Alla inlägg under november 2015

Av from-som-ett-lamm - 29 november 2015 23:31


I går skulle jag ha vilat ju.....MEN lördagar är ju teamwod members only, svårt att låta bli.
Vi gjorde det här och jag teamade med min man, KUL!


Roligt och faktiskt inte så flåsigt pass som jag trodde....och vet ni, vet ni, vet niiiiiiii.....jag gjorde 7 pullups utan band....fan va jag e BRA!
:)

I morgon är det legday och back squats står på schemat.
Tur e väll det för programmeringen de senaste tre veckorna har innehållit galet mkt Wallballs, pullups, pushups och burpees och efter gårdagens pass sa mina axlar och ena armleden liksom lite ifrån, inte så att jag inte kan träna, men jag bör nog vara lite försiktig och avstå från att träna axlar och armar denna vecka.
Men som ett av alla "proffs" jag sprang på idag sa; antingen har man ont för att man inte tränar eller så har man ont för att man tränar (sant!). Och jag har hellre ont av träning än ont av soffpotatsihäng ;)))

Nä, nu har jag skrytit färdigt....

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 29 november 2015 22:46


För lite sömn, stressig morgon och trött mamma.....men det blev bra ändå :)
M var med i några tävlingar, jag var mest trött och lite smått irriterad (supertrist emellanåt)
Ungarna var taggade och gjorde sitt bästa och hade kul och det var ju huvudsaken :))




Gladast var den här ungen :)


Och det här det tråkigaste idag men också det mest kärleksfulla
T styckade foten (är bättre nu lyckligtvis:) och O vek inte en tum från hennes sida <3


Vi var hemma vid fyra och la oss framför en film.....alla somnade....snacka om trötta familjen......
Godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 27 november 2015 20:40

Och ser ni...det röda bandet, det ni :)



Hade bra energi och bra tempo på dagens asroliga pass...tre "tjejer" och en "kille" som fick fem minuter var....
Rött band på både pullupsen och mu
6 kilo på wallballen
16 kilo på kettelbelt svingarna

Jag är helt S L U T i kroppen efter fem dagars crossfit, vila i helgen och kanske ett glas vin på lördag då "familjen" kommer <3

Av from-som-ett-lamm - 26 november 2015 08:32

...vad en delvis arbetslös gör om dagarna så kommer det här;

Kl halv på morgonen ringer klockan, snoozar som mest 3 ggr och är uppe senast sex.
Jagar upp kidsen och fixar i ordning frukosten.
Äter frukost med barnen
Plockar undan frukosten medans jag tjatar om tandborstningen mm innan jag kramar hejdå och ser barnen gå till bussen.
Tömmer och/eller plockar in i diskmaskinen, sätter på en tvättmaskin och tömmer kattlådan (vilket fö är ett riktigt skitgöra;)
Tar en kopp kaffe och kollar lite morgon-tv och väntar in jag-är-framme-samtal från barnen.
Om jag behöver "stöd"handla går jag upp till Lidl när dom öppnar kl nio.
Efter det skiljer sig dagarna lite från dag till dag.
I går var två av barnen hemma och förutom att ta hand om dom så jobbade jag med min hemsida nästan hela dagen och "bråkade" med posten, iaf fram tills S kom (kl 16) och vi fixade dip dye på alla tre kidsen :)
Middag, träning, natta barn och slutligen somnade jag gött i soffan framför tvn.
I dag är det Lidl som gäller om 40 minuter, städa, träna kl 12, lunch, jobba lite åt M, ta emot barn, hjälpa barnen med läxor och att städa övervåningen och deras rum, middag, natta barn och förmodligen somna i soffan framför tvn.
Så Mao är jag inte sysslolös och jag undrar verkligen hur jag skulle hinna med allt om jag hade ett 8-16 jobb :0

Tjing, tjing!




Av from-som-ett-lamm - 25 november 2015 16:31

Förra veckan beställde jag T-shirts till superior kids på söndag.
Både till barnen och till oss vuxna.
Ändrade i beställningen efter jag tagit fotot men dom såg ut typ så här....


Jag fick i måndags ett mail om att dom hade kommit, så när jag idag fortfarande inte fått varken avi eller sms så ringde jag bolaget som jag beställt i från, fick ett trackingnummer och gick glad i hågen till posen.
På posten hade dom ett paket med mitt/vårt trackingnummer men i namnet Mattias Andersson.......ehhhh, ingen i min familj heter Mattias Andersson???
Efter tre samtal till företaget jag beställde ifrån (som jag dessutom var tvungen att göra på engelska...i telefon...ja, ni hajar) och två samtal till posten (på svenska..phew) så finns inte våra T-shirts någonstans, iaf inte adresserat till oss......kul att säga det till barnen......önska mig lycka till :((((((

Av from-som-ett-lamm - 24 november 2015 08:15

Hela söndagen vigdes åt att fixa i ordning ute inför vintern.
Ta ner studsmatta, packa ihop alla utemöbler och täcka dom och samla in alla bollar mm som låg över hela tomten mm mm.
Och nu är det klart, nu kan snön komma.





I går kom barnen <3
Vi tände ljus, åt tacos, pratade, skrattade och gosade hela em/kvällen.
Skönt att ha dom här <3

Veckan bjuder på fotbollsträning, ridning och läxor för dom och jobb, träning, tvätt, disk, matlagning mm för mig och M.
I helgen är det dags för superior kids, vi är taggade till tusen :))




Av from-som-ett-lamm - 21 november 2015 15:46


Har varit en duktig tjej och vilat i två hela dagar, och då menar jag verkligen VILA, skönt och välbehövligt :))
I dag var det dags för medlemswod.
Den var indelad i tre delar



Första delen var med förvirrande än jobbig :0
Andra delen var grisigt jobbig, jag och S fick ihop typ 70 burpees och 70 Wallballs var....PHUST!!
Sista delen var rörig och inte speciellt jobbig, hade varit bättre att göra den ensam eller två och två, tre stycken var lite en för mycket ;))

Och idag var jag stark, som en oxe...typ ;)
Pullups med röda bandet (sista och det med minst motstånd) och jag gjorde lätt 7 unbroken :)
Hade bra flås när vi gjorde del två (fast jag höll på att dö av andnöd ;)
50 kg i marklyft vilket känds lätt, plätt lätt faktiskt.
Det kanske var i dag det vände och svackan börjar peka uppåt istället för nedåt....tjohoooo!!!!

Innan mitt pass kollade jag in nybörjargruppen där min älskade S är med, duktig och stark som starke Adolf och värsta kämpen <3

Av from-som-ett-lamm - 19 november 2015 22:46

I dag har varit en produktiv dag.
Hela fm har jag ägnat åt att fixa text mm till Ms hemsida.
Lunchade med mannen mig i "vårt" centrum, mötte sen upp S, fikade och snicksnackade lite innan hon började jobba och jag skulle till frissan.
Frissan hade idéer om nytt hon ville prova och jag är ingen rädd en, så jag blev blonderad med en ton av rosa i håret, tydligen det allra senaste så nu är jag trendig också ;) hahahaha!



Blev hämtad av M som hade städat hemma (jiiippiii)
Lagade mat ihop och softade framför Arne Dahl.
Nu tänker jag poppa mig lite popcorn och se sista Arne Dahl filmen :)

Tjing, tjing!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards