Alla inlägg under december 2011

Av from-som-ett-lamm - 30 december 2011 20:32

Det verkar som att de flesta bloggare summerar 2011 nu.

Det tänker inte jag göra, jag tänker sumera både 2010 och 2011 och det bara för att båda åren varit så BRA!


2010

Nyskild, smal och rätt så snygg faktiskt, hade jag tröttnat på letandet eftet mr Right, han verkade inte finnas där ute helt enkelt.

Då dök Han upp,och där man minst anar det, i dagiskorridoren, också nyskild och snygg som fan :)   

Vi smög i början men till slut va det officiellt, vi var utan tvekan en riktig snackis den sommaren, och det bjuder jag mer än gärna på ;)

I september friade M och jag sa JA :)


Resa gjorde jag också detta år, med bästaste vänninan T till puerto rico i dagarna tolv.

Och vilket resa, den bästa jag gjort hittils, vi pratade, grät, dansade men framför allt skrattade vi, den resan var magisk på så många sätt   


Renoverde lägenheten, vilket var mindre roligt men resulterade i att vi Sålde den och köpte ny, större och finare. På köpet fick goa fina grannar som nu är våra vänner    


Hände det något dåligt 2010 så har jag förtängt det  ;)

Ett bra år mao :)

 

2011

Nykär och med lite mer hull på kroppen och inte helt nöjd med hur jag ser ut, började året.


Resten av  året är lite suddigt för mig, planeringen av bröllopet tog MYCKET av min tid...nästan all min tid.

I Juli var det iaf  dags, jag och M blev man och fru   

Bröllopsresan gick till Venedig...vackra vackra Venedig :)


Jag fick lokal till min "firma" som nu är renoverad och färdig att börja arbeta i, så jag slipper jobba hemifrån   


Sorg har vi också haft detta år, vi klantade till det och blev med barn....trots att jag inte kunnde!?

Av många orsaker tog vi bort barnet men med mycket sorg i våra hjärtan   


En hel del roliga fester har jag hunnit med, men den som toppar allt var helt klart min möhippa      ...en UNDERBAR dag med de allra bästa, Tack ni fina och speciellt tack till min tärna som ordnade allt   


Tog upp kontakten igen med en gammal vännina som genom missförstånd och andra händelser hade "försvunnit",

skönt att had ig tillbaka   


Med en krydda av stress, mycket jobb,lite sorg och mycket glädje och en massa KÄRLEK  i så har dessa två år varit två av de bästa i mitt liv!

Nu välkomnar jag ett nytt år och är säker på att det kommer innehålla allt och lite till...


Over and out







 






Av from-som-ett-lamm - 29 december 2011 14:07

fan, fan, faaaaaan....jag är ledig en hel vecka och blir då sjuk, jag som aldrig (knock on wood) blir sjuk.....skit också    

Vi ska fira nyår med goda vänner/grannar och jag hoppas jag känner mig bättre tills dess för fan va sugit om vi inte kan det :(

Proppar mig full med vitaminer, äter grönsaker och knaprar alvedon och håller tummarna det hårdaste jag kan!


Over and out





Av from-som-ett-lamm - 25 december 2011 20:44

Firade julen me M och hans mamma, trodde det skulle bli tråkigt med bara oss tre men det var alldeles lagom. Vi drack god god skumpa, åtalldeles för mycket mat, öppnade juklappar, tog en promenad och sa hej till flickorna, drack ännu mer skumpa, spelade spel och avslutade kvällen framför tvn där vi somnade dreglandes framför tvn :)

Så nu är Julafton över,eller inte riktigt för i morgon kommer barnen och firar med oss  


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 23 december 2011 18:43

Tvätta check

Handla check

Pyntat julgran check

Städa check

Laga all mat check (nästan)

Pynta efterätten check (nästan)

nagelfix check (de blev blodröda, juligt och fint :) 

Och det här var i dag...i morgon skall duken strykas, bordet dukas, ljusen tändas och den sista matlagningen lagas.....


Sen är det semester på riktigt :)

Föresten.... God Jul på er allihopa   




Av from-som-ett-lamm - 22 december 2011 16:07

Fan vilken busy vecka...helt galet faktiskt!!

Har åkt som en skållad råtta hit och dit för att hinna med de sista inför julen, kolla julshower i skolan, handlat, fixa julklappar till alla dagisar mm mm. 

Förra veckan kom det en avi på posten som jag äntligen hade tid att hämta ut idag, i tron om att det var julklapparna från min mamma till mina barn, men döm av min förvåning när paketet innehåller JÄVLA reklam och ett JÄVLA spel från postkod miljonären....WFT, hämta ut skräp är precis vad man har tid med i julruchen....vilka IDIOTER! Överväger starkt att ringa och skälla ut puckona.....men det e jul så dom kommer undan med lite blog ggnäll   


I em/kväll ska jag hinna med posten i globen, systembolaget, en sista julklapp, apoteket och pynta julgranen....jag älskar julen men va faaan liksom!


over and out

Av from-som-ett-lamm - 21 december 2011 22:17

Julshowen på min dotters skola var fantastisk :). Jag var en stolt mamma när jag gick därifrån. Min dotter dansade till "Africa" med några andra och hon stod längst fram......fattar ni, längst fram :). Hon sa själv att det är för att hon är kortast men jag VET att det är för att hon är BÄST, man ställer alltid den som är bäst längst fram....,. Duktiga lillstrumpan du är bäst :))))))

Av from-som-ett-lamm - 20 december 2011 06:58

Jaha....

funderar mycket på människor som är oavslutade, människor man haft i sitt liv som inte finns där längre av olika anledningar, människor som bara "försvann" efter en konflikt eller att det bara rann ut i sanden....tänker på "dom" ibland, märkligt nog så är det svårt att släppa taget om dessa människor....oavslutat helt enkelt!



I dag är det halv dag sen Julshow på min äldstas skola....mys!


Fan vilken tråkig blogg det här har blivit......blää!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 19 december 2011 12:19

Har haft en magiskt helg på alla sätt och vis :)

Fredagsmys med hela familjen i soffan med film och popcorn...mysigt!

På lördag bjöd Ms jobb på bio, popcorn och dricka, Mästekatten i stövlar blev det :)

Lördag kväll kom T över, vin och "skvaller" sen drog vi till "bompan" och dansade arslet av oss, och som vanligt blev kvällen hysteriskt rolig....som alltid när jag och T går ut....vi e fan bäst ihop   

Girlfriend, vi MÅSTE planera resa snarast :)))

I söndags vaknade jag med huvudvärken och illamåendet från helvetet......men det va det fan värt ;)

Lyckades iaf ta mig in till stan och till en vännina och mina barns bästisar, där strandade jag i soffan, åt gott och blev lite ompysslad...sweet!


I dag har jag fortfarande sviter efter lördan men julen bankar på dörren så det är bara att bita ihop. Jobbar bara 4 dagar denna vecka sen är det semester i 10 dagar....LJUVLIGT!!




Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards