Alla inlägg under januari 2017

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2017 22:50

Träningen har ju varit sisådär de senaste 2-3 månader.
Sjukdom och bekvämlighet....men nu räcker det fr.o.m Denna vecka gäller fem dgrs träning per vecka, så det så!
Jag mår mkt bättre i både knopp och kropp när träningen är kontinuerlig :)
Veckan började med ett saftigt benpass :))

Back Squat
Set 1 ? 5 reps @ 60%
Set 2 ? 3 reps @ 75%
Set 3 ? 1 rep @ 85%
Set 4 ? 3 reps @ 80%
Set 5 ? 3 reps @ 85%
Set 6 ? 2 reps @ 90%
Set 7 ? 5 reps @ 80%
Set 8 ? 5 reps @ 80%
Set 9 ? 5 reps @ 80%
Set 10 ? 5 reps @ 80%

Varje 90 sec, 6 set
10 KB Swingar (samma vikt som förra veckan eller tyngre)
40 D.U

I dag var det Snatchdag, inte min favvo övning men ändå ett kul pass :)

15 min
3 Narrow-Grip Overhead Squat @ 3311
(Focus på rörligheten inte vikten)

E2M i 20 min
1 Power Snatch + 2 Reversed Snatch
Börja på 50-60% & bygg sedan till ca 80-85% av 1-RM i Snatch

EMOM i 5 min
Strikta pressar
Set 1 ? 2 reps @ 60%
Set 2 ? 2 reps @ 65%
Set 3 ? 2 reps @ 70%
Set 4 ? 1 rep @ 75%
Set 5 ? 1 rep @ 80%

Vila 1 min

E2M i 10 min
Strikt press
Set 6 ? 85% 1 rep
Set 7 ? 85-90% 1 rep
Set 8 ? 90+% 1 rep
Set 9 ? 90+% 1 rep
Set 10 ? 90+% 1 rep

Av from-som-ett-lamm - 28 januari 2017 15:54

Som jag hade längtat och sett fram emot den här helgen.
Jag och S hade bokat in oss på en träningshelg med bla Martin Lidman (han brottaren ni vet) Gago Mrsic och Isabel Alonso.
Och så blir jag sjuuuuuuuuuuk :((((((((
Ja, ja jag vet, det kommer fler tillfällen osv osv men FAN va surt!

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2017 15:30

Jag ängnar dagarna åt att packa upp, tvätta, diska och träna.
Skit trist (allt förutom träningen) jag vill JOBBA ju :(
Ska söka lite fler jobb i morgon tänkte jag, får se hur det går.

I dag har varit som vilken annan dag som helst.....jag har packat upp, tvättat, diskat, tränat och ätit lunch.....suck!

Av from-som-ett-lamm - 24 januari 2017 11:45

Den här flytten går nog till historien som den mest effektiva och snabba, men så hade vi hjälp av en hel del starka människor från boxen <3


Det märks att vi kom från någonting större till något mindre.....hjälp vad grejer vi fått slänga :)
Lite tur i oturen att jag är arbetslös igen för nu har jag hela dagarna på mig att packa upp :)

Det har varit lite så där med träningen, jag har bara tränat 2-3 ggr de sista veckorna men nu är jag på gång igen.
I går var det bendag, så skönt att vara tillbaka både träningsmässigt och för själen <3

Back Squat
Set 1 ? 5 reps @ 60%
Set 2 ? 3 reps @ 75%
Set 3 ? 1 rep @ 85%
Set 4 ? 3 reps @ 80%
Set 5 ? 3 reps @ 85%
Set 6 ? 2 reps @ 90%
Set 7 ? 7 reps @ 75%
Set 8 ? 7 reps @ 75%
Set 9 ? 7 reps @ 75%
Set 10 ? 7 reps @ 75%
Samma som förra veckan ?

6 varv på tid
10 KB Swingar (medium tunga)
40 D.U

Av from-som-ett-lamm - 19 januari 2017 23:10

Innan jag hittade crossfit tränade jag på gym, anonym, ensam och aldrig utanför min comfort zone.
Visst svettades jag, men jag tog aldrig ut mig på riktigt.
Jag lyfte....fel och alldeles för lite.
Första ggr jag prova på crossfit så trodde jag nästan jag skulle avlida, jag klev långt över min comfort zone och jag älskade det :)
Nu har jag tränat i snart två år och jag fattar inte varför inte alla som tränar inte använder den här träningsformen?

Visst, crossfit har ett dåligt ryckte, men faktiskt helt oförtjänt.
Deg är mkt skador i crossfit; stämmer inte, det är inte mer skador inom crossfit än vad det är inom liknande sporter eller för den delen på gymmet. Och för det mesta om ngn skadar sig är det för att dom lassat på mer än vad dom klarar av utan att coachen sett det.
Crossfiters gör allt snabbt; stämmer inte heller, crossfit består av tre delar kan man säga; gymnastik (stå på händer, göra MU mm) styrkelyft (noggrant tränas teknik med pinne innan man får börja använda skivstång m vikter) och sen en HIT del då lätta vikter används och då det absolut gäller att vara snabb men absolut inte på bekostnad av tekniken.
Crossfit är en sekt; visst, om sekt menas med att alla hejar, uppmuntrar, hjälper och tar hand om varandra, en plats där alla är välkomna, där de som tränat länge tar hand om dom som är nya, där människor till slut börjar kännas som en extra familj, då är det helt klart en sekt ;)

Har du aldrig tränat eller tränar du lite, mycket eller knappt då är crossfit något för dig, jag uppmanar er/dig att testa, ge det en chans, förmodligen kommer du älska det, precis som jag :)

Av from-som-ett-lamm - 18 januari 2017 19:53

Min man har jobbat på som en galning borta i radhuset, jag har iofs fixat allt här hemma med barn, tvätt, disk, mat osv...inte att förringa ;)
Men idag var det dag att dra mitt strå till renoverings-stacken :)
Åkte med M i morse när han skjutsade barn och sig själv till skola och jobb.
Kl sju var jag på plats, kl 16 var jag klar (jag e helt slut)
Målade 3 sovrum två vändor, så nu är det klart :) har kvar hallen och ett sovrummet uppe, det fixar jag i morgon.
Målningen av nedervåningen får vänta till nästa vecka.
Nu te med teenis <3

Av from-som-ett-lamm - 17 januari 2017 09:30

I går blev jag hemma med S som hade magmigrän, så i stället för att måla i radhuset packade jag några kartonger och fyllde några säckar inför flytten :)
Hade inte planerat träning men när jag var färdig med allt packande, plockande och vi hade fått i oss middagen skrev jag i vår träningstråd och frågade om det var någon som var på väg till boxen och hade vägarna förbi mig, det var det, kastade på mig träningskläderna och blev sen hämtad.
Benböj och jag kände mig stark, lyfte relativt tungt men höll tekniken och VARJE lyft kändes bra (inte så ofta det händer:)
Har haft en träningssvacka ett tag nu, så skönt att lyckas och fyllas med härliga tränings endorfiner :)))


Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2017 13:28

I fredags på började vi renoveringen och förutom att vi väl på plats insåg att hela övervåningen behövs målas och att vi behövde anlita målare för delar av det jobbet så går allt enligt plan :)
Då är det tur att man är bästis med vänner som har både elektriker, målare och snickare i familjen och att dom kunde anlitas och komma och jobba med kort varsel (medan jag barnvaktade målarunge:)
Hur som, kök och golv i köket är nästan färdigt, på övervåningen är ett (av tre) golv lagda och alla rum är färdiga inför målning som jag kommer göra under veckan :)
Det kommer bli superfint, visst?

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards