Alla inlägg under oktober 2016

Av from-som-ett-lamm - 30 oktober 2016 17:39

Som tex att sälja sitt drömhus och flytta in i någon mindre som behöver renoveras.
Det är väll så det är att ta vuxna beslut antar jag.
Det känns inte roligt och jag försöker tänka på saker som är bra med flytten, det uppenbara är ju att vi kommer ha betydligt mkt mer pengar varje månad och lånet kommer minska med nästan 3 miljoner, dessutom kommer vi bli av med diverse småskulder så som CSN osv :)
Lite mindre uppenbara saker som är bra med flytten är att stället vi flyttar till är ett roligare område för barnen och vi får närmre till allt, vi ska riva och öppna upp och bygga om köket, och att få bestämma hur ett nytt kök ska se ut är ju alltid roligt.
Dessutom är badrummet nyrenoverat och det finns ett badkar, bara en sån sak.....


Men även om det känns materiellt och lite ytligt så kommer jag sakna mitt underbara, tysta och lugna hus där änglar bor och tänk alla minnen vi skapat här, fina, soliga, kärleksfulla minnen....
Finns ingenstans jag trivs så bra som här <3

Av from-som-ett-lamm - 27 oktober 2016 08:12

Det har varit tufft mentalt sen i går, jag blev först arg och sen ledsen.
Mycket för att jag egentligen inte vill flytta men hade förlikat mig med idéen och tyckte ändå radhuset var fint, men allra mest för barnens skull, det har ju liksom tagit lite tid för framför allt S att acceptera förändringen och så blir det en förändring igen, inte så bra för min lilla trollis.
Men i dag känns allt inte lika tungt.
I går ringde mäklaren och berättade att det är fyra familjer som vill komma och se huset, varav en familj som redan varit här och vill lägga ett bud direkt efter visningen som vi ska ha ikväll.
Tur att man är ledig idag så huset hinner städas och stylas :)
Nu måste vi leta nytt radhus, är säker på att vi kommer hitta nåt fint :))))

I går skulle jag ha vilat men när hela familjen skulle titta på fotboll och så tog jag bussen till boxen, onsdag och galet jobbigt, axlar och armar tog helt slut, armhävningara i sista amrapen var sjukt jobbiga :0


I dag ska kroppen få vila...nu, städa..
Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 26 oktober 2016 14:05

I morse smsade dom vars hus vi ska köpa och som ska köpa vårt att dom drar sig ur köpet....för att deras dotter inte vill flytta...????????
Om det ens är sant, Vem fan låter en unge på 13 år ta ett sånt beslut?
Är så jävla arg, less och besviken, vi skulle skrivit kontrakt i EM men eftersom vi inte hann det så gäller inget muntligt tyvärr.
Skickade ett sms till idioterna, att dom kommer undan pengamässigt är en sak men man kan ju försöka ge dom lite dåligt samvete isf.
Skrev:
"Jag vill bara tala om för er att det ställer till det rätt så mkt för oss. Vi har tre barn som efter mycket tårar osv för att flytta härifrån nu äntligen har sett fram emot flytten, gissa hur ledsna dom kommer bli.....igen!
Det har gått iväg två andra radhus som vi skulle ha budat på om vi inte gjorde affär med er.
Vi har dessutom sagt nej till spekulanter på vårt hus.
Vad ska man säga, kanske borde ni hört efter med er dotter innan ni sa ja till oss"
Det var ändå snällt mot vad jag igentligen ville säga.....
Nya spekulanter kommer i morgon kväll och ger dom oss ett bra bud så säljer vi annars avvaktar vi till efter jul.
Resan blir av ändå, vi får bara gräva bottenskrapet i pengapåsen......


Av from-som-ett-lamm - 26 oktober 2016 07:16

Vi flyttar till ett radhus på orten i januari och dom som bor där nu flyttar in i vårt hus :)
Trots att jag älskar det här huset och jag under några dagar har varit uppriktigt ledsen för att vi ska flytta så känns det idag faktiskt helt ok :)
Huset ligger på en gavel så endast en granne och skog rakt framför uteplatsen, vi bor 100 meter från badet som finns på området (stor utomhus pool med fik), bara några meter från en stor fotbollsplan och en nybyggd multisport plan och Ica ligger tre minuter från oss, dessutom har vi ett extrarum som jag så småningom kommer kunna använda till eventuell verksamhet :)
Det är ett område med mycket barnfamiljer vilket innebär att våra barn kommer få nya kompisar på studs.Här har minstingarna en kompis och den äldsta ingen.
Det kommer bli bra :)

Vi kommer göra en rätt så bra vinst på affären, så pass bra så att gamla studielån mm kan betalas av och i går bokade vi en resa över jul med barnen ( hade värsta turen och hittade en som inte kostade skjortan :)
Det blir grankan och ett hotell som vi bott på förut, där det finns mycket aktiviteter för barn och bra träning för föräldrarna ;)
Stranden ligger bara några meter därifrån och närmsta "stad" Puerto Rico är bara en fem minuters taxiresa bort :)
Ska bli så skönt att åka iväg hela familjen <3


Träningen har hittills flutit på bra den här veckan.
I måndags sprang (läs:lunkade) jag på bandet på gymmet hela 2 km, helt ok för en stel tant som aldrig sprungit förut :)
I går var jag hemma från jobbet (vabb) och passade på att träna lunch (barnen var nog mer trött än sjukt;) blev hämtad av en träningskompis och när vi kom fram visade det sig att det bara var vi två där till lunchpasset = PTtid :))))
Snatch stod på schemat och för första gången tyckte jag 30 kilo kändes lätt och jag åkte därifrån med en positiv känsla i kroppen, det har nog aldrig hänt på en tisdag förut :)))


Av from-som-ett-lamm - 22 oktober 2016 10:09

Den här veckan har varit hysterisk.
Husvisningar att gå på, extra husvisning av vårt hus, jobb, träning och allt annat som ska fixas.
Jag e helt slut och känner mig sönderstressad.
På jobbet har jag nu börjat förstå att vår närmsta chef är en lögnhals och den högsta chefen är ett jävla as :( börjar fan undra om jag dras till dåliga arbetsplatser...?
Mina två arbetskamrater, flyktingar som varit ett tag i Sverige som har skitlön och ständigt blir skällde på av kökschefen trots att dom sköter sitt jobb prickfritt och vänder ut och in på sig själva för att behaga chefen :(
Kökschefen ljög förra veckan om att han inte visste att diskaren skulle vara ledig så diskaren fick en skriftlig varning....wtf!!!!
Jag har börjat överväga att bli dagmamma igen, saknar både arbetet och en del av kollegorna och på det stället jag är nu kommer jag inte bli långvarig.
Får ta tag i det när vi vet hur det blir med husköp/försäljning osv.


Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2016 07:31

Budgivningen står sen i måndags prick still.
Vi har fått två bud, inget av dom är ens i närheten av vad vi vill ha :(
Vår förhoppning står till det par vars hus vi vill ha och som vill ha vårt hus.
Dom har sagt ett pris för sitt och vi för vårt och en förhandling har börjat så smått.
Blir det ingen affär får vi avvakta tills i januari, vi sitter ju inte i sjön direkt ;)


Av from-som-ett-lamm - 18 oktober 2016 07:13

Måndag=benböj



Jag kände mig inte på topp direkt, trött och lite yr (?)
Lyfte ett lyft på 70 kg men sänkte sen vikten och lyfte bara 65 kg och eftersom jag försöker lyfta på ett "nytt" sätt så var jag inte helt under parallell varje gång :(
Flåset var det inge vidare med heller, som Max gjorde jag 10 burpees och som minst 7 st....inge vidare resultat.
Kände mig både svag och lite feg, men, men det är en dag i dag också, eller rättare sagt i morgon, i dag ska vi på 4 visningar :))
Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 17 oktober 2016 07:13

Hela lördagen vigdes åt att städa och piffa både inne och ute inför visningen på söndagen.
Vi höll på i åtta timmar :0
När lördags kvällen kom var vi helt slut, iaf jag och M, N och T hjälpte till ett tag sen åkte dom in till stan och kikat runt, lunchade och gick på bio och S hade fotbollscup hela dan. Vilken tur att barnen är lite äldre nu och kan åka iväg själva när vi måste göra "tråkiga" saker :)

På söndag morgon packade vi in ungar och katter i bilen och fixade undan det sista sen kom mäklaren och visningen började.
Vi åkte iväg och tittade på ett radhus men det var inget för oss.
Det kom 13 par på visningen men dessvärre har det hittills inte kommit nåt bud :(
Tummarna, håll dom

To be continued......

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards