Alla inlägg under augusti 2019

Av from-som-ett-lamm - 17 augusti 2019 14:20

Jag är så jävla trött på min ekonomiska situation.
Att inte ha pengar, att behöva vända på varje krona, prioritera bort saker som jag egentligen behöver, det äter fan upp mig innebränd.
För några dagar sedan hade jag 50 kr kvar på fickan och tänkte hur fan ska det här gå?
Då äntligen fick jag lite tur för tydligen hade jag 800 kr i arv att hämta ut.
Eftersom jag har barnen så handlade jag mat för nästan allt men tänkte att jag kunde ha kvar iaf 200 kr om något kul skulle dyka upp som JAG ville göra. Ringer min bästis då hon är inne i stan och tänker, jag kan iaf åka in och ta ett glas vin. Nääääää, hittade inte mitt busskort som jag precis fyllt på med 100 kr så jag fick snällt stanna hemma.
I kväll var jag bjuden till en vännina men eftersom inget lördagsgodis är inhandlat och katterna behöver blötmat så får jag lägga de sista pengarna jag har på det istället för något gott att ta med till väninnan.
Jag har fan tappat lusten till allt, efter att sommarpengarna är slut så kan jag i princip inte unna mig ett skit och hade jag inte sålt en byrå och fått det sista arvet så hade jag varit körd denna månad.
Jag känner mig så ensam i det här, ingen släkting som kan hjälpa till ekonomiskt och låna av mina vänninor går fet bort.
Undra hur nästa månad ska bli, då ska båda kidsen ha nya SL-kort....
Tur att jag bara har barnen varannan vecka, jag får helt enkelt leva på luft veckorna utan barnen

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards