Alla inlägg under maj 2010

Av from-som-ett-lamm - 29 maj 2010 10:44

Allt känns som vanligt igen.....Phu!

Vi diskuterade igenom vår första "konflikt" och har kommit varandra ännu ett steg närmre, känslorna blir bara starkare och starkare.....och vi är på samma plan, vi känner samma samtidigt...thats sweet! 

I kväll ska jag in och dricka lite drinkar och möta upp honom och förhoppningsvis min kära T, känns så viktigt för mig att dom klickar, hon e min viktigaste vännina skulle kännas skit trist om dom inte gillade varandra, fast jag e inte så oroad.....det e i princip omöjligt att inte tycka om honom och detsamma gäller henne ;)


Nu e snart huset fullt av barn, trots att det e lördag.....mina flickor ska ha en kompis var hemma......fullt ös    


ciao





Av from-som-ett-lamm - 27 maj 2010 12:56

I går var M ute, han ville att jag skulle vara där när han kom hem, jg vr osäker men sa ja, eftersom han skulle komma hem tidigt, han ringde och blev sen ett antal gånger.....det här har ju hänt en gång innan och innan det går för långt måste jag "sätta ner foten" så han förstår vad jag kan hantera och inte, så det blev ett brev som han kan läsa när jag är med......


Till M:

Situationen i går gjorde mig inte arg eller irriterad mer lite rädd och oroad..

Jag är uppvuxen med en alkoholist i familjen, som drack i perioder och perioderna han var full ljög han, slog sönder inredningen och bröt löften.

Jag har även levt i relationer där min partner haft alkoholproblem av något slag och jg har mått så dåligt, haft ångest  och därför har jag har lovat mig själv att aldrig mer hamna i i en sådan situation igen

Därför är jag väldigt känslig för hur folk beter sig när dom dricker och när dom blir fulla och också hur ofta och hur mycket dom dricker, med det sagt behöver det inte betyda att människor runt omkring mig har alkoholproblem, det är bara något jag registererar, som en slags skada från min barndom.....

Relationen med dig värderar jag högt, jag är galet kär och tycker om dig mer än man "ska" efter så kort tid, jag är iomd också rädd för att bli sårad och ocksa mer angelägen att allt ska fungera och att du ska förstå mig och jag dig, jag vill inte tjata, älta eller gnälla om saker, däremot är det viktigt för mig att du förstår varför jag reagerar som jag gör ibland, det är också viktigt för mig att du förstår vad jag kan hantera och vad jag har svårt att hantera...alla har ju nånting dom "inte gillar" eller tycker mindre om......

Du har berättat om ditt problem att hantera dina impulser runt alkohol, därför känns det viktigt att vi ventilerar och hanterar det, precis som det är viktigt att göra detsamma med mina issues.......

Det här betyder inte att jag vill att du slutar dricka men det är bra om vi är överens om hur det ska hanteras, så varken du eller jag mår dåligt eller känner sig tvungen till något man inte vill.

Jag vill att det här ska fungera....VERKLIGEN....det är därför jag skriver det här så det inte kommer ut på fel sätt, det blir mer genomtänk när jag skriver....

Jag älskar varje del av den M jag lärt känna....även de mindre bra sidorna ;)




Av from-som-ett-lamm - 26 maj 2010 16:07

Har kännt mig låg och lite irriterad, känslomässigt lite avtrubbad och tänkt att jag inte är kär längre men samtidigt kännt mig svartsjuk och klängig.....

har verkligen undrat varför, så när mensen dök upp i morse klarnade allt..... ;)

Så nu när hormonhäxan e här i några dagar så passade jag på att skicka ett korkat sms till M, där jag frågade om jag fortfarande kunnde komma dit fast jag fått mens....WHAT....han ringde så klart upp direkt o undrade lite hur jag tänkte....mhmmm...tur att han på nåt skumt sätt förstår mig...för det e ju knappt så jag gör det själv   


Har iaf haft en kalasmysig vecka tillsamans, vi har lagat mat ihop, pratat, kelat, gosat, promenerat, skrattat och flamsat    

det är sån skillnad att vara bara vi två utan barnen, såklart är det mysigt med barnen också men tempot är ett annat och allt är så nytt för dom så dom jagar upp sig och blir alldeles stimmiga när vi är alla tillsamans....men vi skyndar långsamt, tänker att vi kan ha en sleepover varannan vecka så dom vänjer sig lite :)


Har kommit igång med träningen igen, inte alls lika intensivt som förut men iaf tre dagar i veckan nu senaste 2 veckorna, och det är så så skönt, mitt ryggont är i princip borta :)

Och snart är det dax för bikinin och då måste det se så bra ut som möjligt...för i nån vass vill jag inte stå o gömma mig ;)

Apropå det.....mot gymmet


ciao


Av from-som-ett-lamm - 23 maj 2010 20:22

Mina känslor åker berg och dalbana......och jag undrar om det är rädslan för att jag har hoppat, är sårbar och öppen......han håller mitt hjärta i sina händer...snälla snälla...håll det försiktigt....

Alla mina känslor ligger på ytan.......kan så lätt bli sårad och besviken....

känslan är svindlande och ibland känns det som om jag svävar ovanför mig själv tittandes ner och det enda jag  ser är en grötig massa av känslor och ett hjärta lika öppet som ett sår......

Han säger att han älskar mig....kan man det efter så kort tid.....han ser ut och det känns som om han menar det.....jag känner mig älskad och avgudad i hans närhet......tryggt men samtidigt skrämmande......betyder ju att han är lika öppen som jag......men jag ska hålla hans hjärta varsamt i mina händer....vara rädd om det.....ärad över att jag fått det.....han hjärta...   



Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2010 23:38

Att en sån underbar känsla kan vara så läskig samtidigt.......

I dag fick jag en sån känsla, jag känner så starkt och mycket för denna människa vilket gör mig sårbar, jag känner att han känner precis detsamma men kan känna mig rädd ibland ändå, vi kan inte slita oss när vi ses och att bara få vara nära honom ger mig ett enormt lyckorus.....det är inte så ofta man träffar ngn och båda känner så här starkt samtidigt, han säger och visar hur mkt han tycker om mig hela tiden...det e så skönt att veta, så safe...brukar ju inte gilla safe...men nu älskar jag det......


Love Love Love   

Av from-som-ett-lamm - 18 maj 2010 22:37

Det är i princip omöjligt att vara ifrån varandra, känner mig som en nykär fjortis och det känns som det e ömsesidigt, känslan är UNDERBAR!

I går sågs vi på dagis och barnen ville leka, vilket var bra så initiativet kommer från dom.....även om dom och alla andra vet nu :)

Vi åkte hem till M, lekte i en park, gjorde middag ihop medans barnen lekte, åt ihop, badade barn och la barn....allt känndes så naturligt och självklart, som att det e så här det ska vara......it was ment 2 be :)

I morgon ska vi storhandla tillsammans....vilken prövning...  



På lördag ska jag och T ha det första bakonghänget för denna sommar......and many moore ;)

sen blir det medis och snaps för hela slanten....tjohooooo!!!!


Känns så otroligt skönt att jag hann landa, känna lugnet  innan jag träffade M, jag hade från början inte ens lust att bli kär, tänkte att singel ett tag till...sen hände det nåt, det växte fram och helt plötslig exploderade mina känslor för honom.......och nu, älskar jag sättet han rör vid mig, sättet han är med mig, hans humor, hans knasigheter som jag delar, hur han är med sin son och mot mina flickor, sättet han pratar, ler, skrattar, sover, sättet han ser på mig......jag ser kärlek i hans ögon.....   


Ja....det kommer nog inte bli roligare än så här i min blogg på ett tag.....sorry...men jag mår BRA.....och är 100 % LYCKLIG!


Natti natti



Av from-som-ett-lamm - 16 maj 2010 14:29

M kom hit i går kväll, åt middag med mig och barnen och det funkar så bra, dom gillar honom jättemkt, han är så bra med dom, så naturlig och lätt....och jag är galet kär.....sweet!


Mitt x har träffat någon, är så så nyfiken på vem det är, tydligen har hon inga barn iaf, känns lite så där....det viktigaste e att det funkar med tjejerna och att det e en vettig brud..........


Snart barnledighelg.....hoppas på sol och  balkonghäng med finaste T.....har köpt värsta loungemöblerna....dom kommer på tisdag :)


Nu e det asterix och glass i soffan :)



Av from-som-ett-lamm - 14 maj 2010 22:46

Allt blir bara bättre och bättre.......

har varit med honom i tre mysiga dagar, han har lagat mat åt mig, vi har druckit vin, dansat nära nära, pratat, skrattat och gosat och haft massor med underbar sex och jag e helt hooked.....när jag e med honom käns allt så naturligt och rätt...när vi inte e med varandra saknar jag honom och han mig......this is the shit.......har inte haft den här härliga känslan på flera år......känns så skönt att äntligen få känna så här starkt och bra för och med någon....hade fan glömt bort hur det känndes och nu vill jag aldrig sluta känna så här, har hoppat och tror absolut att han tar emot mig ;)     

Barnen verkar förstå också, mina tjejer hade massor med frågor i dag; när och var har jag träffat honom i veckan, vad har vi gjort, har jag sovit där.....hehehe.....svårt att ljuga för dom o varför skulle jag....dom märker ju på mig.......har sagt att jag tycker om honom....och han mig, T fnittrade lite och S sa, åhhh då får vi en plastpappa......inte än, kanske, men tanken är ju fin!




Nu vet jag att det jag "hade" med nivetvem bara va en fling, en obcession, en bild, en fantasi om hur det va....och han är ett minne blott, ett fint sådant såklart, men jag har inget kvar för honom och den besatthet jag kännde för honom känns löjlig.....det var aldrig på riktigt......


Det är när man mår bra, utan ångest, utan destruktiva känslor, när känslorna är ömsesidiga och ärliga, när man känner sig "älskad"......då är det på riktigt.....det med M känns på riktigt    


Hade en lite diskussion med T häromdagen, jag tror hon förstod mig och jag förstår absolut henne....men det finns inget som kan komma ivägen för vår fina vänskap....den e oxå på riktigt ;)


Nu är det dax för lite skönhetssömn......

natti natti

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards