Alla inlägg under augusti 2015

Av from-som-ett-lamm - 31 augusti 2015 19:13

I går tidigt på fm åkte vi in till ett lugnt city (skönt) för att testa ett escape room.
Alltså, wow vilken rolig grej att göra!
Vi hade valt zombie room och storyn var att vi var de sista forskarna som skulle hitta reda på botemedlet och på så sätt rädda hela världen.
Man blev inlåst (fast det var öppet hela tiden) i vårt fall i ett forskar rum där de tidigare forskarna mystiskt försvunnit och inte hunnit få fram botemedlet, typiskt forskarzombierum skulle jag nog säga. Blodstänk på väggar, kläder med blod, en dator, ett stetoskop, massa sjukhusprylar mm, ja, ni fattar?!!
Uppgiften var att hitta ledtrådar som ledde oss till nästa ledtråd, som öppnade nästa osv osv.
Mycket svårare än vad jag (vi) trodde det skulle vara och timmen man hade på sig tog slut alldeles för fort.
Om vi räddade världen, nej men det var precis på håret...sorry ;)
Men sjukt kul och jag rekommenderar det verkligen.

Av from-som-ett-lamm - 30 augusti 2015 15:36

I går fick jag knappt hälften av allt jag skulle hinna med gjort.
Sov till nio (zzz), åt frukost, klippte gräsmattan och plockade i tvättstugan och åt lunch.
Va så trött efter lunchen så jag somnade, när somnade jag sist mitt på dan liksom??
Sov bort halva dagen och åkte sen och handlade inför kommande veckan med barnen.
Resterande av kvällen bestod av god mat, ett glas vin, nutellakaka och trevligt sällskap <3



Vaknade till det här meddelandet på instagram.....mitt hjärta smälter <3 <3

Av from-som-ett-lamm - 30 augusti 2015 09:32

För några månader sedan skulle vi åkt till Malmö på zombieescape, men det blev aldrig av.
Så i dag gör vi st här ihop med S och C istället
:)


Vad gör ni?

Av from-som-ett-lamm - 28 augusti 2015 19:32

I går efter träningen var jag helt slut i kroppen och bestämde mig för att vila idag.
Gick upp tidigt och jobbade med manuset så pennan (och munnen) glödde.
Vid elva tyckte jag att jag hade återhämtat mig färdigt från gårdagens träning, cyklade ner till boxen och körde lunchpasset, men skalade rejält då knät fortfarande var lite svullet.
Uppvärmningen står inte med men såg ut så här:
3 varv
10 burpees
10 armhävningar
10 Airsquats
10 situps
10 avnåtjagintekommerihåg

Passet såg ut så här;



Jag skalade rejält.
Inga MU utan gjorde pullups istället med det lila bandet (bara ett band kvar nu, sen gör jag utan:))))))))
Vi var ngr som inte gjorde HSPU utan gjorde shoulder to overhead istället (jag hade 25 kg, lätt men som sagt trött i kroppen och dessutom ska man ju skala så man orkar genomföra passet.
Toes to bar strikta med raka ben klarade jag att göra tre stycken varje varv resterande gjorde jag med böjda ben upp till axlarna.
Lounges använde jag inte stången utan körde med ett kettelbelt på 6 kilo, måste vara rädd om knät.
DU fick bli singlar på ett ben.
50 strikta (smala) armhävningar lyckades jag genomföra alla på tå trots att jag var helt slut i armarna, fast det tog sin lilla tid.
300 M rodd tävlade jag emot en annan tjej....och vann...hehehe!

Kul pass och jag ångrar inte att jag gick och tränade trots att jag förmodligen skulle ha vilat min trötta kropp iaf en dag denna vecka.
Orkar jag så kör jag medlemswoden i morgon (så roligt ju) så får jag vila på söndag :)

Tjing, tjing!!


Av from-som-ett-lamm - 27 augusti 2015 09:41

I går gick jag igenom manuset och upptäckte till min förskräckelse att det är alldeles för lite material för den tiden jag har (hjälp)
Först panikade jag sen satte jag mig ner och skrev om hela del ett och ska snart gå igenom den för att kolla tiden....kämpa, kämpa!!

Gick på onsdagens lunchpass i går...och det var verkligen ett onsdagspass vill jag lova.
Jag cyklade på assault air biken (tungt) medan dom andra sprang.
Började på 16 kg på kettelbelt men fick gå ner till 12 för att orka alla varv.
Tyckte ändå jag fick en bra tid, och nä, vi gjorde inte första varvet på en minut ;) blev något fel på klockan det varvet.
Det till vänster är en del av uppvärmningen och till höger står passet.


Idag är bendag på boxen, bara till att kötta :))
Men först manusjobb

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 25 augusti 2015 22:44


Jag är ingen vän av snatch övningar direkt och jag är inte ensam, ett "hat" bland de flesta på boxen, iaf oss rookisar.
Beror så klart på att tekniskt så är snatch det svåraste att lära sig.
Jag kan knappt ha någon vikt alls på, idag bara 12 kg (suck) MEN däremot satt det tekniskt bättre än någonsin förut idag, så en får väll vara nöjd med det iaf.
vikten får komma sen när tekniken finns där, så man slipper skada sig :))

Däremot hade jag 30 kg på clean and jerk och nu sitter tekniken så nu kan jag börja öka i vikt, såklart med hänsyn till ryggen, men iaf...tjohooo!!
:)
Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 25 augusti 2015 10:37

Genom åren som dagmamma har jag fått diverse upplevelse presentkort.
Bokade ju zombieescape i Malmö för ett tag sedan som vi var tvungen att avboka av flera orsaker.
Tyckte det började bli dags att boka nåt nytt nu :)
På söndag gör vi det här.....



Med lunch efteråt.
Kul och mysigt att göra nånting annat tillsammans än att bara jobba på tomten :))

Veckan ska jag ägna åt att jobba med manuset....måste, måste, måste!!
Lördagen ska jag och S på något slags rönnish evenemang, först är det något träningspass, sen får man gå loss i deras butik och shoppa kläder till nedsatt pris :))
Och dom har en hel del snyggt.....





Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 24 augusti 2015 19:56

I går sov T hos bästisen trots att det var en vardag....ibland måste man rucka lite på reglerna, speciellt när det gäller världens bästa och snällaste unge, som sköter om sin virriga mamma på ett mkt gulligt och omtänksamt sätt <3
(Ibland undrar jag vem som är den vuxne och vem som är barnet ;)


Som ni förstår så var S hemma idag, hon vaknade med magmigrän men efter två alvedon och några timmars sömn sen var hon ok igen.
Jag skulle ha skrivit färdigt mitt manus i dag och övat men det blev inte riktigt så, istället fick jag en heldag med mitt underbara barn <3
Vi cyklade upp till centrum och åt lunch och shoppade lite på rean :)
Mysigt <3


Eftermiddagen vigdes åt vaccination och chipmärkning av Leon som tydligen inte var varken eller ? (jävlaskitoseriösauppfödarjävel)
Hur som, när det var färdigt bestämde vi oss för thaimat...mums!


Nu ligger vi här i en soffa full med katter och hejar på Hammarby...

Tjing, tjing!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards