbi och i morgon är det bara en vecka ledighet kvar.
Tjejerna åkte dagen efter jul men i torsdags möttes jag och T upp och kollade in mellandagsrean och käkade lunch ihop super mysigt <3
I går kväll tittade S förbi här, under något tråkiga omständigheter dock, hon och T hade ljugit om att dom använt hjälm när dom åkt skridskor, hur som helst, lång historia, det slutade med att S kom hit ledsen, arg och ångerfull. Efter vi pratat och hon lugnat sig stannade hon här och hon och jag hade en jätte fin kväll <3


Annars har jag mest slappat, fixat lite hemma, städat och tränat såklart, en hel del :)




I fredags var det dags för efterlängtad tjejkväll hos T, hon bjöd på köttbullar och bubbel. Som jag skrattar med dom här människorna ( och svettas då och då ;)
Träningen har verkligen gett mig så mycket mer än välmående, den har gett mig ny vänskap också <3
Hur som, vi åkte in och gjorde stan osäker i några timmar och avslutade kvällen med donken och buss hem.
Supertrevligt som alltid i dom hör donnornas sällskap :)




Nu stundar nyårsafton och som det såg ut i början på den här veckan så verkade det som att jag skulle sitta själv, men tydligen hade jag blivit inbjuden till en nyårsfest för länge sen, så nyårsfest här kommer jag :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2018 00:16

Dagen före julafton körde vi all in med bingolottos uppesittarkväll och vann såklart INGENTING ;)
S fick feber och somnade i soffan, andra året i rad som hon är sjuk på julafton :(

Men Julafton med mina tjejer blev trots det magisk, såklart, vad skulle en jul med dom vara annat än magisk.
Vi tog oss en rejäl sovmorgon och medans dom mornade sig fixade jag frukost. Till frukosten fick dom en varsin klapp, en pyjamas passande nog då vi bestämt att vi skulle mysa omkring i pyjamas hela julaftonen :)
Jag tog en promenad och handlade lite julmust och några extra småklappar till tjejerna.
Fika och julfilm sen blev det Kalle.
Efter Kalle åt vi julmat och öppnade klappar, tog en stund eftersom vi hade varit duktiga och rimmat på allihopa.
Avslutade kvällen med prat om ditten och datten, film, choklad och skratt.
Och Även om det bara var vi tre så var det den Bästa julen på länge om ni frågor mig <3



I morse efter frukost åkte dom till sin pappa och jag drog till boxen och körde ett ett egensnickrat pass med polisen :) kändes tungt att träna dagen efter så mkt onyttigt ätande, kondisen är ju inte heller på topp då jag varit sjuk och precis kommit igång med träningen igen, men jag gjorde mitt bästa och är jäkligt stolt över att jag inte fegade utan körde RX på cleansen :)))))

Nu är det natti natti här, i morgon står träning och lite annat jox på schemat, tjing, tjing!


Av from-som-ett-lamm - 24 december 2018 00:32

Sista arbetsdagen var i onsdags och även om jag gillar mitt jobb så kändes det som en befrielse att gå på ledighet.
Tjejerna kom i måndags och Vi har inte gjort många knop sedan onsdags.
Jag har lagt en del tid på träning och på att shoppa de sista julklapparna. Idag har vi städat och handlat det sista, nu kan julen komma :)

Av from-som-ett-lamm - 11 december 2018 22:17

Jaha, ny vecka och en utan tjejerna, jag lider verkligen när jag inte är med dom :(
Vi hade en härlig helg, bakade bullar och lite julgodis hela lördagen och avslutade med ett parti monopol och slappade framför friends på söndagen.
Nästa gång dom kommer till mig är det nästan jul, kan inte fatta vad fort det går :0



Denna vecka består som alltid, när tjejerna inte är här av träning och häng med vänner.
Tränat både måndag och tisdag, i morgon är det lucia på tjejernas skola och T är med i luciatåget så en lär ju åka dit och kolla :)
Torsdag ska det städas här hemma och om jag hinner så tränar jag också :)
Fredag är det personalmiddag/fest och på lördag är jag bjuden på pepparkaks-hus-tävling-fest hos fin vän :)
Och såklart ska det tränas....heeeela helgen, så jäkla mycket pepparkakor jag trycker i mig hela dagarna på jobbet så lär en ju ligga i ;)

Av from-som-ett-lamm - 5 december 2018 09:13

Hostan som aldrig ville ta slut har tydligen drabbat mig.
Jag kände mig så pass ok att jag traskade upp till boxen i måndags och körde eget i ett lugnt tempo, det blev ca 30benböj på olika vikter och ca 60 utfallsteg med medball, i går var det kämpigt att gå i trappor kan jag lova ;) dessutom blev hostan värre :( BLÄ!
Det blir till att vila och försöka bli frisksnabbt.


Tjejerna är här den här veckan, mysigt <3
Helgen ska vi viga åt julbak, friends och att handla lite julklappar :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 2 december 2018 18:19

Saknar tid och faktiskt lust att skriva nåt här.
Just nu jobbar jag rätt så intensivt med att betygsätta och när tjejerna är här försöker jag viga så mkt tid till dom som möjligt, hjälpa till med läxor, göra roliga saker tillsammans mm mm.
Vi har avverkat gymnasiemässan och ett öppet hus på en av skolorna T vill söka till, hon har koll min tjej <3
S har haft match som jag stått och frusit mig igenom, men fan va vass hon är, blir bara bättre och bättre...min lilla stjärna :)
Hann knappt träna förra veckan pga av allt som var uppbokat, föräldramöte, öppet hus mm och denna vecka har jag varit dålig, snuvig hostig och ont i huvet.
Lite missnöjd över programmeringen på boxen är jag också. Det är i princip inga lyft längre, och när det är det så är det i en WOD så ingen teknik träning eller chans till att lyfta tungt finns heller, de senaste veckorna har fokus legat på överkroppen och på alla gymnastiska övningarna vi gör i crossfit, vilket är kul fast en mix av allt vore roligare. Min kropp klarar inte den här typen av träning, passar inte mig helt enkelt så jag har bestämt att om programeringen ser ut så här i mars när mitt medlemskap går ut så slutar jag på boxen. Skit trist, men människorna kan jag träffa ändå och jag måste tänka på mig själv och som det är nu blir jag inte starkare, snarare tvärtom.

Jaha, det var det....
Häääääääj!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards