Alla inlägg under december 2017

Av from-som-ett-lamm - 29 december 2017 23:30

Efter diverse baciller och virus de sista 3 månaderna så har jag missat alldeles för mkt träning.
Jag har tappat både styrka och flås, (mest det sistnämnda) det var länge sen jag var i så dålig form som nu, och jag tycker det både känns och syns (blä)
Har ju vissa svagheter i kroppen som jag måste bygga upp, insida lår och vingarna framför allt.
Har lite planer på att köra två dgr i veckan på gym och då med fokus p just dom muskelgrupperna, det går kanske att genomföra på boxen men jag tror att om jag sitter i en maskin så är det lättare att få kontakt med de musklerna som jag med fria vikter kan ha svårare att hitta, så funkar det för mig iaf.
Hur som, mer fokus på träning och mat 2018 :)))

I dag kom tjejerna till mig för att stanna i över en vecka <3
Vi strosade runt lite i centrum sen hem, fixade middag och kollade film.
I morgon ska vi handla, städa och piffa inför nyår och inviga spelet; speak out :)))))
Men först lite skönhetssömn....godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 29 december 2017 14:17

Tränade igår, fast bara delar av passet, stod över de högintensiva delarna pga förkylningen.
Härligt iaf att vara tillbaka på boxen igen <3 (även om uppehållet inte varit så långt denna gång).
Kom iaf fram till att jag har begränsat med muskler insida lår, blir att jobba på det framöver ;)
Efter en snabb duch och lite piff gick jag och mina tjejer på lokal ;)
Det e kackligt när vi ses, mer hade mer skvaller än andra (hahahahahahaha)
Mätta och belåtna fortsatte vi hem till V där vi efter lite mer vin och skönsång kläckte idéen om en 60-80-tals fest :)




I dag sov jag till halv elva......wow!
Rastlös efter en hel dag i soffan åker jag nog iväg till nåt köpcentrum och kollar rean :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 28 december 2017 11:05

Vaknade sent (för att var mig iaf;)
Frukost framför Nyhetsmorgon och sen lite piff hemma.
Tog en dusch och piffade till mig själv lite och åkte sen till Farsta centrum, där tjejerna mötte upp mig.
Var där ngr timmar och fick allt som jag behövde köpa köpt :) Så nya dricksglas, muggar, textil-lim, saxar, osthyvel och servetter fick jag med mig hem.
Väl hemma hängde jag en tvätt, satte på diskmaskinen och plockade lite i min garderob i väntan på trollis.
När hon väl kom (tog ett tag för raringen att ta sig hit) kollade vi film och käkade nötter, mysigt <3
Nu ropar John blund och jag lär nog lyssna om jag ska bli av med hosthelvetet (som aldrig verkar gå över, jag vill ju träna ju...buhuuu)
Antecknar ni ;)

Av from-som-ett-lamm - 28 december 2017 01:05

En släkting till mig har alltid haft ett gott öga till alkohol, inte spottat i glaset osv, för många år sedan träffade hon en man som också var mkt förtjust i alkohol, lika barn leka bäst ni vet.
Hur som, dom har under åren utvecklat ett genuint alkohol missbruk tillsammans, han lite mer parkbänks-fyllo hon lite mer vin-kärring.
Jag och hon bröt för många år sedan, jag för att jag inte pallade mer förnekelse och alkoholism i mitt liv och hon för att hon gillade flaskan mer än mig antar jag.
I vilket fall, nu verkar det som att hon äntligen tagit tag i sitt liv och det glädjer mig och även om vi inte hörs eller ses särskilt ofta så tänker jag på henne och hoppas det går åt rätt håll from nu :)







Av from-som-ett-lamm - 27 december 2017 00:29

Hur många har man gjort genom åren och hur många gånger har man hållit det löftet?
Ärligt, Många har jag gjort och nästan inga har hållit.
Många ggr har jag lovat mig själv saker och faktiskt hållit det jag lovat, som tex att sluta röka (det här var så klart LÄNGE sen, vilken upplyst människa röker 20snart18 liksom;)
Slutat med beteenden som skadat mig både själsligt och fysiskt (också länge sen och jag har alldeles för stor självinsikt och självrespekt för att börja med sånt igen).
Slutat skylla mina dåliga val och dåliga vanor på andra (också ett tag sen)
Inte göra saker jag inte vill, och då gäller det ALLT,(det här är ju egentligen en självklarhet men blev det först när jag var runt 40, inte så jätte längesen Mao).
I år har jag ju ett väldigt enkelt löfte att hålla, men nog så viktigt och jag är fast besluten att hålla det.
Har du något löfte i år?

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2017 23:35


Trotsade baskiluskerna och åkte in till stan med S.
Kollade lite på rean, hittade en tröja för skit och ingenting ;)
Drack ett glas vin och ventilerade snyggast på boxen, trevligast på boxen, bäst på boxen och när/hur/vart vi ska åka på träningsresa och med vilka mm mm mm.
En sån mysig dag <3


Av from-som-ett-lamm - 26 december 2017 11:49


Vaknade i morse och kände mig mer som en 70-åring än som en 48-åring, stel som en pinne.
Ingen feber och mår bättre men har en märklig hosta så ngn träning lär det inte bli.
Men yoga kan man ju alltid göra, känns som det behövs ;)
Hittade en bra app för ändamålet, dessutom är det två veckors ?nybörjarkurs? i yoga (kan ju behövas för en stel tant som mig) som sedan blir mer och mer avancerad.


Ett av mina löften till/för mig själv inför det nya året är ju att ta bättre hand om mig själv, äta mindre socker, äta mer fisk, dricka mindre vin, öka min rörlighet (yoga) och styrka (vissa övningar före varje pass och göra ringrolles istället för kippade pullups mm) och framför allt stressa mindre.

Efter mitt första yogapass blir det lite fix här hemma innan jag ska möta upp S för en fika.

Ha en bra dag :)

Av from-som-ett-lamm - 26 december 2017 01:14

Somnade tidigt i soffan och vaknade efter ngr timmar kokhet och med drömmar färskt i minnet.
Några obehagliga sådana men en riktigt trevlig faktiskt.
Drömde att jag, S, T och V (frugan och två goda vänner från boxen) åkte på en träningsresa ihop :)
Var tvungen att kolla upp resor direkt och hittade en under sportlovet till playitas, känt för att ha stort utbud av träning :) en enplansvilla för fyra personer med egen pool, all inklusive för 13000kr per person, helt ok pris tyckte jag, ska höra m tjejerna, vore ju superkul att komma iväg vi fyra :)

Men nu efter en Ipren och två magnesium är det läge för mer resedrömmar och förhoppningsvis mindre feber :)
Godnatt!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards