Direktlänk till inlägg 17 april 2017

Ensam

Av from-som-ett-lamm - 17 april 2017 21:56

M gjorde för ngr veckor sen helt slut.
Han trodde inte på särbo grejen.
Och med tanke på hur allt har fortlöpt så är jag idag benägen att hålla med.
Jag har känt mig pressad av honom, "när ska vi ses", "du har ju inte tid med mig". "Du prioriterar träningen före mig", "när ska vi ha sex nästa gång", "nu har vi inte haft sex de sista gångerna vi sovit ihop, när ska vi ha det, kommer vi ens ha det och är det någon idé att ses annars" mm mm mm mm
Det får en ju att undra vad som har varit viktigt för honom, har det varit viktigt att ses och ha det trevligt eller Fuck trevligt bara vi knullar liksom (?)
Och hur trodde han att jag skulle hinna längta och sakna honom när jag inte fick var ifred utan förutom alla när, var och hur frågor också fick krav på mig att besvara frågor som varför jag tog det här beslutet, varför fick han inte vara med och bestämma (?) varför kunde jag inte bo kvar i huset och gå på samtal...varför, varför, varför????
Svårt att längta efter det liksom.
Dessutom tog han i helgen beslutet att börja dricka igen.
Det betyder ju att han tog beslutet att sluta dricka pga av mig, för min skull...?????
Inte för hans egna skull, inte ens för sin son skull...?????
Dumma dumma mig, jag som faktiskt trodde han hade mognat så mkt så han verkligen fattade sitt förhållande till alkohol.
Han skrev häromdagen att han inte ska dricka framför barnen....ehhhh...spelar ju liksom ingen roll.
Tänk om något händer med honom när han dricker då påverkar ju det N och vad vill han lära sin son, att det han lovar det håller han inte, att hans ord och löften inte betyder ett skit, och vilken syn på alkohol ska N få, N har ju samma problematik som sin pappa så risken att han kommer ha det i förhållande till alkohol är ju stor och man gör ju som ens föräldrar gör, liksom.
Jag tycker det är för jävligt mot N, egoistiskt och oansvarigt.
Mina barn kommer inte få sova där för tänk om han bestämmer sig för att dricka en öl till maten när som är där och det slutar som sist.....nä tack, det utsätter jag inte mina barn för en gång till.
Hur som, med allt som hänt så är inte längre särbos ett alternativ för mig heller.
Jag är numera ensam och det planerar jag att vara LÄNGE och det känns bra, faktiskt!


Tjing, tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards