Alla inlägg under januari 2011

Av from-som-ett-lamm - 31 januari 2011 12:45

Hiiiiiiiiiiihiiiiiiiiii.....Coldplay spelar i sommar i Götebor :) :) :) :)

Nu ska jag bara fixa en vikarie tills dess :/  annars får dagbarnen hänga me ;) hehe!




Jag o M har haft en konfliktfylld helg, bläää.

Kan vi bara hålla sams när vi e på semester!???

Upplever honom som grinig, sur och tvär...vilket gör mig detsamma, säkert inte bara hans fel för ahn uppfattar mig som detsamma......känns bara tråkigt och det gör mig lite låg :(

Men vi pratar om det iaf o det e ju bra....eller inte....har bestämmt att vi inte ska snacka om det nåt mer utan bara vända blad och börja "om" , så ikväll efter träning med T ska vi bara kura i soffan, kramas o vara goa med varandra :)


Nu e jag inne på vecka fyra med kontinuerlig träning...e såååå skönt, känns som att nu kommer jag inte släppa det igen....skönt att vara igång igen :)

Mår kroppen bra, mår själen bra :)


Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2011 20:18

Ensam en stund så här på kvällen....händer inte ofta...barnen har somnat, M har gått över till en granne som behövde låna  lite verktyg.....jag passar på att blogga lite :)


I dag har min bonusson varit hemma hela dan med mig och dagbarnen, när vi under middagen skulle "säga en bra och dålig sak, som hänt under dagen", sa han att det braiga i dag var att han var hemma med mig för vi hade det så mysigt....gullunge!   

Min yngsta sa i dag när hon skulle lägga sig att hon tyckte synd om sin pappa för att han var ensam ibland, när dom var hos mig, jag försökte förklara för henne att när man är vuxen kan det ibland vara skönt att vara ensam...då utbrast hon; det är ju inge bra, då kanske ni inte vill vara med oss nåt mer.....lillstrumpan....

förklarade för henne att föräldrar aldrig tröttnar att vara med sina barn...det gjorde henne lugnare, efter lite kill på ryggen somnade hon sött   

Gick sen in till min stora tjej o nattsuddade lite med henne också, låg där och mös och berättade för hene hur mkt jag älskade henne, då avbröt hon mig och sa...jag tycker inte om broccoli längre....mhmm....efter lite kill på armen somnade även hon sött   


Barn e underbara :)



Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2011 16:41

En sån där dag när ALLT bara går åt helvete...heeela dan!!

Vaknade efter att ha blivit väckt kanske tusen gånger, astrött och med en molande huvudvärk...som dessutom hållt i sig hela dan trots att jag försökt bekämpa den med både alvedon och en massa vatten...blä!

Känns som dagbarnen har turats om att gnälla, kivass och trotsa. Under lunchen spillde ett barn samtidigt som ett annat kissade på sig...suck!

Har liksom inte fått till nåt i dag, kännts som jag jobbat i slowmotion och nästan baklänges. Var ute på eftermiddan och då var det ett av barnen som passade på att bajsa på sig, bra läge liksom, som tur var kom det en förälder som kunnde kolla till de andra barnen medans jag "vadade" i skit........tur i oturen, annars hade jag fått klä av alla.....always look on the bright side of life ;)


Ciao


Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2011 12:51

Herrgud vilket kallt väder vi har här i stan.......

Var ute i två timmar på fm med dagbarnen....hua, höll på att frysa arslet av mig, vilket iofs inte hade gjort något alls, det har ju som bekant blivit lite större ;)


Magkatarren från helvetet dök upp i morse och påminde mig om allt onyttigt jag stoppade i mig på grankan.....blää!

Nu måste jag minimera stressen, äta nyttigt och bra dvs så lite kolhydrater som möjligt, så lite socker som möjligt och ingen alkohol, kolhydraterna klarar jag mig utan och vinet likaså......som den sanna sockermissbrukaren jag e är det sockret jag kommer sakna mest :(

Mhmmm......vad ska jag nu missbruka....träning, kanske...det skulle va nåt det ;)


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2011 20:55

        

Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2011 20:33

Jaha så är man hemma från solen o värmen, lugnet och SEMESTERN med stort S.

På nåt sätt längtade jag hem lite, sista dagen, tror iofs det handlade om barnen, har verkligen saknat dom...big time!

Sprang på min yngsta lilla adhd tjej ;) i parken i dag, så henne fick jag me mig hem direkt...nice!! tyvärr kunnde jag inte ta med mig min lilla bonusson...bidde lite för många barn då....det får bli en annan gång...

Har gosat, myst, öppnat presenter, skrattat och busat hela kvällen...alla tre somnade bums helt utmattade......

nu sitter vi här o kollar handbollen med en mage som är helt förstörd efter en vecka med laktos o annat onyttigt.....har dessutom gått upp 2 hela kilon under semestern....Va fan, liksom!

Måste genast börja banta....måste ju ner iaf fem kg innan bröllopet...men det funkar, som dr alban skulle sagt   


Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2011 07:19

Nu är veckan i solen över.......

Var något nervös inför flygningen, och jag skyller det på flygturen förra året då det blev tekniskt fel mm.....för det kan ju inte ha med åldern att göra...eller!!?

Vi hade ju bokat ett hotell m många stjärnor, när vi kom fram till hotellet, kom det fram en piccolo som tog hand om våra väskor och visade in oss i receptionen, där fick vi ett glas champange och blev  eskorterade till rummet......och vilket rum sen.....vi trodde vi hade bokat en svit, men inte då, nästan alla rum såg ut så....herregud, undrar hur sviten ser ut !??

Frukostbuffen går inte beskriva i ord, den va UNDERBAR och kvällsbuffen likaså, man blev tilldelad ett bord och en egen servitör som man sedan hade under hela veckan.....har aldrig förut bott på ett sånt lyxigt hotell.....och jag måste erkänna, trots att jag kännde mig lite malplaserad, så....gillade jag det...MYCKET! :)

Om det finns något att klaga på så var det att de övriga hotellgästerna var alla från Tyskland, vägrade prata engelska och hade en snittålder på 70 år ca... 

Annars sken solen på oss, vi badade i havet,sov länge och mycket, njöt av god mat, gott vin och av varnandra.....känner mig nykär, utvilad och glad....precis så som man ska efter en semester!!


Nu ska här jobbas...skriver mer sen

Ciao







Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2011 19:50

Nu längtar jag som en galning, att få känna solen mot mitt skinn, att få bli varm -både på kroppen och inne i själen, få sova ut på morgonen, få äta och dricka gott, få tid till att ta hand om mig själv-träna,få massage, sola och älska   


Underbara semester här kommer vi   




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards