Alla inlägg under november 2013

Av from-som-ett-lamm - 30 november 2013 21:26

Efter en hel dag, eller iaf en halv på Lek & Bus är hela familjen rätt så mör och har nu bäddat ner oss i soffan framför "så ska det låta" med lördagsgodispåsen i högsta hugg.
Trevlig lördag allihopa :)))

Av from-som-ett-lamm - 30 november 2013 09:36

I går var jag bjuden på vinkväll hos en fotbollsmamma, alltså barnens tränares fru...!
När jag kom visade det sig att det var middag, jag som redan hade ätit...!! Tryckte i mig lite ändå sen vinades det friskt kan man säga ;)
Vi blev fyra stycken och det var en skit skön stämning, det var länge sen jag skrattade så mycket :)
Och jag som inte ens ville gå , vilken tur att jag gick ändå för nu har jag iaf en ny vän.....eller nygammal :))))
Nu vankas lördagsfrukost med amerikansk pannkaka...mums!!

Av from-som-ett-lamm - 28 november 2013 07:45

Borde vara förbjudet att sova dåligt, jag var så trött i morse så jag på riktigt knappt kunde öppna ögonen.
Har vaknat en ggr i timmen fram till halv fyra då trollungen kom med mardrömmar, efter det sov jag knappt nåt alls.......zzzzzzz!!

Den här veckan har sprungit iväg och snart är helgen här med Lek & bus besök med nyfunnen "vän". Men först ska jag på fotbollsmamme träff med vin och snacks, ska bli kul :)
På söndag är det kompis vecka där jag dansar och då ska min coola och modiga man med och dansa :))))

Vad gör ni i helgen?

Av from-som-ett-lamm - 26 november 2013 08:43

Det pratas om alkoholmissbruk på morgon fyran. En läkare säger att om man gör bort sig mer än en gång har man ett missbruk. Göra bort sig som i; köra bil på fyllan, bli otrevlig mot folk runt omkring, hamna i slagsmål, bli tjatig ,bli aggressiv...ja, ni fattar.
Om man bara dricker en ggr i veckan och blir ramla-omkring full, aspackad, plakat, då är det farligare och också ett tecken på att man har ett dåligt förhållande till alkohol.
Någon var orolig för en vännina som drack minst tre dagar i veckan och blev fumlig, otrevlig, tjatig och dryg......frågan är hur ska hon och alla andra som har människor omkring sig som har ett dåligt förhållande till alkohol säga ifrån, berätta vad dom ser mm när den största boven inom alkoholism är förnekelse. Förnekelse är en alkoholist bästa vän.....ursäkter som; jag hade sovit dåligt, jag hade ätit dåligt, jag måste kunna unna mig någonting, du överdriver, det var ju 40 års kalas, det är bara nyårsafton en gång om året, tog ju bara ett glas vin (beror ju på hur stort glaset är) mm mm mm.
Vad är då ett alkoholmissbruk? Enligt läkaren i morgon fyran är det när det händer "dåliga" saker när man dricker som man upprepar eller att man ofta dricker för mycket och/eller för ofta. Jag håller med.....för mig är ett missbruk när man inte kan hantera intaget alls, när man har problem med hur mycket man dricker när man dricker eller hur ofta man dricker, så fort man har ett dåligt förhållande till alkohol och det går ut över en själv eller andra i ens omgivning.
Jag är uppvuxen i ett hem med alkoholism i så jag har under många år varit medberoende, det finns inget som jag sniffar till mig så bra och lätt som ett alkoholmissbruk.
Man bör med jämna mellanrum vara extremt självkritisk när det gäller alkohol......hur dricker du!!????

Av from-som-ett-lamm - 25 november 2013 12:46

Får nästan aldrig ngr kommentarer alls, Har jag några läsare över huvudtaget eller ljuger statistiksidan????

Av from-som-ett-lamm - 24 november 2013 16:12

"Så mycket bättre" i går påminde mig om hur det var att växa upp på 70-talet, i Fisksätra med en massa trasiga människor samlade på en och samma plats.

I min barndom gick allt i orange och brunt. Alla rökte och hade träskor.
Vi var ute, lekte burken och röda-vita rosen och blev rånade på lördagsgodiset av de äldre ungarna.
Det knarkades fritt och synligt och vi fick nog se och höra med än vad vi borde.
Vi blev jagade av pundare, psykiskt sjuka människor och arga fyllgubbar, ibland med kniv ibland utan.
På helgerna drack alla vuxna rött vin eller vodka, lyssnade på Nationalteatern och tände på, festerna spårade nästan alltid ur, någon slog någon annan eller någon kramades lite för länge eller nära med någon annans man/kvinna. Vi barn var uppe länge, fick handla extra mycket godis och somnade mitt i festen, ofta under bordet.
I skolan fick man slåss för sin plats i herrarkin. Fritidsgården var alltid stängd på helgerna och vi hängde i centrum eller på gården. Vi hade med oss bergsprängare ut och hade på högsta volym och ingen klagade.
Vi rökte hasch och boffade fritt och synligt och knappt någon vuxen reagerade.......

Av de jag växte upp med finns inte många kvar
Den här är till dom som förlorade och till dom som finns kvar

http://youtu.be/k1yTdSvNFUg

Av from-som-ett-lamm - 24 november 2013 15:47

Lugnare helg får man ju leta efter......
Fredags kväll var ju bjudna till Ms mamma, där bjöds det på skumpa, hummer och många och långa diskussioner, en super trevlig kväll :)
På lördagen handlade vi dom sista julklapparna, skönt att ha det gjort. Sen åkte M på fest och jag bestämde mig för att festa på en påse polly, kolla på "så mycket bättre" och slå in julklapparna, en lugn och skön kväll i mitt egna trevliga sällskap ;)
I dag sov jag till ELVA.....asså, ELVA!!!!!! Har inte sovit så länge sen jag fick barn....kan ju undra när jag kommer somna i kväll/natt :/
Nu är det snart dags att åka in och dansa och med tanke på att jag inte tränat på 2 veckor ska det bli superskönt att röra på dödköttet lite grann!!!

Av from-som-ett-lamm - 22 november 2013 08:46

Nu börjar jag tröttna på att vara still, har inte kunnat träna på 2 veckor pga den här jävla hostan. I går var jag hos läkaren och kollade mig för mycoplasma, svaret kommer om ngr dagar men fick ändå penicillin och hostmedicin.....nu så!!!!
Iaf så tänker jag gå på dansen på söndag, får väll titta på i värsta fall :(

Hur som helst har jag bestämt mig för att fortsätta dansa en termin till och sen har jag börjat kika runt efter någon ridskola att börja på. Red ju som barn och även som ung vuxen, sammanlagt ca 10 år och precis som dans så saknar jag det ibland.
Men och det är ett stort MEN, det är galet dyrt, det billigaste jag har hittat kostar 4000kr för en termin......öhhhhh!!!??
Kan ju inte varit så dyrt när jag var barn med tanke på att min mamma var ung och ensamstående.
Har bestämt mig för att göra saker jag vill och som jag gjorde i min ungdom som jag saknat och då får det kanske kosta lite också, dessutom är det ju underbart att ha glädjeämnen nu när vintermörkret faller över oss, inte sant!?

Nä nu ska här jobbas....med irriterande hosta och krånglig mage.....Buhu!!!!

P.s om det kommer en skurk när jag har min nya fina morgonrock på mig kan jag springa in i badrummet och ställa mig framför duschdraperiet, då syns jag inte.....praktiskt va....?!? ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards