Alla inlägg under april 2017

Av from-som-ett-lamm - 25 april 2017 21:29

Vissa dagar än värre än andra, i dag var en sån dag.
Så istället för att träna hängde jag och T i Globen centrum och köpte varsin bikini (S blev kvar i Tyresö hos M)
Skönt att bara hänga hon och jag en kväll <3



Av from-som-ett-lamm - 21 april 2017 20:48

Mycket jobb denna vecka.
Och även om barnen varit hos sin pappa (förutom i torsdags då jag lånade dom) så har jag bara hunnit med att träna tre gånger.
I måndags var det teamwod "Ebba" och tisdagen körde jag ett fläskigt benpass på gymmet och idag blev det fredagspasset på boxen.



I helgen ska jag till radhuset och hjälpa till med det sista och på lördag kväll ska jag och AM ut och äta middag och ta ett glas vin, trevligt :)

Nu ska jag njuta av fredagsmyset i form av naturgodis...

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 19 april 2017 22:41

Allla letar vi efter lycka.
Jag var inte lycklig i vår relation och hade jag varit kvar i den hade det varit på bekostnad av min egen lycka.
Visst, jag hade kunnat stanna kvar för hans skull, för hans lycka.
Men borde inte min lycka vara det viktigaste för mig och för mina barn?
Det hade inte varit rättvist mot honom heller, att leva i olycka, hur rolig och trevlig hade jag blivit då, eller redan var?
Jag tror det varit en längre process för mig som jag har bearbetat i flera år, utan att veta vad eller varför mitt mående handlade om men när jag väll förstod, var det glasklart.
Allt dåligt som hänt mellan oss har lagts på hög och omedvetet växt tills det inte gick att nonchalera längre.
Jag har iomd kommit längre i min process och jag förstår att han har sin kvar, MEN han måste prata med någon annan än mig, det känns inte sunt att prata med sin fd partner om sin fd partner (?)
Visst jag mår dåligt över allt som hänt, det är tråkigt när relationer tar slut, men jag har slagit på min överlevnadsknapp, jag jobbar, tränar, träffar vänner, livet måste liksom gå vidare och jag känner mig lugnare och lyckligare nu än i vår enligt mig infekterade relation.
Man tar ju liksom sig igenom skiten till slut, även om det ibland känns tungt och jobbigt.
Och som sagt, min process är i slutet och allt är självklart, jag förstår nu hur jag har kännt, verkligen kännt över vissa händelser, ord och saker som hänt, hur det har påverkat mig och hur det har format mitt mående och således mitt beslut.
Och jag är övertygad om att när han har processat färdigt så kommer han hålla med mig, tycka att beslutet var och är rätt, han kommer förstå, det tror jag.

Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 17 april 2017 21:56

M gjorde för ngr veckor sen helt slut.
Han trodde inte på särbo grejen.
Och med tanke på hur allt har fortlöpt så är jag idag benägen att hålla med.
Jag har känt mig pressad av honom, "när ska vi ses", "du har ju inte tid med mig". "Du prioriterar träningen före mig", "när ska vi ha sex nästa gång", "nu har vi inte haft sex de sista gångerna vi sovit ihop, när ska vi ha det, kommer vi ens ha det och är det någon idé att ses annars" mm mm mm mm
Det får en ju att undra vad som har varit viktigt för honom, har det varit viktigt att ses och ha det trevligt eller Fuck trevligt bara vi knullar liksom (?)
Och hur trodde han att jag skulle hinna längta och sakna honom när jag inte fick var ifred utan förutom alla när, var och hur frågor också fick krav på mig att besvara frågor som varför jag tog det här beslutet, varför fick han inte vara med och bestämma (?) varför kunde jag inte bo kvar i huset och gå på samtal...varför, varför, varför????
Svårt att längta efter det liksom.
Dessutom tog han i helgen beslutet att börja dricka igen.
Det betyder ju att han tog beslutet att sluta dricka pga av mig, för min skull...?????
Inte för hans egna skull, inte ens för sin son skull...?????
Dumma dumma mig, jag som faktiskt trodde han hade mognat så mkt så han verkligen fattade sitt förhållande till alkohol.
Han skrev häromdagen att han inte ska dricka framför barnen....ehhhh...spelar ju liksom ingen roll.
Tänk om något händer med honom när han dricker då påverkar ju det N och vad vill han lära sin son, att det han lovar det håller han inte, att hans ord och löften inte betyder ett skit, och vilken syn på alkohol ska N få, N har ju samma problematik som sin pappa så risken att han kommer ha det i förhållande till alkohol är ju stor och man gör ju som ens föräldrar gör, liksom.
Jag tycker det är för jävligt mot N, egoistiskt och oansvarigt.
Mina barn kommer inte få sova där för tänk om han bestämmer sig för att dricka en öl till maten när som är där och det slutar som sist.....nä tack, det utsätter jag inte mina barn för en gång till.
Hur som, med allt som hänt så är inte längre särbos ett alternativ för mig heller.
Jag är numera ensam och det planerar jag att vara LÄNGE och det känns bra, faktiskt!


Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 17 april 2017 21:20

I dag samlades några va oss på boxen för att hedra offren i terroristatacken på Drottninggatan med en minneswod.
Ebba <3
8 RFT
74 DU
17 Power cleans
14 STO
53 kcal rodd/43 kcal AB/43 burpees

Det absolut jobbigaste jag gjort på länge men jag kände mig trots det stark (för femte dagen i rad, inte illa) och det kändes fint på nåt sätt <3



I morgon blir det vila, jag e helt slut i kroppen efter fem dagars träning i rad.
Jag slutar tidigt i morgon och tänkte passa på att åka till Farsta centrum och storhandla på Lidl, blir till att ta med kärringvagnen ;)
Har fått allt annat gjort i dag på em/ kvällen, tvättat, städat och diskat, så nu kan veckan börja, jag e redo liksom :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2017 23:44

Lägenheten var sisådär.
Plastgolv i nästan alla rum, parketten i vardagsrummet är i dåligt skick, köket e från 70-talet och saknar fläkt (?)
Men den var STOR och kostar 2500kr mindre i månaden och den ligger i Tyresö, så jag förmodar att det blir en flytt rätt så omgående.
Man kan ju köpa stora mattor och täcka plastgolven med och öppna fönstret när man lagar mat....eller nåt ;)

Träningen i lördags var i bättre "skick" eller iaf var jag det ;)
Teamade med bästa P och kände mig stark och snabb :)

Resten av dagen hejade vi på S och hennes lag som följdes av påskmiddag och film :)


I morse var det upp och hoppa arla morgon stund för att skicka iväg S till sista matchen innan eventuell final.
Jag drog till boxen och teamade med bästis, det var fan på tiden :)
Stark och snabb även idag och vi måste ha lagt upp fördelningen av reps mkt bra då vi höll samma tempo genom hela passet....nöjd!

30 varv av
8 wallballs
4 pistols
2 wallclimbes


S lag gick till A slutspel så jag blev upplockad direkt efter träningen, en finalmatch i svår cup vill man INTE missa.....
Och vilken match sen, en riktig nagelbitare, men dom höll undan och spelade som dom gör mest, suveränt och Dom VANN.....bästa tjejerna med de bästa ledarna heja heja!!!!



I morgon är det sovmorgon, tvättstugan och eventuellt träning....

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2017 23:19

Denna vecka har varit rätt så maxad.
Tjejerna har haft påsklov och jag har jobbat, till rätt sent på kvällarna också.
Jag har försökt petat in träning så mkt som det gått och har hittills fått till 3 pass, dessvärre inte på boxen utan på gymmet, men med det bästa sällskapet <3




I onsdags skrev jag på om fast anställning och blev erbjuden en billigare och större lägenhet i Tyresö...tjohooooo!!!
Värt att fira tyckte vi så vi ringde extra familjen och bokade bord på O'Learys på tolvan, åt gott, drack gott, spelade lite spel och masade oss hem till tio redan, en super trevlig spontan kväll med de bästa.
Och i går efter jobbet spenderade vi återigen kvällen med extra familjen, hemma hos dom i myskläder med äggjakt och hajfilm <3

I Helgen är det fotbollscup för hela slanten, med start idag.
Vi var där hela dagen i dag och supportade sen följde S med sin pappa hem och jag och T drog till gymmet och körde " lumber jack".
Efter det har vi kollat tv och fläskat i oss biff med bea och godis :)


I morgon är det träning för mig och sovmorgon för T.
Och efter det titt på lägenheten :))))

Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2017 22:57

Vi skulle vara särbos tänkte jag.
Förra veckan bestämde sig M för att han inte ville längre, han har visserligen bestämt sig förut men nu kändes det slutgiltigt.
Tråkigt och så sorgligt på nåt sätt men trots det har det känts som ett riktigt beslut.
Jag har känt mig så stressad av allt, flänga hit och dit, tjat om att vi inte hinner ses, ännu mer flängandes, hinna hem till barnen som väntar på sen mamma och sen middag, inte hinna träna, krav om svar på frågor jag inte ens har svar på själv.
Jag vill bara känna lugnet, i mig i livet.
Hur som, det är som det är.
Nu börjar ett nytt och annorlunda liv för mig och tjejerna.
Och det känns ok....


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards